    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: jak działają inwertery offgrid
    Date: Sun, 20 Feb 2022 16:56:35 +0000

    Cześć,
    Czy dobrze rozumiem, że jeśli nie chcę energii przekazywać do sieci, to
    mogę kupić inwerter offgrid i magazynować swoją energię w akumulatorach?
    Czy w takim wypadku akumulatory będą (lub mogą) się doładowywać też z sieci?
    Mieszkam w Szkocji, więc słońca tutaj mniej, energii też nie opłaca się
    sprzedawać do sieci, ale z moich obliczeń wynika, że różnica między kWh
    przy jednej taryfie, a kWh w drugiej taryfie to prawie ?300 rocznie - a
    to już prawie koszt taniego chińskiego inwertera offgrid (takiego 5kW -
    to jest maksymalne obciążenie? to może być mało chyba jedynie dla
    indukcji). Do tego w kwietniu kolejne kilkudziesięcio procentowe
    podwyżki i jesienią pewnie kolejne. Zacząłem się więc zastanawiać, czy
    nie warto albo założyć taniego zestawu pv offgrid - ale z akumulatorami
    - albo nawet samego inwertera i akumulatorów, żeby pobierać energię w
    nocy, a wykorzystywać ją cały dzień.

    Lukasz