  • Data: 2022-02-20 18:39:56
    Temat: Re: jak działają inwertery offgrid
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20.02.2022 17:33, Myjk wrote:
    > Sun, 20 Feb 2022 16:56:35 +0000, ddddddddddddd

    > Jeśli chcesz sieć i baterie, to hybryda. Obecnie najlepszy hybrydowy
    > falownik to GoodWe. ET Ma obwód backup na który przepina się z sieci na
    > PV/BAT w 5ms, a po zastosowaniu SZR także cały dom. Może ładować baterie z
    > z PV i z sieci. Już jeden taki zamontowałem (z SZR), aczkolwiek bez
    > baterii, bo 1kWh baterii BYD (o LG nie wspomnę) kosztuje 2000 zł a trzeba
    > zamontować minimum 5kWh. Ogólnie słabo się to opłaca.

    dopiero mi dziś wpadło to do głowy i jeszcze nic nie liczyłem. Od
    kwietnia prąd będzie mnie kosztował ok ?1450 rocznie.
    Pytanie się pojawiło, bo w oczy wpadł mi pierwszy lepszy inwerter:
    https://www.ebay.co.uk/itm/393394807847?hash=item5b9
    8286427:g:h6AAAOSwupFgfV6I
    Po rysunkach stwierdziłem, że mimo że offgrid, to może korzystać także z
    sieci.

    Lukasz