  • 1. Data: 2023-03-11 21:38:19
    Temat: Budowa domu, jaką technologię dla ścian wybrać.
    Od: "Irek.N." <n...@j...pl>

    Pytanie. Czy budowa w dzisiejszych czasach domu parterowego preferuje
    wybór materiału/technologii jeżeli chodzi o ściany?
    Zastanawiam się gdyż 10 lat temu budowałem z Ytong-a i muszę powiedzeć
    nigdy więcej. Wszystkie ściany pękają i to w miejscach absurdalnych
    wręcz. Nie ma mowy o napreżeniach, po prostu pustaczki się kurczą.
    Ytong więc odpada, a wraz z nim wszystkie betonokomórkowe bloczki - nie
    zaufam.

    Pomyślałem o ceramice, nie widziałem aby ściany z tego materiału jakoś
    pracowały, ale słyszałem i widziałem jak "dmucha z gniazdek". Wiem, złe
    wykonanie, ale ciężko będzie dopilnować idealnego.

    Znalazłem różnej maści gotowe bloczki betonowe do ułożenia, albo do
    ułożenia i zalania betonem. Znalazłem nawet taki z izolacją termiczną w
    środku, ale o podejrzanie wspaniałych parametrach izolacyjnych.
    Oczywiście budzi to mój niepokój. No bo jak uzyskać z bloczka typu
    "beton-15cm styro-beton" przenikalność na poziomie 0.11, skoro podobna
    ściana z komórkowego z 15cm styro jako ociepleniem z bidą wychodzi 0.16!

    Ściany typu drewno, a w szczególności księżycowe w ogóle nie biorę pod
    uwagę. Zakładam że nie chcę słyszeć "korników", ciągłego trzeszczenia
    przy porywistych wiatrach (budowa będzie na szczycie górki w bardzo
    wietrznym rejonie), generalnie nieprzekonany jestem.

    Macie jakieś przemyslenia odnośnie obecnie wartych w zastosowaniu
    technologii/materiałów i zechcecie się podzielić?
    Irek.

  • 2. Data: 2023-03-11 22:30:05
    Temat: Re: Budowa domu, jaką technologię dla ścian wybrać.
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 11.03.2023 o 21:38, Irek.N. pisze:
> [...]
    >
    > Macie jakieś przemyslenia odnośnie obecnie wartych w zastosowaniu
    > technologii/materiałów i zechcecie się podzielić?

    Sam się prosisz o drewniany szkieletowy. Jak zrobisz porządnie - to nie
    będzie nic skrzypieć. Ale do tego muszą być porządne dechy a nie
    zapałki. Dom parterowy to idealny projekt do tej technologii.

    --
    MN

  • 3. Data: 2023-03-11 22:45:47
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.03.2023 o 22:30, Marcin N pisze:
    [...]
    > Sam się prosisz o drewniany szkieletowy. Jak zrobisz porządnie - to nie
    > będzie nic skrzypieć. Ale do tego muszą być porządne dechy a nie
    > zapałki. Dom parterowy to idealny projekt do tej technologii.

    Pisał o dużych wiatrach i wniesieniu...można to połączyć :D

    http://www.polskaniezwykla.pl/pictures/original/2961
    60.jpg

    Stoją nawet 200lat bez problemu :) Pompa ciepła do tego i ma prąd za free.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2023-03-11 23:25:26
    Od: "Irek.N." <n...@j...pl>

> [...]
    60.jpg

    > Stoją nawet 200lat bez problemu :) Pompa ciepła do tego i ma prąd za free.

    Parterowy Panie, parterowy! ;)
    Miłego.
    Irek.

  • 5. Data: 2023-03-12 07:01:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > nigdy więcej. Wszystkie ściany pękają i to w miejscach absurdalnych
    > wręcz. Nie ma mowy o napreżeniach, po prostu pustaczki się kurczą.

    Ja mam niektóre ściany wewnętrzne zrobione z betonu komórkowego (cały
    dom z silikatów - bez tego typu obserwacji).
    I faktycznie, jest jak piszesz.
    Nawet się zastanawiałem, czy dom jakoś nie osiada, albo coś złego sie z
    nim nie dzieje, bo faktycznie pęknięcia widać i to właśnie na ścianach z
    betonu komórkowego głównie.....
    Jeśli przyczyną są jego właściwości, no to jest to jakieś uspokojenie....

  • 6. Data: 2023-03-12 09:50:04
    Od: "Irek.N." <n...@j...pl>

> [...]
    > dom z silikatów - bez tego typu obserwacji).
    > nim nie dzieje, bo faktycznie pęknięcia widać i to właśnie na ścianach z

    No to zaraz, silikaty pękają, czy nie, bo trochę mam kłopot ze
    zrozumieniem po przeczytaniu wyrazu "głównie".
    Zastanawiałem się też nad silikatem, ale nic o nim nie wiem. Co jest w
    nim fajne, co niekoniecznie?
    Miłego.
    Irek.

  • 7. Data: 2023-03-12 10:58:59
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    U nas parterówka z porothermu, wiania z gniazdek nie odotowałem :>
    Jak się boisz to można przecież otynkować gołą ścianę od zewnątrz a
    dopiero potem kłaść ocieplenie. U mnie ocieplenie spieprzyli (miało być
    klejone na ramki a oczywiście nasrali placki cementowe) no ale nie było
    mnie i nie dopilnowałem. Zasypałem szczeliny między murem a styro
    perlitem, ale nawet jak nie było perlitu to nic nie wiało.

    Jak nie lubisz ytonga to silikat tym bardziej odpada, silka to najtańsze
    badziewie, jeszcze mniej wytrzymałe od ytonga.

    L.

  • 8. Data: 2023-03-12 13:24:30
    Od: "Twardy" <t...@x...pl>

    Użytkownik "Irek.N." <n...@j...pl> napisał w wiadomości

    > Pomyślałem o ceramice, nie widziałem aby ściany z tego materiału jakoś
    > pracowały, ale słyszałem i widziałem jak "dmucha z gniazdek". Wiem,
    > złe wykonanie, ale ciężko będzie dopilnować idealnego.

    Jak porządnie wykonasz ocieplenie ścian zew., to nie bedzie wialo.
    Styropian przyklejaj na *ramke*, a nie na *placki* - jak to w 90% budów tak
    się dzieje (partactwo).
    Lub przed położeniem styropianu, otynkuj ściany.
    Po wykonaniu powyższego nie będzie wialo na bank.

    --
    Pozdrawiam,
    T.

  • 9. Data: 2023-03-12 14:14:45
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2023-03-12 o 10:58, Lisciasty pisze:

    > Jak nie lubisz ytonga to silikat tym bardziej odpada, silka to najtańsze badziewie,
    jeszcze mniej wytrzymałe od ytonga.

    > L.
    Nie jest czasem dokładnie odwrotnie?

    Mam silikat, nic nie pęka, nic nie pleśnieje. Uchodzi za bardzo zdrowy w chorobach
    płuc i alergiach . Ściany grube jak w kościele. Jest bardzo ciężki, murarze i
    transportowcy go nie lubią. Trzeba pomyśleć, gdzie go rozładować, bo donoszenie czy
    dowożenie taczką to nieprzyjemna sprawa. Powinien być układany na bardzo cienki klej,
    u mnie klasycznie smarkali zaprawą. Wymaga fachowca. Wymaga też grubego styropianu.
    Trudno (szczególnie w porównaniu z komórkowym) się docina. Na pewno widujesz budowy,
    podejdź i zagadnij.

    Mija 20 lat, a na podwórku daje się jeszcze znaleźć bloczek silikatowy. Nie kruszy
    się, nie degraduje, mimo tęgich mrozów, deszczy upałów (Podlasie). Zupełnie nie
    podzielam opinii, że jest mało wytrzymały.

    Sąsiad równolegle do mnie budował półamatorską ekipą z Ytonga. Oceniam że jest to
    duuuużo łatwiejsze.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 10. Data: 2023-03-12 14:23:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.03.2023 21:38, Irek.N. wrote:
    > Pomyślałem o ceramice, nie widziałem aby ściany z tego materiału jakoś
    > pracowały, ale słyszałem i widziałem jak "dmucha z gniazdek". Wiem, złe
    > wykonanie, ale ciężko będzie dopilnować idealnego.

    Ja mam parterówkę z ceramiki, a 6 lat temu, właśnie tutaj na grupie
    pisali "tylko komórkowy". O wianiu z gniazdek coś tam słyszałem, ale
    nigdy nie widziałem. Z zupełnie innych pobudek przed ociepleniem,
    "przejechałem" pianką wszystkie pionowe szczeliny między pustakami. Może
    to ma znaczenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz