  • 11. Data: 2022-02-20 19:19:48
    Temat: Re: jak działają inwertery offgrid
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-02-20 o 17:56, ddddddddddddd pisze:
> [...]
    > sprzedawać do sieci, ale z moich obliczeń wynika, że różnica między kWh
    > przy jednej taryfie, a kWh w drugiej taryfie to prawie ?300 rocznie - a
    > to już prawie koszt taniego chińskiego inwertera offgrid (takiego 5kW -
    > to jest maksymalne obciążenie? to może być mało chyba jedynie dla
    > indukcji). Do tego w kwietniu kolejne kilkudziesięcio procentowe
    > podwyżki i jesienią pewnie kolejne. Zacząłem się więc zastanawiać, czy
    > nie warto albo założyć taniego zestawu pv offgrid - ale z akumulatorami
    > - albo nawet samego inwertera i akumulatorów, żeby pobierać energię w

    Jak już chcesz inwestować w off-grid to zrób to dobrze, tu masz wątek o
    akumulatorach zasadowych, droższe ale kilkakrotnie bardziej trwałe od
    innych.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3755521.html

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2022-02-20 19:41:25
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 20.02.2022 18:19, Janusz wrote:

    > Jak już chcesz inwestować w off-grid to zrób to dobrze, tu masz wątek o
    > akumulatorach zasadowych, droższe ale kilkakrotnie bardziej trwałe od
> [...]

    można też poszukać czegoś z rozbitka.
    Np. tutaj tesla z baterią za ?6000 netto (jak na baterię to nie mało,
    ale wygląda na to, że ma parę części więcej)

    https://www.ebay.co.uk/itm/265397083687?fits=Car+Mak
    e%3ATesla&hash=item3dcae61e27:g:Tl0AAOSwge9hhOfI

    nie mam teraz czasu, ale na pewno zerknę po ile są same baterie..

    Lukasz

  • 13. Data: 2022-02-20 19:52:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 20 lutego 2022 o 19:09:29 UTC+1 ddddddddddddd napisał(a):
> [...]
    zastanawiaj. Na grupie wiele razy pisali że tanie akumulatory rozruchowe są najlepsze
    bo są tanie i dobre. Masz już dwie opcje i możesz wybrać co ci rozum podpowie.
    > wiem, że ty rozróżniasz tylko dwa kolory: czerwony i czarny, bo ci to
    > zostało z pracy w poprzednim systemie. Dla ciebie nie warto w ogóle o
    > tym myśleć. Nie wiem ile płacisz za prąd - jak dla mnie 7.500zł rocznie
    > za same kilowatogodziny to już suma nad jaką warto się zastanawiać. W
    > Polsce może to nie mieć sensu - jeśli kWh kosztuje 0,6zł. U mnie od
    > kwietnia będzie kosztowała 1,50zł, bardzo prawdopodobne, że do końca
    > roku powyżej 2zł/kWh, bo rząd robi wszystko żeby usunąć z rynku mniejsze
    > (i tańsze firmy) i pozostawić tylko najdroższe molochy.
    Wszyscy z tamtad piszą że jest tam taki dobrobyt że zarabiają 5 razy tyle co w
    Polsce. Zgodnie z tą objawiona przez innych prawdą jak tam cena kilowatogodziny
    dojdzie do równowartości 4,50 to wtedy w siłe nabywczej zrówna się z polską
    kilowatogodziną. A tak na poważnie. Jeśli chcesz wiedzieć to o co pytasz to
    powinieneś sam zrobić wyliczenie opłacalności i przedstawić tutaj do sprawdzenia a
    nie jak ostatnia kurwa chcesz żeby ktoś wszystko za ciebie zrobił. A ty na koniec
    powiesz że się nie opłaca. Poza tym użytkowej instalacji w której akumulator ładowany
    jest w taniej taryfie a rozładowywany w drogiej na grupie nikt nie ma. Nieuzytkowa
    mam ja. Mam w połowie zużyty akumulator 80Ah. Stoi jako rezerwowe zasilanie do pieca
    jak by się coś z prądem działo. Za cienkie pieniądze dorobiłem do niego możliwość
    naładowania telefonów i tabletów. Przez dwa lata raz się latem przydał jak w bramie
    przepalił się BM.

  • 14. Data: 2022-02-20 20:02:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-02-20 o 19:41, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    e%3ATesla&hash=item3dcae61e27:g:Tl0AAOSwge9hhOfI

    > nie mam teraz czasu, ale na pewno zerknę po ile są same baterie..

    Mimo wszystko tak dużej baterii litowej bym do domu nie dał, oczywiście
    ze względów ppoż. Zasadowe są pod tym względem bezpieczne, jedynie
    potrzebują wentylacji przy ładowaniu.

    --
    Janusz

  • 15. Data: 2022-02-20 21:08:19
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 20.02.2022 19:02, Janusz wrote:

> [...]
    >>
    > Mimo wszystko tak dużej baterii litowej bym do domu nie dał, oczywiście
    > ze względów ppoż. Zasadowe są pod tym względem bezpieczne, jedynie

    To prawda - nawet mniejszą strach. Tutaj często baterie stawiają pod
    domem - pewnie ze względu na to, że domy są małe. Patrząc na to z
    twojego punktu widzenia, to warto to nawet kilka metrów od budynku odsunąć.

    Lukasz

  • 16. Data: 2022-02-20 21:35:28
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Jeśli dobrze zrozumiałem:

    Możesz kupić jakikolwiek falownik który uciągnie twój dom albo wybraną
    jego część (możesz np. przepinac tylko część obwodów na PV). Akumulator
    LiFePo4 kosztuje 350-450 funtów za 12V/100Ah. Potrzebujesz takie 2 aby
    mieć 2kWh i mieć napięcie 24V albo 4 sztuki by mieć 4kWh i 48v (napięcie
    sobie dobierzesz do wybranego falownika.
    SPF3000TL HVM-48
    ten masz offgridowy 3kW za 600 funtów na ebayu. Indukcji na tym nie
    pogonisz (na 5kW też biorąc pod uwagę, że będziesz zasilać inne
    odbiorniki). Indukcja na jednym polu będzie działać - zwykle to ma
    jakieś 2kW (takie przenośne).

    Zacząć jednakże powinieneś od policzenia ile tak na dobrą sprawę
    _szczytowo_ i _dobowo_ zużywasz energii.
    To determinuje tak elementy jak i koszt (i opłacalność).

    Jakie są przepisy lokalne to się sam dowiedz...ale nie na polskiej
    grupie:)))

  • 17. Data: 2022-02-21 01:22:56
    Od: marios <d...@f...gd>

    > niedziela, 20 lutego 2022 o 19:09:29 UTC+1 ddddddddddddd napisał(a):

    > Wszyscy z tamtad piszą że jest tam taki dobrobyt że zarabiają 5 razy tyle co w
    Polsce.

    Tak mi się coś kojarzy "po dzieciach" - Sknerus McKwacz?

    > .. W Polsce może to nie mieć sensu - jeśli kWh kosztuje 0,6zł. U mnie
    od kwietnia będzie kosztowała 1,50zł, ..

    W PL kosztuje - z tego co pamiętam po ostatnich wyliczeniach coś z 0,95
    zł (No +z VAT-em ściemniają na 3 miesiące 2022r roku - 5%? czy coś),
    0.6zł to było przez ostanie 10 lat przed podwyżkami,
    teraz w drugiej taryfie jest bodaj 56 groszy (PGE).

    Mam takiego spadkowego Fiat UNO 3D, 55 kkm przejechane od 93r(?), ale
    teraz będzie musiał dostać 8 ("ósmy") akumulator, reszta zdechła ze
    starości lub taniości.

  • 18. Data: 2022-02-21 17:28:44
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 20.02.2022 18:52, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    dojdzie do równowartości 4,50 to wtedy w siłe nabywczej zrówna się z polską

    nie wiem ile się teraz zarabia w Polsce

    A tak na poważnie. Jeśli chcesz wiedzieć to o co pytasz to powinieneś
    sam zrobić wyliczenie opłacalności i przedstawić tutaj do sprawdzenia a
    nie jak ostatnia kurwa chcesz żeby ktoś wszystko za ciebie zrobił.

    zamknij ryj ubeku, tak możesz swoją córkę nazywać, bo to jej zawód.
    Napisałem pytanie czy w ogóle da się podłączyć to tak jak wymyśliłem, bo
    bez sensu cokolwiek liczyć, jeśli np. inwerter nie będzie w stanie
    pracować tak jak zakładam, albo gdy inweter który potrzebuję nie będzie
    kosztował ?350 tylko ?3500. Nadal jednak nie znam nikogo kto miałby
    inweter offgrid i dwie taryfy, co wydaje mi się dziwne tutaj (bo teraz
    chyba wszystkie instalacje sprzedawane są tutaj z akumulatorami, bo nie
    opłaca się odsprzedawać do sieci). Myślałem że może jest inny powód niż
    'pan w berecie tak zrobił'. NIGDZIE nie zadałem pytania czy to się
    opłaca. To jestem w stanie wyliczyć sam.

    A ty na koniec powiesz że się nie opłaca. Poza tym użytkowej instalacji
    w której akumulator ładowany jest w taniej taryfie a rozładowywany w
    drogiej na grupie nikt nie ma.

    ale na pewno ktoś kto ma do czynienia z inwerterami wie, czy mogą
    właśnie tak pracować. I nawet dostałem odpowiedź, tylko nie od ciebie,
    bo ty tylko pierdolisz od rzeczy

    co mnie to obchodzi

  • 19. Data: 2022-02-22 03:40:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 21 lutego 2022 o 17:28:48 UTC+1 ddddddddddddd napisał(a):
> [...]
    > pieniądze dorobiłem do niego możliwość naładowania telefonów i tabletów.
    > Przez dwa lata raz się latem przydał jak w bramie przepalił się BM.
    Mniej więcej tyle co ciebie obchodzi co napisałem obchodzidzi twój problem innych. Za
    durny jesteś żeby samemu policzyć. Bo jak byś potrafił to byś policzył i spytał tutaj
    czy dobrze policzyłes. A ryj to ma krowa i twoja synowa i kurwa nie zawód a
    charakter. I jak pytasz w sposób w jaki zapytales to kurwa żerująca na innych jestes.
    No i syna mam i nie mieszkam na Bałutach.

  • 20. Data: 2022-02-22 08:09:18
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 22.02.2022 02:40, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    charakter. I jak pytasz w sposób w jaki zapytales to kurwa żerująca na innych jestes.
    No i syna mam i nie mieszkam na Bałutach.

    zacytuj gdzie zapytałem o wyliczenia, a jak nie znajdziesz to
    wypierdalaj w podskokach ze swoimi kurwami na bałuty