  • Data: 2023-04-03 10:59:20
    Temat: Re: ceny prądu w Polsce na tle EU
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .03.2023 o 21:28 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Cena za sierpień - do rozliczeń we wrześniu - okazała się jak dotąd
    > rekordowa. Wynagrodzenie dla prosumentów wyniosło aż 1023,42 zł/MWh, po
    > czym w wyniku korekty zostało lekko zmniejszone - do 1019,06 zł/MWh.
    > Teraz place więcej bo ceny z fotowoltaiki są z kosmosu czy place mniej?

    Ogólnie płacisz więcej bo jak pisałem w pierwszych postach rząd przepił
    kilkadziesiąt miliardów, które miał przeznaczyć na OZE. Jak jesteś
    emerytem to też od rządu dostałeś kasę z OZE na przepicie w postaci
    emerytur+
    Wszyscy żyjemy w tej patologii+ - rząd jak ten alkoholik, wyprzedaje
    wszystko jak leci (min. surowe drewno z lasów, certyfikaty OZE) aby mieć
    na miesiąc do przodu za co pić.

    Co do sierpnia o którym piszesz, to nawet nie zauważyłeś jak się sam
    zaorałeś.
    Sierpień to szczyt produkcji PV, wszystkie instalacje produkują na maksa a
    mimo to cena w net-bilingu wyrąbana w kosmos. A Ty przecież ciągle tu
    piszesz, że net-biling to jedyny sprawiedliwy system, bo w lecie
    prosumenci będą musieli płacić aby ktoś od nich prąd kupił (bo nic tak nie
    cieszy zawistnego Polaka jak czyjaś strata) :-)

    > A jak ktoś magazynuje w sieci to jest jazda bez trzymanki bo magazynował
    > jak węgiel był po 120$ a odbierał jak był po 400$. Kto zapłaci za
    > różnice? Ten z fotowoltaika czy ja?

    To co ja puszczam do sieci Ty zużywasz na bieżąco, dzięki temu udział
    węgla w produkcji sukcesywnie spada, dodatkowo Polska w 2022 pierwszy raz
    od kilkunastu lat wróciła na pozycję eksportera energii elektrycznej.
    Stało się to dzięki moim panelom i wydanej przez mnie kasie, na moją
    instalację a nie dzięki Twoim akumulatorom.

    https://wysokienapiecie.pl/81733-produkcja-energii-e
    lektrycznej-w-polsce/

    Dodatkowo, od każdej kWh płacę 30% haraczu za możliwość odbioru nadwyżki w
    późniejszym terminie.

    > O tym że duża część instalacji była z dopłatami na które się składałem
    > żeby mieć droższy prąd z litości nie wspomnę.

    Ile i komu przekazałeś tych składek?

    TG