  • 1. Data: 2023-03-08 15:49:19
    Temat: A tymczasem w Portugalii
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znaleźli rozwiązanie problemu nie wynajętych pustych nieruchomości.
    https://noizz.pl/informacyjne/rzad-portugalii-planuj
    e-dac-obywatelom-100-dni-na-wynajecie-pustych-domow/
    rme902l
    Polskę też czeka takie lub podobne rozwiązanie. Wystarczy porównać prognozy
    demograficzne dla Polski i Portugalii. Wyglądają jak by przez kalkę były narysowane.

  • 2. Data: 2023-03-08 17:05:01
    Temat: Re: A tymczasem w Portugalii
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

> [...]
    demograficzne dla Polski i Portugalii. Wyglądają jak by przez kalkę były narysowane.
    Jak dla mnie, to jest chore. Ktoś przykładowo trzyma mieszkanie np po
    dziadkach/rodzicach dla swoich dzieci i nie chce wynajmywac, a teraz
    chore Państwo daje mu wybór, wynajmujesz i jakaś patologia zniszczy Ci
    mieszkanie, albo "ukradniemy" Ci mieszkanie - zgodnie z prawem. Przecież
    to podchodzi pod zachowanie mafii.

    Ciekawe jakby potraktowali sytuacje, jakby ktos wystawil mieszkanie na
    wynajem, ale ustawił zaporową cene.

    A co do Polski, to wcale bym się nie zdziwił, gdyby coś takiego chcieli
    wprowadzić. Nieudacznicy nie potrafią rozwiązać problemu wysokich cen
    mieszkań (sami doprowadzili do tak wysokich cen mieszkań), to znowu
    dokręcą śrubę obywatelom.

  • 3. Data: 2023-03-08 19:11:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 8 marca 2023 o 17:05:10 UTC+1 Pawel napisał(a):
> [...]
    > wprowadzić. Nieudacznicy nie potrafią rozwiązać problemu wysokich cen
    > mieszkań (sami doprowadzili do tak wysokich cen mieszkań), to znowu
    Traktujesz sprawę jak merkelowa rocznicę lądowania w w Normandii. Sam słyszałem jak
    mówiła że alianci wyzwolili niemcy od nazistów. Różnica między wami jest taka że ona
    chwaliła aliantów a ty ganisz państwo. Ci co chcą uregulować rynek mieszkań w
    Portugalii nie wzieli się znikąd albo z kosmosu. Zostali wybrani wśród swoich i w ich
    imieniu rządzą. Tak samo w Polsce. Czasy kiedy rządzących przywozili w teczkach z
    Moskwy dawno minęły. Jeśli w Polsce takie przepisy by wprowadzili to masz przyjąć z
    pokorą bo stworzą ich wybrańcy narodu którzy wygrali wybory. Co w sytuacji jak przed
    wyborami któreś ugrupowanie obieca że chce wprowadzić ostateczne rozwiązanie w
    kwestii mieszkaniowej* w Polsce. I zaproponuje najem nazwijmy go przymusowym. I wygra
    taką ilością głosów że żadne nie do kostek mu nie podskoczy. Bed,od musiało
    wprowadzić bo jego wybór y tego chcieli. Demokracja nie jest idealnym systemem ale
    wszystkie inne są od niej gorsze. Wyobrażasz sobie życie w afrykańskim kraju
    rządzonym przez krwawego dyktatora? Tam by cie wrzucili do krokodyli jak byś nie
    zdjął czapki na ulicy przed portretem dyktatora. A tutaj wprowadza ci na siłę do
    pustego mieszkania najemcę. Za kilka lat jak pustych ale mających właścicieli
    mieszkań będzie do oporu albo jeszcze więcej, nawiązuje do umierającego właśnie
    ogromnego powojennego wyżu demograficznego, za wprowadzenie do pustostanu najemcy z
    urzędu właściciele będą dawali łapówki.
    *) placforma proponuje kredyt na mieszkania bez procentow a Kołodziejczyk za
    złotówkę.