  • 11. Data: 2018-01-18 07:07:30
    Temat: Re: instalacja fotowoltaiczna raz jeszcze
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 17 stycznia 2018 14:31:28 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Przy koszcie zakupu instalacji na kilowata w granicach 7000 pierwsze
    > 14 lat odrabia sie wydane pieniadze. Dla mnie marny interes.

    Moje wyszło 5 tys za kW, zwrot za jakieś 10 lat.
    A licząc skromnie inflację 5% rocznie to za 10 lat z tych 25 tysięcy
    miałbym 15. Więc całkiem dobry zakup, pomijając frajdę z montażu i obsługi :>

    L.

  • 12. Data: 2018-01-18 07:11:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 17 stycznia 2018 22:35:20 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Wymóg jest, że musi być na dachu domu. Nie może być na gruncie, szopie obok
    > etc :)

    Dobuduj więcej dachu! Może jakieś słupy postawić i na nie
    rozszerzyć dach? ;)

    > Wszystko prócz vat. Sprzęt + instalacja. 6 tysi netto / kWp, vat ja płacę
    > ale to będzie pewnie 8% :)

    Kurde panie... Miodzio.

    > Sporo. Na każdej połaci mam przynajmniej jedno okno dachowe :D
    > Trochę powątpiewam, że mi to wejdzie na dach ;)

    Zakryj okna dachowe panelami, latem nie będzie grzało do środka ;)
    A masz jakiś sprzęt z góry narzucony? Bo może rozejrzyj się czy
    nie ma już paneli 350W, to ciągle do góry idzie.
    Bo jak masz narzucone to jest ryzyko że Ci wsadzą jakieś tanie 250W
    i jeszcze więcej miejsca będzie potrzeba :/

    > Niech mi jeszcze ktoś powie że duże miasta są lepsze pffff... :D

    Moja wiocha liczy 1200 mieszkańców więc tego :>
    Kwestia samorządu pewnie, Waszym się może bardziej chce, a może
    dostali odgórnie kasę z unii na smoga i dlatego?

    L.

  • 13. Data: 2018-01-18 07:13:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 17 stycznia 2018 23:05:38 UTC+1 użytkownik nadir napisał:
    > To zależy czy chcesz dostać instalację fotowoltaiczną czy przejąć
    > kamienicę? Na wszystko i tak się społeczeństwo składa.

    Na kopaczy w nogę, na Rydzyka, miesięcznice i inne ośmiorniczki też
    się składa i co z tego? A te panele to możliwe że za unijne siano ;)

    L.

  • 14. Data: 2018-01-18 09:37:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 stycznia 2018 22:35:20 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Niech mi jeszcze ktoś powie że duże miasta są lepsze pffff... :D

    Tak na oko to z 1000zł zysku będsziesz miał rocznie z tego
    Za 1000zł rocznie dałbyś sobie oszpecić dach jakimś bilbordem np?
    Działke masz dużą i gdzieś te panele na gruncie upchnąć żeby domu nie szpeciły to ok
    Ale piszesz ze niby nie można
    Pogadaj z urzędasami może się da
    Bo na dachu to masakra. Bilborda na dach za 1000zł rocznie zapewne byś nie wrzucił.

  • 15. Data: 2018-01-18 09:56:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Jan 2018 00:37:32 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Tak na oko to z 1000zł zysku będsziesz miał rocznie z tego
    Plus satysfakcja. IMO ceny energii w wieloletniej perspektywie bedą
    rosły więc zyski też.
    > Za 1000zł rocznie dałbyś sobie oszpecić dach jakimś bilbordem np?
    Rzecz gustu, dla mnie to jest jak najbardziej elegancko. Oceniaj piękno
    przez użyteczność :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 16. Data: 2018-01-18 10:48:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kris pisze:

> [...]
    > da Bo na dachu to masakra. Bilborda na dach za 1000zł rocznie zapewne byś

    Nie da się. We wszystkich tego rodzaju regulacjach chodzi o to, by prąd
    pozyskać psim swędem, nie marnując cennej powierzchni. Trzeba było ukrócić
    to, co widać na przykład w Czechach -- połacie ziemi uprawnej zamienione
    na dotowane elektrownie solarne. I to dopiero szpeci, przynajmniej w oczach
    ludzi z wyobraźnią. Panel na dachu jest całkiem w porządku, bo tam jego
    miejsce.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2018-01-18 12:16:22
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-01-18 o 07:13, Lisciasty pisze:

    > Na kopaczy w nogę, na Rydzyka, miesięcznice i inne ośmiorniczki też
    > się składa i co z tego?

    Zapomniałeś jeszcze o roszczeniach żydowskich. Przecież napisałem na
    wszystko.

    > A te panele to możliwe że za unijne siano ;)

    A ta unia to skąd ma pieniądze?

  • 18. Data: 2018-01-18 12:53:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 18 stycznia 2018 12:16:26 UTC+1 użytkownik nadir napisał:
    > A ta unia to skąd ma pieniądze?

    Bo ja wiem, pewnie drukują, jak wszyscy :>

    L.

  • 19. Data: 2018-01-18 16:15:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wiedzialem ze w jakims Mozambiku zyjesz bo w Polsce inflacji o jakiej napisales,
    o ile nie bedzie wojny albo rewolucji, nie bedzie. Kilka lat byla deflacja. W tym
    roku prad nie drozeje, stawki zatwierdzone. O ile pamietam zalozyles kiedys temat
    prad z dachu. Po polowie roku dasz rade cos powiedziec wiecej o oplacalnosci
    inwestycji? Z roznych zrodel wiadomo ze panele wytwarzaja rocznie mniej wiecej tyle
    pradu w kilowatogodzinach ile maja mocy nominalnej w watach. Jak Ci sie bedzie
    chcialo napisz ile kosztuje przechowywanie w sieci itp.

  • 20. Data: 2018-01-18 16:57:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 18 stycznia 2018 16:15:29 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nie wiedzialem ze w jakims Mozambiku zyjesz bo w Polsce inflacji o jakiej
    > napisales, o ile nie bedzie wojny albo rewolucji, nie bedzie.

    Ja się nie patrzę na propagandowe wykresy tylko na ceny w sklepach.
    Parę lat temu za nietoksyczną kiełbasę trzeba było dać 15 zeta/kg,
    dzisiaj czasem 25 nie wystarczy. Czynsz w spółdzielni mieszkaniowej
    w ciągu 4 lat skoczył mi o 40%. Masło to już oklepany przykład ale jednak.
    Realna inflacja na tym co większość ludzi na co dzień kupuje może sięgać
    spokojnie 10% w skali roku. Ja założyłem 5%, czyli mega optymistycznie.

    > pamietam zalozyles kiedys temat prad z dachu. Po polowie roku dasz rade cos
    > powiedziec wiecej o oplacalnosci inwestycji?

    Nic się nie da powiedzieć bo nawet rozliczenia nie było z energetyką.
    Przechowywanie kosztuje 20% produkcji. Z tego co się uda zjeść na miejscu
    nie płaci się haraczu. Zobaczymy za rok :>

    L.