  • 11. Data: 2023-03-12 15:26:30
    Temat: Re: Budowa domu, jaką technologię dla ścian wybrać.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 12 Mar 2023 07:01:00 +0100, Cavallino

    > Ja mam niektóre ściany wewnętrzne zrobione z betonu komórkowego (cały
    > dom z silikatów - bez tego typu obserwacji).

    Co za idiota taki patent wymyślił aby zimniejszy (cięższy) materiał dać na
    ściany zewnętrzne* a jednocześnie cieplejszy (i lżejszy) na wewnętrzne? To
    właśnie silkę się daje na wewnętrzne, nawet gdy buduje się z innych
    materiałów ściany zewnętrzne, bo silka ma najlepszy parametr
    dziwiękochłonności, tak istotny między pomieszczeniami.

    > I faktycznie, jest jak piszesz.
    > Nawet się zastanawiałem, czy dom jakoś nie osiada, albo coś złego sie z
    > nim nie dzieje, bo faktycznie pęknięcia widać i to właśnie na ścianach z
    > betonu komórkowego głównie.....
    > Jeśli przyczyną są jego właściwości, no to jest to jakieś uspokojenie....

    Tak może być jeśli się zmienia materiał, lub konstrukcję, bez konsultacji
    z konstruktorem projektu. Względnie jak się przewiązań nie zrobi, w tym
    zbrojenia pod oknami.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2023-03-12 15:37:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 12 Mar 2023 09:50:04 +0100, Irek.N.

    > No to zaraz, silikaty pękają,

    Jak będzie źle zrobione, to popęka niezależnie od materiału.
    Ja mam w nowym domu silkę. Dom przed tynkami odstał dwa lata.
    Nic nie popękało. Poszły tynki, kolejne dwa lata nic nie popękało.
    Położyłem gres w całym domu (w sumie jak liczyłem to poszły tego
    po dwie tony na kondygnację), po pół roku pojawiły się rysy przy
    4 oknach, i na klatce, w miejscu gdzie strop piętra.

    > Zastanawiałem się też nad silikatem, ale nic o nim nie wiem. Co jest w
    > nim fajne, co niekoniecznie?

    Silka IMHO najlepszy materiał na ścianę 2W. To bloczek wapienno piaskowy,
    najbardziej naturalny ze wszystkich materiałów. Ma dużą wytrzymałość
    i siłą rzeczy dużą pojemność cieplną (i chłodniczą) ;) do tego jest
    najlepszy akustycznie.

    Podstawowa wada, ekipa zażąda więcej kasy, bo kręgosłup pęka przy budowie.
    Choć poprzez dużą wytrzymałość można spokojnie zamiast 24cm bloczka z
    gazbetu czy ceramiki, dać 18cm. Tylko wtedy traci się już powyższe zalety
    (bo mniej masy).

    Dodatkowa zaleta silki, jeśli jest oczywiście dobrze położona,
    że elektrykę można puszczać w ścianie bez bruzdowania pionowego.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2023-03-12 15:41:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-03-12 o 14:14, A S pisze:
    > Mija 20 lat, a na podwórku daje się jeszcze znaleźć bloczek silikatowy.
    > Nie kruszy się, nie degraduje, mimo tęgich mrozów, deszczy upałów
    > (Podlasie). Zupełnie nie podzielam opinii, że jest mało wytrzymały.

    Może są różne odmiany... Te które widziałem w deweloperce to było
    straszne g. Ale jak ktoś robi dom to może kupuje takie lepsze.

    L.

  • 14. Data: 2023-03-12 15:41:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 12 Mar 2023 10:58:59 +0100, Lisciasty

    > Jak nie lubisz ytonga to silikat tym bardziej odpada,
    > silka to najtańsze badziewie, jeszcze mniej wytrzymałe od ytonga.

    Liściu, ja Cię błagam.... :D

    Bloczek wapienno piaskowy to najbardziej wytrzymały materiał ze wszsytkich
    dostępnych. Śmiem twierdzić że nie widziałeś tego na oczy, a już z
    pewnością nie próbowałeś w tym wiercić zwykłych dziur, czy tym bardziej
    otworów na puszki ryć albo niedajborze bruzdować. :P

    24cm ceramikę, bez przeliczania, możesz spokojnie zastąpić 18cm silki.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2023-03-12 15:43:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 12 Mar 2023 15:41:27 +0100, Lisciasty

    > Może są różne odmiany... Te które widziałem w deweloperce to było
    > straszne g. Ale jak ktoś robi dom to może kupuje takie lepsze.

    Nie ma lepszych i gorszych bloczków wapiennych.
    Może pomyliłeś z jakimś keramzytem...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2023-03-12 16:16:22
    Od: "Twardy" <t...@x...pl>

    Użytkownik "Irek.N." <n...@j...pl> napisał w wiadomości

    > No to zaraz, silikaty pękają, czy nie, bo trochę mam kłopot ze
    > zrozumieniem po przeczytaniu wyrazu "głównie".
    > Zastanawiałem się też nad silikatem, ale nic o nim nie wiem. Co jest w
    > nim fajne, co niekoniecznie?
    > Miłego.
    > Irek.

    Tu masz porównanie materiałów:
    https://www.dimprojekt.pl/aktualnosc/jaki-material-n
    a-budowe-scian-porownanie-materialow/

    --
    Pozdrawiam,
    T.

  • 17. Data: 2023-03-12 16:27:35
    Od: "Twardy" <t...@x...pl>

    > 24cm ceramikę, bez przeliczania, możesz spokojnie zastąpić 18cm silki.

    http://indywidualnyprojekt.pl/z-czego-budowac-dom-ce
    ramika-gazobeton-czy-bloczki-silikatowe/

    Cyt:
    " Dlaczego wybraliśmy silikaty?

    Największe wady silikatów dają się we znaki podczas budowy. Są ciężkie i
    trudne w obróbce. Jednak ich wady w etapie murowania są przyćmiewane przez
    zalety w użytkowaniu. Najlepsze możliwości akumulacji ciepła, najlepsza
    izolacja akustyczna czy brak problemu z montażem ciężkich mebli na ścianach
    sprawiają, że jest to dla nas lider z porównywalnych materiałów. W naszym
    projekcie mamy sporo elementów mocowanych do ścian (ruszt z dachówką na
    ścianie, nadproża dla ścian trójwarstwowych) dlatego aspekty montażowe miały
    dla nas dodatkową wartość.

    Najlepsza bezwładność termiczna powoduje, że ściany w wolnym tempie
    nagrzewają się i chłodzą. To duża zaleta, ponieważ dzięki temu mury są
    akumulatorami ciepła w okresie grzewczym. Energia wyemitowana przez
    ogrzewanie podłogowe po części jest przechowywana w ścianach. Dzięki temu
    budynek "trzyma" ciepło i nie wychładza się zbyt szybko. Dla nas jest to
    zaleta. W lato jest sytuacja odwrotna. Dzięki zdolności do wolnego
    nagrzewania się, budynek nie przegrzewa się w upały. Można powiedzieć, że
    ściany go chłodzą.

    Ostatni aspekt to izolacyjność akustyczna. Zależy nam, żeby każde
    pomieszczenie było maksymalnie odizolowane od hałasów z zewnątrz i dźwięków
    z sąsiednich pokoi. Nie chcemy słyszeć co się dzieje za ścianą. Silikaty
    wypadają tutaj najlepiej.
    Wnioski:

    Każdy z porównywanych materiałów jest dobry. Przy wyborze należy wziąć pod
    uwagę rzeczy, na których najbardziej nam zależy. My z całego serca polecamy
    silikaty ponieważ są materiałem, który sprawdzi się w większości budynków.
    Mam nadzieję, że nasz wpis odczaruje trochę silikaty, które w przez
    niektórych uważane są za idealny materiał do budowy obór dla krów, a nie do
    budowy domów (dziesięciolecia temu najczęściej silikaty były wykorzystywane
    właśnie do budowy zabudowań na wsiach), a w praktyce są bardzo wdzięcznym
    materiałem, który w naszej ocenie jest liderem zestawienia."
    </cyt

  • 18. Data: 2023-03-12 16:50:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-03-12 o 15:43, Myjk pisze:
    > Nie ma lepszych i gorszych bloczków wapiennych.
    > Może pomyliłeś z jakimś keramzytem...

    Nieno wiem jak wygląda keramzyt. Tamto było tak słabe że palcem można
    było niemal dziury wiercić. Może za dużo piachu dali a mało czegoś.

    L.

  • 19. Data: 2023-03-12 19:32:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-12 o 14:14, A S pisze:

    > Mija 20 lat, a na podwórku daje się jeszcze znaleźć bloczek silikatowy.
    > Nie kruszy się, nie degraduje, mimo tęgich mrozów, deszczy upałów
    > (Podlasie).

    A on nie znika przy jakimś sprzątaniu choćby raz na te 20 lat?

  • 20. Data: 2023-03-12 19:39:02
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-11 o 21:38, Irek.N. pisze:
    > Pytanie. Czy budowa w dzisiejszych czasach domu parterowego preferuje
    > wybór materiału/technologii jeżeli chodzi o ściany?
    > Zastanawiam się gdyż 10 lat temu budowałem z Ytong-a i muszę powiedzeć
    > nigdy więcej. Wszystkie ściany pękają i to w miejscach absurdalnych
    > wręcz. Nie ma mowy o napreżeniach, po prostu pustaczki się kurczą.
    A nie był to ten najcieplejszy? on ma najmniejszą gęstość i
    wytrzymałość, pęka od patrzenia. Ja mam BK zwykły i popekały tylko
    działówki tam gdzie je do dupy wymurowali bez wiązania z murem nośnym.

    > Ytong więc odpada, a wraz z nim wszystkie betonokomórkowe bloczki - nie
    > zaufam.
    E tam, wybierz gęściejszy albo silkę i nic nie pęknie jak będzie zgodnie
    ze sztuką wymurowane. Uwierz mi :)

    > Pomyślałem o ceramice, nie widziałem aby ściany z tego materiału jakoś
    > pracowały, ale słyszałem i widziałem jak "dmucha z gniazdek". Wiem, złe
    > wykonanie, ale ciężko będzie dopilnować idealnego.
    Ale ona też peką i jest krucha, pod względem mechanicznym niewiele się
    rózni od zwykłego BK. A dużo gorzej sie ciągnie w niej wszelakie instalacje.

    > Znalazłem różnej maści gotowe bloczki betonowe do ułożenia, albo do
    > ułożenia i zalania betonem. Znalazłem nawet taki z izolacją termiczną w
    > środku, ale o podejrzanie wspaniałych parametrach izolacyjnych.
    > Oczywiście budzi to mój niepokój. No bo jak uzyskać z bloczka typu
    > "beton-15cm styro-beton" przenikalność na poziomie 0.11, skoro podobna
    > ściana z komórkowego z 15cm styro jako ociepleniem z bidą wychodzi 0.16!

    I tak musisz je dodatkowo ocieplać a warstwa styropianu od środka rodzi
    nowe kłopoty.

    > Ściany typu drewno, a w szczególności księżycowe w ogóle nie biorę pod
    > uwagę. Zakładam że nie chcę słyszeć "korników", ciągłego trzeszczenia
    > przy porywistych wiatrach (budowa będzie na szczycie górki w bardzo > wietrznym
    rejonie), generalnie nieprzekonany jestem.
    Ale dach i tak będziesz miał drewniany więc i tak będzie skrzypieć,
    kupisz dobre drewno impregnowane to kornika nie będzie, ale tanio też nie.

    > Macie jakieś przemyslenia odnośnie obecnie wartych w zastosowaniu
    > technologii/materiałów i zechcecie się podzielić?
    Został jeszcze beton i keramzyt, pustaki keramzytowe to jeszcze większe
    guano od ceramicznych, wiem bo robiłem z tego. Więc odpadają, zostaje
    beton, on trochę kłopotliwy i kosztowny w wykonaniu ale odpowiednio
    zazbrojony na pewno nie popęka :)

    --
    Janusz