  • 1. Data: 2018-01-16 22:58:19
    Temat: instalacja fotowoltaiczna raz jeszcze
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    No cześć.

    Miasto daje 100% dotacji, do 6 tys pln netto za 1kWp - ktoś zna dobrze
    rynek i powie, czy to w miarę cena rynkowa? Za montaż odpowiedzialnych
    jest tylko kilka wybranych firm, jeszcze nie dzwoniłem się spytać ale
    wydaje mi się, że cena chyba całkiem rynkowa i powinno się udać
    za darmo oszpecić sobie dach :D

    Ile paneli (jakiej wielkości) zajmie instalacja 3,8kWp ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2018-01-16 23:15:49
    Temat: Re: instalacja fotowoltaiczna raz jeszcze
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-01-16 o 22:58, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > za darmo oszpecić sobie dach :D
    >
    > Ile paneli (jakiej wielkości) zajmie instalacja 3,8kWp ?

    Tu
    https://ikea.geo-solar.pl/#adres

    jest kalkulator, moze z niego cos wyjdzie

    --
    Pete

  • 3. Data: 2018-01-17 06:55:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 22:58:21 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > jest tylko kilka wybranych firm, jeszcze nie dzwoniłem się spytać ale
    > wydaje mi się, że cena chyba całkiem rynkowa i powinno się udać

    Ja pitole, brać w ciemno ile się da! Jak nie na dachu to gdzieś
    na garażu, szopie czy na klepisku, kury wprzódy przegoniwszy.
    6 tysi za kWp to drogawo, ale zależy co tam jest wliczone.

    > Ile paneli (jakiej wielkości) zajmie instalacja 3,8kWp ?

    Jakieś 12-13 paneli 300-320W, około 20m2.

    Kurde żeby u mnie w wiosce takie prezenty rozdawali :/

    L.

  • 4. Data: 2018-01-17 07:51:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Ja pitole, brać w ciemno ile się da!

    W ciemno się nie da, w ciemno to nie będzie działać.

    > 6 tysi za kWp to drogawo, ale zależy co tam jest wliczone.

    > Jakieś 12-13 paneli 300-320W, około 20m2.
    >
    > Kurde żeby u mnie w wiosce takie prezenty rozdawali :/

    Robili co mogli, całkiem darmo się nie dało.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2018-01-17 08:12:13
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 17 stycznia 2018 07:51:14 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > W ciemno się nie da, w ciemno to nie będzie działać.

    umówmy się, to nie działa i tak :) Zartuje, lisciasty dajno linka do twojej produkcji
    bo mi sie gdzies zadział

    b.

  • 6. Data: 2018-01-17 08:25:17
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 17 stycznia 2018 08:12:14 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > umówmy się, to nie działa i tak :) Zartuje, lisciasty dajno linka do twojej
    > produkcji bo mi sie gdzies zadział

    Za 100% dotacji to bedzie działać nawet w nocy :]

    http://pvmonitor.pl/user.php?idinst=10165

    L.

  • 7. Data: 2018-01-17 08:55:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 Jan 2018 13:58:19 -0800 (PST), Adam Sz. napisał(a):

    > Miasto daje 100% dotacji, do 6 tys pln netto za 1kWp - ktoś zna dobrze
    > rynek i powie, czy to w miarę cena rynkowa?

    Na same panele starczy z nawiązką, jeśli z robotą i resztą wyposażenia
    to może nie starczyć ale i tak brać nie wybrzydzać. I idąc za ciosem,
    kupić elektryka na dotacji :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2018-01-17 14:31:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nie dziala jak dziala. Co najwyzej troche inaczej niz sie oczekuje. Dziala tak ze
    kazdy zainstalowany wat da rocznie ok kilowatogodziny. Rocznie na kilowatowym panelu
    da sie zaoczedzic pradu za 500 zlotych pod warunkiem ze ma sie jak prad
    zagospodarowac. Przy koszcie zakupu instalacji na kilowata w granicach 7000 pierwsze
    14 lat odrabia sie wydane pieniadze. Dla mnie marny interes.

  • 9. Data: 2018-01-17 22:35:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 stycznia 2018 06:55:27 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ja pitole, brać w ciemno ile się da! Jak nie na dachu to gdzieś
    > na garażu, szopie czy na klepisku, kury wprzódy przegoniwszy.

    Wymóg jest, że musi być na dachu domu. Nie może być na gruncie, szopie obok
    etc :)

    > 6 tysi za kWp to drogawo, ale zależy co tam jest wliczone.

    Wszystko prócz vat. Sprzęt + instalacja. 6 tysi netto / kWp, vat ja płacę
    ale to będzie pewnie 8% :)

    > Jakieś 12-13 paneli 300-320W, około 20m2.

    Sporo. Na każdej połaci mam przynajmniej jedno okno dachowe :D
    Trochę powątpiewam, że mi to wejdzie na dach ;)

    > Kurde żeby u mnie w wiosce takie prezenty rozdawali :/

    Niech mi jeszcze ktoś powie że duże miasta są lepsze pffff... :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2018-01-17 23:05:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-01-17 o 22:35, Adam Sz. pisze:

    > Niech mi jeszcze ktoś powie że duże miasta są lepsze pffff... :D
    > pozdr.

    To zależy czy chcesz dostać instalację fotowoltaiczną czy przejąć
    kamienicę? Na wszystko i tak się społeczeństwo składa.