  • 91. Data: 2022-05-19 22:54:18
    Temat: Re: cena węgla
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 19 maja 2022 o 21:08:20 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Przez 60 lat Teść sam dorzucał i twierdzi, że dalej da radę.
    Jak umrze to spadek będziesz chciał?

  • 92. Data: 2022-05-20 13:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > Dokładnie. Nasza jedyna szansa - a raczej naszych wnuków i
    > prawnuków - to ograniczyć nasze zużycie energii. Jesteśmy
    > stałocieplnymi stworzeniami, nie potrzebujemy żyć w terrarium.
    > 16-18 stopni w domu jest zupełnie komfortowe, jeśli nie ma
    > przeciągów i wilgoć nie za wysoka.

    Tu moglibyśmy się pospierac ze 16-18.
    Ale 23-24 to masakra.
    Miałem tyle regularnie mieszkając w bloku i to jest zdecydowanie za
    duzo.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 93. Data: 2022-05-20 13:51:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 13:00 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Tu moglibyśmy się pospierac ze 16-18.
    A to czemu? - mam sąsiada, który w zimie ma 14 i sobie chwali.

    > Ale 23-24 to masakra.
    Aż sprawdziłem na sterowniku klimy w biurowcu gdzie dzisiaj jestem - jest
    23,4 st.
    Ludzie wyglądają na zadowolonych. Nikt się nie poci, nie otwiera okien.
    Zachowują się normalnie...

    > Miałem tyle regularnie mieszkając w bloku i to jest zdecydowanie za
    > duzo.
    Tobie za dużo, innym pasuje. Wszyscy mają mieć "po równo" abyś był
    zadowolony?

    TG

  • 94. Data: 2022-05-20 14:21:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Aż sprawdziłem na sterowniku klimy w biurowcu gdzie dzisiaj jestem - jest
    > 23,4 st.
    > Ludzie wyglądają na zadowolonych. Nikt się nie poci, nie otwiera okien.
    > Zachowują się normalnie...

    U mnie na zewnątrz biurowca teraz 27°C, więc jeśli chodzi o się pocenie,
    otwarcie okien mogłoby być przeciwskuteczne. Nie pocę się, klimy nie włączam.
    Za to rano miałem okno otwarte.

    Ale temat ogólnie ciekawy. Wcale nie są rzadkim przypadkiem ludzie, dla
    których tempertura 25-27°C w lecie "to masakra". Więc ustawiają klimę
    na 18-20°C. Potem *ci sami* ludzie w zimie grzeją pomieszczenia do 25°C,
    bo przy 20°C to by przecież zmarzli.

    > Tobie za dużo, innym pasuje. Wszyscy mają mieć "po równo" abyś był
    > zadowolony?

    Czy aby tego pytania nie da się zadać z drugiej strony, symetrycznie?

    --
    Jarek

  • 95. Data: 2022-05-20 14:34:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 14:21 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

> [...]
    > których tempertura 25-27°C w lecie "to masakra". Więc ustawiają klimę
    > na 18-20°C. Potem *ci sami* ludzie w zimie grzeją pomieszczenia do 25°C,

    Ludzie są różni, mają różne ciała, różne odczucia komfortu cieplnego.
    Na tej grupie panuje jakaś nagonka na tych którzy odbiegają od "grupowego"
    optimum.

    Napisz post w którym podasz jaką masz temp. w domu a zawsze się odezwie
    "biurowa Anetka", której wiecznie zimno i "twardziel", który powyżej 18 st
    gotuje się, dusi i prawie wylewu dostaje o spaniu w takim ukropie nie
    wspominając.

    > Czy aby tego pytania nie da się zadać z drugiej strony, symetrycznie?

    zadaj, zobaczymy.

    TG

  • 96. Data: 2022-05-20 14:34:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ale temat ogólnie ciekawy. Wcale nie są rzadkim przypadkiem ludzie, dla
    > których tempertura 25-27°C w lecie "to masakra".

    Ale w pomieszczeniu czy na dworze?
    Bo w pomieszczeniu to jak najbardziej tak bym to określił.
    W sypialni 23 to już masakra.

  • 97. Data: 2022-05-20 14:53:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]

    > U mnie na zewnątrz biurowca teraz 27°C, więc jeśli chodzi o się pocenie,
    > otwarcie okien mogłoby być przeciwskuteczne. Nie pocę się, klimy nie

    A jaką masz aktualnie temp. w pomieszczeniu?

    TG

  • 98. Data: 2022-05-20 15:13:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Ludzie są różni, mają różne ciała, różne odczucia komfortu cieplnego.

    Zauważyłem.

    > Na tej grupie panuje jakaś nagonka na tych którzy odbiegają od "grupowego"
    > optimum.

    Nie zauważyłem.

> [...]
    > "biurowa Anetka", której wiecznie zimno i "twardziel", który powyżej 18 st
    > gotuje się, dusi i prawie wylewu dostaje o spaniu w takim ukropie nie

    Może niezbyt uważnie czytam wszystko, co się na grupie wypisuje, ale
    "biurowych Anetek" tu nie spotkałem. Za to przeczytałem wiele opinii,
    które wychodząc od podania temperatury w pomieszczeniu, wiodą ku bardzo
    interesującym spostrzeżeniom dotyczącym wielu aspektów rzeczywistości.

    --
    Jarek

  • 99. Data: 2022-05-20 15:14:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > A jaką masz aktualnie temp. w pomieszczeniu?

    Przyjemną. Ile to jest w stopniach, tego nie wiem, bo nie mam wewnętrznego
    termometru.

    --
    Jarek

  • 100. Data: 2022-05-20 17:35:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    A tymczasem jakieś 1,5 roku temu:

    https://wysokienapiecie.pl/32849-zwaly-wegla-w-polsc
    e-siegaja-juz-20-mln-ton-co-dalej/

    to co z tym węglem? Korniki zeżarły?

    Odnośnie gazu to przesunięto termin uwolnienia cen z 2024 na 2027.
    Nie wiem jak z energią elektryczną, może 2024 nadal został.

    L.