  • 1. Data: 2022-02-20 17:56:35
    Temat: jak działają inwertery offgrid
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    Cześć,
    Czy dobrze rozumiem, że jeśli nie chcę energii przekazywać do sieci, to
    mogę kupić inwerter offgrid i magazynować swoją energię w akumulatorach?
    Czy w takim wypadku akumulatory będą (lub mogą) się doładowywać też z sieci?
    Mieszkam w Szkocji, więc słońca tutaj mniej, energii też nie opłaca się
    sprzedawać do sieci, ale z moich obliczeń wynika, że różnica między kWh
    przy jednej taryfie, a kWh w drugiej taryfie to prawie ?300 rocznie - a
    to już prawie koszt taniego chińskiego inwertera offgrid (takiego 5kW -
    to jest maksymalne obciążenie? to może być mało chyba jedynie dla
    indukcji). Do tego w kwietniu kolejne kilkudziesięcio procentowe
    podwyżki i jesienią pewnie kolejne. Zacząłem się więc zastanawiać, czy
    nie warto albo założyć taniego zestawu pv offgrid - ale z akumulatorami
    - albo nawet samego inwertera i akumulatorów, żeby pobierać energię w
    nocy, a wykorzystywać ją cały dzień.

    Lukasz

  • 2. Data: 2022-02-20 18:13:21
    Temat: Re: jak działają inwertery offgrid
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 20 lutego 2022 o 17:56:38 UTC+1 ddddddddddddd napisał(a):
> [...]
    > - albo nawet samego inwertera i akumulatorów, żeby p o okołoobierać energię w

    Jak znajdziesz przy drodze nowe akumulatory co z tira spadły to warto. Wygląda na to
    że do Szkocji z Krakowa pojechałeś.

  • 3. Data: 2022-02-20 18:17:42
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 20.02.2022 17:13, Zenek Kapelinder wrote:

    > Jak znajdziesz przy drodze nowe akumulatory co z tira spadły to warto. Wygląda na
    to że do Szkocji z Krakowa pojechałeś.

    rozumiem, że według ciebie za ?2000 nie kupię zestawu akumulatorów. A
    ?2000 będzie sie zwracać pewnie max 5 lat, przy polityce ekopojebów 3
    lata. Poczekam na wnoszące cokolwiek do tematu opinie innych.

    Lukasz

  • 4. Data: 2022-02-20 18:33:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 20 Feb 2022 16:56:35 +0000, ddddddddddddd

> [...]
    > Czy w takim wypadku akumulatory będą (lub mogą) się doładowywać też z sieci?

    Jeśli chcesz sieć i baterie, to hybryda. Obecnie najlepszy hybrydowy
    falownik to GoodWe. ET Ma obwód backup na który przepina się z sieci na
    PV/BAT w 5ms, a po zastosowaniu SZR także cały dom. Może ładować baterie z
    z PV i z sieci. Już jeden taki zamontowałem (z SZR), aczkolwiek bez
    baterii, bo 1kWh baterii BYD (o LG nie wspomnę) kosztuje 2000 zł a trzeba
    zamontować minimum 5kWh. Ogólnie słabo się to opłaca.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2022-02-20 18:35:18
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 20.02.2022 16:56, ddddddddddddd wrote:
> [...]
    > nie warto albo założyć taniego zestawu pv offgrid - ale z akumulatorami
    > - albo nawet samego inwertera i akumulatorów, żeby pobierać energię w

    żeby doprecyzować: najbardziej interesuje mnie, czy mogę podłączyć sobie
    instalację offgrid i nie zgłaszać jej w ogóle (bo będzie to część mojej
    wewnętrznej instalacji) i do tego wybrać dwutaryfowe rozliczanie
    (niedostępne przy taryfie dwukierunkowej), żeby w razie potrzeby
    doładowywać akumulatory z tańszej taryfy.

    Lukasz

  • 6. Data: 2022-02-20 18:39:56
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 20.02.2022 17:33, Myjk wrote:
> [...]
    > baterii, bo 1kWh baterii BYD (o LG nie wspomnę) kosztuje 2000 zł a trzeba
    > zamontować minimum 5kWh. Ogólnie słabo się to opłaca.

    dopiero mi dziś wpadło to do głowy i jeszcze nic nie liczyłem. Od
    kwietnia prąd będzie mnie kosztował ok ?1450 rocznie.
    Pytanie się pojawiło, bo w oczy wpadł mi pierwszy lepszy inwerter:
    https://www.ebay.co.uk/itm/393394807847?hash=item5b9
    8286427:g:h6AAAOSwupFgfV6I
    Po rysunkach stwierdziłem, że mimo że offgrid, to może korzystać także z
    sieci.

    Lukasz

  • 7. Data: 2022-02-20 18:44:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 20 Feb 2022 17:35:18 +0000, ddddddddddddd

> [...]
    > (niedostępne przy taryfie dwukierunkowej), żeby w razie potrzeby
    > doładowywać akumulatory z tańszej taryfy.

    W ten sposób możesz offgrida zrobić.
    Ale znowu, wątpię aby to było opłacalne.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2022-02-20 18:48:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 20 lutego 2022 o 18:17:45 UTC+1 ddddddddddddd napisał(a):

> [...]
    > ?2000 będzie sie zwracać pewnie max 5 lat, przy polityce ekopojebów 3
    > lata. Poczekam na wnoszące cokolwiek do tematu opinie innych.

    To z innej strony. Inwestycja jest niezwykle oplacalna. Nawet się chwilę nie
    zastanawiaj. Na grupie wiele razy pisali że tanie akumulatory rozruchowe są najlepsze
    bo są tanie i dobre. Masz już dwie opcje i możesz wybrać co ci rozum podpowie.

  • 9. Data: 2022-02-20 19:01:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 20 lutego 2022 o 18:33:03 UTC+1 Myjk napisał(a):
> [...]
    > baterii, bo 1kWh baterii BYD (o LG nie wspomnę) kosztuje 2000 zł a trzeba
    > zamontować minimum 5kWh. Ogólnie słabo się to opłaca.

    Ciut więcej kosztuje.
    https://suntrack.pl/magazyn-energii/2707-magazyn-ene
    rgi-2-5kWh.html

  • 10. Data: 2022-02-20 19:09:26
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 20.02.2022 17:48, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    bo są tanie i dobre. Masz już dwie opcje i możesz wybrać co ci rozum podpowie.

    wiem, że ty rozróżniasz tylko dwa kolory: czerwony i czarny, bo ci to
    zostało z pracy w poprzednim systemie. Dla ciebie nie warto w ogóle o
    tym myśleć. Nie wiem ile płacisz za prąd - jak dla mnie 7.500zł rocznie
    za same kilowatogodziny to już suma nad jaką warto się zastanawiać. W
    Polsce może to nie mieć sensu - jeśli kWh kosztuje 0,6zł. U mnie od
    kwietnia będzie kosztowała 1,50zł, bardzo prawdopodobne, że do końca
    roku powyżej 2zł/kWh, bo rząd robi wszystko żeby usunąć z rynku mniejsze
    (i tańsze firmy) i pozostawić tylko najdroższe molochy.