  • 101. Data: 2022-05-20 17:40:06
    Temat: Re: cena węgla
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 17:35 Lisciasty <l...@p...pl> pisze:

    > A tymczasem jakieś 1,5 roku temu:
    >
    > https://wysokienapiecie.pl/32849-zwaly-wegla-w-polsc
    e-siegaja-juz-20-mln-ton-co-dalej/
    Pewnie cena nie była konkurencyjna i był duży, tańszy import z zagranicy.

    > to co z tym węglem? Korniki zeżarły?
    Rozszedł się jak wybuchła panika energetyczna.

    TG

  • 102. Data: 2022-05-21 21:42:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 19 May 2022 00:56:13 +0200, LordBluzg®🇵🇱

    > Wolę hodować rybki w akwarium (paletki) i opierdalać je na Allegro a
    > prąd kupować za kasę z paletek bez specjalnej inwestycji w coś, co za 15
    > lat będę musiał wymienić bez dotacji, głąbie panelowy :]

    Nie wolisz, tylko nie masz innego wyjścia, blokersie z trupiastym 20-letnim
    bmw w którym marzy ci się oranie pola. Weź sobie do kompletu azora i
    kogutka, prezentujecie ten sam mentalny poziom -- stworzycie sobie piękną
    farmę we trójkę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 103. Data: 2022-05-21 21:46:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 18 May 2022 17:33:56 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > W tym programie jest mały "haczyk" - trzeba się pozbyć "śmieciucha"
    > a to w obecnych czasach nierozsądne.

    No to kupuj wungiel.

    > No i aby to się spinało finansowo po nowym roku trzeba
    > by mieć z 20kW w PV na starych zasadach.
    > Przy aktualnych rozliczeniach PC i PV to droga impreza.

    Nie trzeba pokrywać całości, wystarczy grzać pompą w G12. Mnie wyszło
    grzanie starego domu 2x taniej niż kosztowało wunglem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 104. Data: 2022-05-21 22:47:33
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 21 May 2022 at 21:46:20 UTC+2, Myjk wrote:
> [...]
    >
    > Nie trzeba pokrywać całości, wystarczy grzać pompą w G12. Mnie wyszło
    > grzanie starego domu 2x taniej niż kosztowało wunglem.

    pompa ciepła to blaga i deluzje w polskim klimacie.
    Francja produkuje, importuje z Chin i sprzedaje, bo tam cieply klimat i na południu
    nie ma mrozów zimą.

    W Polsce pompa ciepla przestaje się opłacać w czasie mrozów a koszt wymiennika
    gruntowego to 100.000zł
    czyli patologia.

    Handlarz zawsze będzie reklamował aby kit wcisnąć.

    Kryptośmieci też handlarze reklamowali i miliony naiwniaków zbankrutowało

    Wungiel Brókselka uznala za zielony i już nie trzeba pieca usuwać.

    Wungiel to paliwo wysokokaloryczne, łatwe do składowania i było w Polsce tanie: 600zł
    za tonę

    Groszek nigdy nie byl eko, bo to jedynie kruszony i przesiany wungiel sprzedawany
    Kowalsk,iemu.

    Kto ma wungiel ten mroźną zimę przeżyje, nie zamarznie, nie zachoruje na zapalenie
    płuc.

    Pompa ciepła jest ok, na dodatnie temperatury a najlepsza latem jako klima.

    Solary zimą to patologia i sprawność 10%, czyli pompy 5kW 10kW solarów nie napędzi,
    bo wygeneruje za dnia 1kW
    a nocą 100W

  • 105. Data: 2022-05-22 01:58:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 21 maja 2022 o 21:43:00 UTC+2 Myjk napisał(a):
> [...]
    > bmw w którym marzy ci się oranie pola. Weź sobie do kompletu azora i
    > kogutka, prezentujecie ten sam mentalny poziom -- stworzycie sobie piękną

    Jak już mnie wmiksowales to powinieneś wiedzieć rybek nie hoduje i nie sprzedaje na
    allegro, chociaż niekoniecznie to musi być zły pomysł na zarabianie pieniędzy. Woda
    tania, rybki same się rozmnaża, jedzenie dla nich drogie nie jest. Koszt inwestycji
    powiedzmy tysiąc zlotyc. I te zainwestowane tysiąc złotych zarobi na prąd do domu.
    Czas zwrotu inwestycji powiedzmy trzy miesiące. Inny wyłoży 40 tysięcy na
    fotowoltaike i w korzystnym przypadku po 8-10 latach uwzględniając amortyzację i
    utratę wartości instalacji będzie miał własny prąd trochę poniżej ceny
    kilowatogodziny w taryfie nocnej. Oczywiście w czasie następnych dziesięciu lat koszt
    kilowatogodziny będzie mu spadał ale nigdy nie dojdzie do zera. Finał po dwudziestu
    latach będzie taki że panele będą wymagały wymiany ale przez czas eksploatacji nie
    zarobiły na tani prąd i na komplet nowych paneli. Popatrzyłem ile kosztuje paletka.
    Wychodzi że żeby zarobić 500 na prąd trzeba sprzedać sześć do ośmiu rybek. W takiej
    sytuacji fotowoltaika to strasznie chujowy i Teresy w stosunku do paletek. Inna
    sprawa że inwestuje się żeby zarobić a nie żeby oszczędzić. Żeby jeszcze panele były
    z kategorii skrzypiec albo wina. Ale nie są i po dwudziestu latach mają wartość
    ujemna bo trzeba zapłacić za zdemontowanie i utylizację. A co w sytuacji w której za
    pięć lat odpala pierwszy reaktor termojądrowy i za 10 lat wszystkie elektrownie
    zamiast boków węglowych będą miały bloki termojądrowe. I prąd będzie po dzisiejszych
    10 groszach za kilowatogodzine + 10 groszy za przesyl. I za 10 lat może się okazać że
    kupno fotowoltaiki była tak samo opłacalne jak kupno nieruchomości na dwa lata przed
    umowna data początku wymierania wyżu demograficznego. W tej chwili zaczyna się robić
    ciekawie
    GUS podał już wstępne dane ze spisu. Zgodnie z nimi liczba mieszkań w Polsce wynosi
    ok. 15,2 mln, a wskaźnik pustostanów stanowi 12 proc. Porównując ze sobą te dwie
    liczby, można policzyć, że w Polsce mamy aż około 2 mln nieużytkowanych mieszkań. Ta
    liczba jest na tyle wysoka, aby temat podatku od pustostanów był atrakcyjny dla
    organów rządowych.
    Napisali to tutaj
    https://www.money.pl/podatki/beda-nowe-daniny-od-nie
    ruchomosci-rzad-wciaz-sie-do-tego-przymierza-6771009
    761422304a.html

  • 106. Data: 2022-05-22 02:02:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 21 maja 2022 o 22:47:45 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    >
    > Solary zimą to patologia i sprawność 10%, czyli pompy 5kW 10kW solarów nie napędzi,
    Nie siłą a sztuką frajerów w dupę tłuką.

  • 107. Data: 2022-05-22 09:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > A to czemu? - mam sąsiada, który w zimie ma 14 i sobie chwali.

    Bo mi jest zimno :)

    > Aż sprawdziłem na sterowniku klimy w biurowcu gdzie dzisiaj jestem
    > - jest 23,4 st.
    > Ludzie wyglądają na zadowolonych. Nikt się nie poci, nie otwiera
    > okien. Zachowują się normalnie...

    Ja pisze o własnych doswiadczeniach i odczuciach.

    > Tobie za dużo, innym pasuje. Wszyscy mają mieć "po równo" abyś był
    > zadowolony?

    Naprawde odebrałes moj post jako "mowienie komus co ma robic"?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 108. Data: 2022-05-22 09:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > A jaką masz aktualnie temp. w pomieszczeniu?

    od 20,3 do 21,5.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 109. Data: 2022-05-22 18:04:25
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 22 May 2022 at 09:59:59 UTC+2, Budzik wrote:
    > Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > od 20,3 do 21,5.
    > --
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.
    > Frank Herbert
    biurowce śmierdzą toksyczną chemią, bo nie ma motwieranych okien a klima miesza
    powietrzem w kółko i nie wprowadza czystego powietrza w dostatecznej ilości.

    Była wielka centrala handlowa w biurowcu i pracownicy mdleli, bo nie było otwieranych
    okien, a klima pracowała bardzo wolno i pracownicy oddychali zużytym powietrzem
    codziennie

  • 110. Data: 2022-05-23 08:32:17
    Od: M M <m...@g...com>

    Może nie jestem w temacie tych rybek, ale wydaje mi się, że posiadanie fotowoltaiki
    chyba nie wyklucza hodowania rybek. Ale jeśli te rybki to taki złoty biznes (czas
    zwrotu trzy miesiące) to ktoś to w końcu opodatkuje. Albo zaczną to robić wszyscy -
    ale wtedy z powodu nadpodaży cena rybek spadnie. Nad reaktorami termojądrowymi
    pracują od kilkudziesięciu lat i wciąż są "za około 20 lat". A energia nie będzie po
    10 groszy bo opłaty przesyłowe nadal będą, wątpię by każdy mógł mieć mały reaktor w
    ogródku.