  • 21. Data: 2023-03-12 20:09:39
    Temat: Re: Budowa domu, jaką technologię dla ścian wybrać.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 12 Mar 2023 16:50:12 +0100, Lisciasty

    > Nieno wiem jak wygląda keramzyt. Tamto było tak słabe że palcem można
    > było niemal dziury wiercić. Może za dużo piachu dali a mało czegoś.

    Brzmi jak beton komórkowy. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2023-03-12 20:15:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 12 Mar 2023 16:27:35 +0100, Twardy

    > Cyt:
    > " Dlaczego wybraliśmy silikaty?

    Analizowałem to gdzieś w 2013 i do takich samych wniosków
    doszedłem -- dlatego nowy dom mam postawiony właśnie z silki.
    Jedyne czego żałuję, że nie mam ciężkiego stropu nad piętrem. :/
    Chciałem jeszcze podczas budowy zmienić, ale konstruktor się
    nie zgodził. Nawet napinany był za ciężki przy tej rozpiętości.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2023-03-12 20:25:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 11 Mar 2023 21:38:19 +0100, Irek.N.

    > Pytanie. Czy budowa w dzisiejszych czasach domu parterowego preferuje
    > wybór materiału/technologii jeżeli chodzi o ściany?

    Nie.

    > Zastanawiam się gdyż 10 lat temu budowałem z Ytong-a i muszę powiedzeć
    > nigdy więcej. Wszystkie ściany pękają i to w miejscach absurdalnych
    > wręcz.

    Dziwne. Jak dla mnie to po prostu fundamenty siadły.
    Były badania gruntu przed budową?

    > Nie ma mowy o napreżeniach, po prostu pustaczki się kurczą.

    Raczje wątpliwe aby _bloczki_ betkomu się kurczyły. Jeśli coś pęka,
    to musi siadać, albo nie było przewiązań ze słupami, zbrojenia okien,
    albo podciągi uwalone (za płytko, za dużo etc.).

    > Macie jakieś przemyslenia odnośnie obecnie wartych w zastosowaniu
    > technologii/materiałów i zechcecie się podzielić?

    Wg mnie kolejność przy ściane 2W jest taka:

    1. Bloczek wapienno piaskowy (naturlany, wytrzymały, masywny)
    ... i długo nic.

    2. Bloczek z betonu komórkowego
    3. Pustak ceramiczny
    4. Pustak keramzytowy
    5. Inne

    W społeczeństwie jest tak:

    1. Pustak ceramiczny vs Bloczek betkom -- FIGHT!
    ... i długo nic.
    2. Silka
    3. Pustak Keramzytowy
    4. Inne

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2023-03-13 06:44:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-03-2023 o 09:50, Irek.N. pisze:

    > No to zaraz, silikaty pękają, czy nie,

    Nie.
    Pękają jeszcze łączenia płyt k-g z nimi, np. przy sufitach podwieszanych.
    A ściany to głównie te z siporexu.

    Choć muszę przyznać, że większą część ścian nośnych, z silikatów, mam
    zasłoniętą tapetą, więc i tak nie widać.
    Ale to co widać, nie pękło nigdzie.

    Siporeksy, z których są ściany działowe - w wielu miejscach.

    >bo trochę mam kłopot ze
    > zrozumieniem po przeczytaniu wyrazu "głównie".
    > Zastanawiałem się też nad silikatem, ale nic o nim nie wiem. Co jest w
    > nim fajne, co niekoniecznie?

    Ciężkie (również do ogrzania), z natury zimne, więc wymaga dobrego
    ocieplenia.
    Ale za to wieczne, naturalne i zdrowe (grzyby się tego nie imają) i jak
    ja budowałem to mega tanie.
    Poczytaj jak jest teraz.

  • 25. Data: 2023-03-13 06:47:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-03-2023 o 10:58, Lisciasty pisze:

    > Jak nie lubisz ytonga to silikat tym bardziej odpada, silka to najtańsze
    > badziewie, jeszcze mniej wytrzymałe od ytonga.

    Skąd ta wiedza?
    Że jak spadnie na ziemię to się może rozwalić?
    No może.
    Ale w ścianie Ci się nie skurczy i rys nie spowoduje.

    Ma dokładnie odwrotne właściwości.

  • 26. Data: 2023-03-13 06:47:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-03-2023 o 16:50, Lisciasty pisze:

    > Nieno wiem jak wygląda keramzyt. Tamto było tak słabe że palcem można
    > było niemal dziury wiercić. Może za dużo piachu dali a mało czegoś.

    Zdecydowanie to nie ten materiał....

  • 27. Data: 2023-03-13 06:49:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-03-2023 o 20:15, Myjk pisze:
    > Sun, 12 Mar 2023 16:27:35 +0100, Twardy

    > Analizowałem to gdzieś w 2013 i do takich samych wniosków
    > doszedłem -- dlatego nowy dom mam postawiony właśnie z silki.

    Ja jeszcze 10 lat wcześniej.....

  • 28. Data: 2023-03-13 06:52:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-03-2023 o 15:26, Myjk pisze:
    > Sun, 12 Mar 2023 07:01:00 +0100, Cavallino

    > Co za idiota taki patent wymyślił aby zimniejszy (cięższy) materiał dać na
    > ściany zewnętrzne* a jednocześnie cieplejszy (i lżejszy) na wewnętrzne?

    Masa zdecydowała, żeby bez potrzeby nie obciążać stropów
    Wiele tych ścian wewnętrznych nie ma, tak gdzieś z 1/10 całości murów.

    Całe szczęście, że całość nie jest z siporexu....
    Garaż mam z niego, bo nie miał był ocieplany i same z nim kłopoty.

  • 29. Data: 2023-03-13 08:27:40
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2023-03-12 o 19:32, cef pisze:

    > A on nie znika przy jakimś sprzątaniu choćby raz na te 20 lat?

    Znika ale znów wyłazi z kryjówki
    --
    A S

  • 30. Data: 2023-03-13 11:19:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-03-12 o 20:09, Myjk pisze:
    > Sun, 12 Mar 2023 16:50:12 +0100, Lisciasty

    > Brzmi jak beton komórkowy. ;)

    Nie kłócę się, majstry mówili że to silka a ja się nie znam aż na tyle.
    Może mnie wkręcali albo sami nie wiedzieli i zmyślali?

    L.