  • Data: 2023-03-12 17:20:04
    Temat: Re: jaka wiertarka stołowa?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .03.2023 o 16:53 ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:

    > W takim budżecie kupiłbym porządną wiertarkę mocną ponad 1000 wat
    > dwubiegową z płynnymi obrotami np. Makita czy Metabo:
    > www.amazon.de/Metabo-600574000-METABO-Schlagbohrmasc
    hine-1300-2/dp/B06Y5V1M6L/
    > tu minimalnie słabsza w bdb cenie mimo iż z udarem (na stojaku
    > niepotrzebnym, ale udarowe są bardziej masowo produkowane ekonomia
    > skali):
    > www.amazon.de/Metabo-600783500-Schlagbohrmaschine-Sc
    hnellspannfutter-Rechts-Linkslauf/dp/B01MZICDU5/

    > plus do wiertarki stojak na który choruję:
    > www.amazon.de/WABECO-Bohrständer-Fräsständer-vertika
    l-horizontal/dp/B079RB2SLM?ref_=ast_sto_dp

    > plus do stojaka jako opcja różne imadła są (więcej na stronie wabeco.de):
    > www.amazon.de/WABECO-Bohrständer-Fräsständer-horizon
    tal-Rundtisch/dp/B0001JZS02/

    Wtedy i wiertarka słaba i stojak niestabilny :-)

    Mam już ze 4 różne wiertarki, w tym 2 makity, jedna robi jako zakrętarka
    do długich śrub bo ma spory moment, niskie obroty na I biegu i sprzęgło
    70Nm. Podstawowa wada ręcznych jest taka, że są głośne nie mogą pracować
    ciągle (np przez godzinę ciurkiem) i statywy do nich są niestabilne.
    Ten, który linkujesz ma kolumnę fi38 i waży 14kg. Jak to się ma do 40-50kg
    i fi60 w wiertarkach, które zalinkowałem?

    Etap czy ręczna na statywie czy stołowa mam już za sobą :-)
    Teraz tylko wybrać model.

    TG