eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejak montować okna - czy koniecznie w warstwie ocieplenia? › Re: jak montować okna - czy koniecznie w warstwie ocieplenia?
    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jak montować okna - czy koniecznie w warstwie ocieplenia?
    Date: Mon, 16 May 2011 13:30:13 +0200

    Dnia 16-05-2011 o 11:29:34 Shaman <s...@o...com> napisał(a):

    > Cześć, przymierzam się do tematu okien. Dzisiaj spotkałem się na budowie
    > z pierwszym oferentem. Pytałem go o sposób montażu i stwierdził, że przy
    > plastikowych oknach jeszcze nie spotkał się z montażem w warstwie
    > ocieplenia. Widział taki sposób montażu jedynie przy oknach drewnianych,
    > które mają gorsze parametry (??)
    Następny geniusz karpat, skąd się ci 'fachowcy' biorą.

    > Coś mi się tu nie widzi. Bo ZCW konkretny rodzaj ram ma mniejsze
    > znaczenie. Bardziej chodzi o sposób zaizolowania dziury wyciętej w
    > ociepleniu? Skorygujcie mnie jeśli się mylę.
    Tak prawie, po prostu montując na wspornikach w osiepleniu zmniejszasz
    mostek przy ramie okna, mur ma wyższą temp.

    > Mam ścianę 30cm z ceramiki poryzowanej (Porotherm Profi) i w projekcie
    > 12cm ocieplenia styropianem.
    Mało, dałbym min 15.

    Czy w takiej konfiguracji można montować
    > okna w warstwie ocieplenia? Jest sens? Czy da się od strony technicznej?
    Wszystko się da, tylko masz do tego za gruby mur, okna szczególnie małe
    będą źle wyglądać od środka, przyjeło się montować okna w środku
    muru(mur+ocieplenie)
    jako optymalne optycznie, u ciebie to nie wyjdzie, a dodatkowo jeszcze
    montaż
    w ociepleniu jeszcze pogorszy wygląd.
    Ja zamontowałem na równo z murem ale mam szparę wkoło pomiędzy ramą a
    murem na około
    2-3cm którą wypełniłem pianką a do tego styro nasunąłem na ramę na 1cm, w
    ten sposób
    oddaliłem mur o zimeni zewn strony i zmniejszyłem ten mostek.

    Tak jak ty chcesz montowac to się robi w domach pasywnych ale wtedy byś
    musiał
    dać 30cm styro i wtedy by to jakoś w miarę wyglądało.

    --
    Pozdr
    JanuszK