  • Data: 2018-01-24 11:43:40
    Temat: Re: instalacja fotowoltaiczna raz jeszcze
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lisciasty pisze:

    > Turcy też blokują chińskie panele, widać jak coś jest za tanie to jest złe ;P
    > Ale u nich to generalnie jest dramat, bo ponoć tylko 1/3 energii potrzebnej
    > produkują u siebie, stąd może takie zagrywki, chcą pobudzić wewnętrzną
    > produkcję.

    Jak by nie pobudzali (lub blokowali) to na "sprawę jednej trzeciej" wpływ
    fotowoltaiki będzie znikowy.

    > Generalnie nie jest źle, panele tanieją i rośnie sprawność, jeszcze 5 lat
    > temu człek patrząc na ceny pukał się w łeb, a teraz można spokojnie kupić.
    > Oby tak dalej ;)

    Sprawność nie będzie długo rosnąć, bo blisko jest ograniczenie wynikające
    z rozkładu widma słonecznego (albo się wykorzystuje całe widmo i marnuje
    połowę energii krótkofalowych fotonów, albo bierze tylko krótkofalowe
    i olewa długofalowe). Zresztą nie ma po co dążyć do teoretycznej granicy
    (gdzieś tak fifty-fifty) -- miejsca dosyć (pokryliśmy dopiero 0,0017%
    czy tam ile powierzchni), ważna jest przede wszystkim wydajność z jednej
    zainwestowanej złotówki.

    --
    Jarek