  • 1. Data: 2023-03-10 07:47:14
    Temat: jaka wiertarka stołowa?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Chcę w końcu kopić wiertarkę stołową.
    Na alle zatrzęsienie chińczyków w granicach 400-800 zł.
    Warto dopłacić i kupić coś droższego? np:

    https://allegro.pl/oferta/wiertarka-do-stolarni-16mm
    -mk2-led-pozycjoner-fv-11417248883
    https://allegro.pl/oferta/wiertarka-stolowa-16mm-mk2
    -16mm-kolumnowa-bernardo-10140623799

    Te tanie, np:
    https://allegro.pl/oferta/wiertarka-frezarka-stolowa
    -slupowa-kolumnowa-11509141073?bi_s=ads&bi_m=showite
    m:desktop:top:active&bi_c=YWYwYjljNWMtNDBmMS00YmI2LW
    JkOWQtNTQxY2Y3NjUxNTcyAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emi
    ssion_unit_id=ec3b6ad4-65f2-49ac-9b72-f96e9660ae4b

    mają podobno problem ze sztywnością (za słaba konstrukcja) i silniki,
    które po 15 min wymagają chłodzenia.

    Ma ktoś wiertarkę stołową w domowym warsztacie i może coś polecić?

    TG

  • 2. Data: 2023-03-10 10:04:54
    Temat: Re: jaka wiertarka stołowa?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > które po 15 min wymagają chłodzenia.
    >
    > Ma ktoś wiertarkę stołową w domowym warsztacie i może coś polecić?

    Zależy, czy chcesz odpalać jakąś produkcję czy użyjesz tego raz na
    tydzień do wiercenia jednej dziurki. Polecam OLX i stare, polskie
    wyroby. Solidne i tanie (trzeba poszukać)...generalnie tam, w tych
    starych nie ma się co spierdolić. Futerko można wymienić a silniki
    często są nie do zajebania.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2023-03-10 10:09:29
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 10:04 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > wyroby. Solidne i tanie (trzeba poszukać)...generalnie tam, w tych
    > starych nie ma się co spierdolić. Futerko można wymienić a silniki

    Zastosowanie domowe, ale chcę coś porządnego. Męczę się już od dawna ze
    zwykłą + imadło i wyrywanie nadgarstków w gratisie.
    Zrzuca mi się rodzina na prezent :-) - budżet 2k (resztę sam dołożę jak
    będzie potrzeba).

    TG

  • 4. Data: 2023-03-10 10:19:28
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
> [...]
    > zwykłą + imadło i wyrywanie nadgarstków w gratisie.
    > Zrzuca mi się rodzina na prezent :-) - budżet 2k (resztę sam dołożę jak

    To kup coś, co ma pełen komplet (w sensie imadła, dodatków) i jest
    ciężkie :D...tak, to w sumie wyznacznik, że kupisz cos stabilnego z małą
    ilością plastiku czy gównolitu.

    Najlepiej, to iść do Castoramy/Leruła i się dotknąć, przymierzyć i
    napalić...i kupić taniej w necie :D...w necie, na obrazkach nie podają
    skali i można się zdziwić w realu.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-03-10 10:28:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 10:19 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    >
    > Najlepiej, to iść do Castoramy/Leruła i się dotknąć, przymierzyć i
    > napalić...i kupić taniej w necie :D...w necie, na obrazkach nie podają

    W marketach (przynajmniej na stronach) mają te same chińskie g..wna co na
    alle.
    Wieczorem zrobię objazdówkę, może się pozytywnie zaskoczę.

    Zastanawiam się czy takie rozwiązanie:

    https://allegro.pl/oferta/wiertarka-stolowa-holzmann
    -sb3116rmn-mk2-16mm-600w-12644298306

    jest bardziej funkcjonalne od takiego:

    https://allegro.pl/oferta/wiertarka-stolowa-kolumnow
    a-600w-400v-bass-polska-13148456540

    Na tej pierwszej można wiercić szersze elementy, ale co jeszcze?

    TG

  • 6. Data: 2023-03-10 15:05:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 10 marca 2023 o 10:10:04 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    .
> [...]
    > zwykłą + imadło i wyrywanie nadgarstków w gratisie.
    > Zrzuca mi się rodzina na prezent :-) - budżet 2k (resztę sam dołożę jak

    Poszuksz to w cenie ok 2 tys znajdziesz.
    Olx, allegro, marketplace, znaleziska że złomowiska np

  • 7. Data: 2023-03-10 17:04:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 15:05 Kris <k...@g...com> pisze:

    > piątek, 10 marca 2023 o 10:10:04 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > .

    > Poszuksz to w cenie ok 2 tys znajdziesz.
    > Olx, allegro, marketplace, znaleziska że złomowiska np

    Myślisz, że jest lepsza dla majsterkowicza od np. takiej?

  • 8. Data: 2023-03-10 17:43:34
    Od: MK <m...@b...cn>

    > Myślisz, że jest lepsza dla majsterkowicza od np. takiej?
    >
    > https://allegro.pl/oferta/wiertarka-do-stolarni-16mm
    -mk2-led-pozycjoner-fv-11417248883

    Ta z linku ma fajny system regulacji obrotów, przekładanie paska na
    kółkach jest irytujące
    --
    M.

  • 9. Data: 2023-03-10 18:20:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 17:43 MK <m...@b...cn> pisze:

    -mk2-led-pozycjoner-fv-11417248883

    > Ta z linku ma fajny system regulacji obrotów, przekładanie paska na
    > kółkach jest irytujące

    To może jeszcze podpowiesz jak można wykorzystać tą poziomą prowadnicę:

    https://allegro.pl/oferta/wiertarka-stolowa-promieni
    owa-16mm-przod-tyl-katy-5920950052

    TG

  • 10. Data: 2023-03-10 18:45:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 10 marca 2023 o 17:04:30 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Myślisz, że jest lepsza dla majsterkowicza od np. takiej?

    Trudno mi powiedzieć bo narketowej nie mam.
    Ta ws151 nam od chyba 30 lat i mnie nie zawiodła.
    80mm frezem często kilkadziesiąt wgłębień/ otworiw w dębie nią robię jednego dnia i
    ani steknie.
    Tylko wez pod uwagę jej wage- ze 150kg chyba waży więc stół/ stojak musisz pospawac
    solidny