  • 31. Data: 2023-03-13 11:20:24
    Temat: Re: Budowa domu, jaką technologię dla ścian wybrać.
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-03-13 o 06:47, Cavallino pisze:

    > Skąd ta wiedza?
    > Że jak spadnie na ziemię to się może rozwalić?
    > No może.
    > Ale w ścianie Ci się nie skurczy i rys nie spowoduje.
    >
    > Ma dokładnie odwrotne właściwości.

    Dobra, chyba się wyjaśniło że to nie to. Niepotrzebnie mieszałem ;)

    L.

  • 32. Data: 2023-03-13 12:20:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-03-2023 o 11:19, Lisciasty pisze:

    > Nie kłócę się, majstry mówili że to silka a ja się nie znam aż na tyle.
    > Może mnie wkręcali albo sami nie wiedzieli i zmyślali?

    Może to nie były żadne majstry, tylko sztyfty.....
    BTW: Widziałeś jak to podnosili?

    Dużego bloczka silikatu za łatwo sam nie podniesiesz, a może ogóle nie,
    o ile nie jesteś Pudzianem.
    Z siporexem - bez problemu.

  • 33. Data: 2023-03-13 12:33:58
    Od: ks <b...@b...pl>

    W dniu 2023-03-11 o 21:38, Irek.N. pisze:
> [...]
    > "beton-15cm styro-beton" przenikalność na poziomie 0.11, skoro podobna
    > ściana z komórkowego z 15cm styro jako ociepleniem z bidą wychodzi 0.16!
    >
    > Ściany typu drewno, a w szczególności księżycowe w ogóle nie biorę pod
    > uwagę. Zakładam że nie chcę słyszeć "korników", ciągłego trzeszczenia
    > przy porywistych wiatrach (budowa będzie na szczycie górki w bardzo
    > wietrznym rejonie), generalnie nieprzekonany jestem.
    >
    > Macie jakieś przemyslenia odnośnie obecnie wartych w zastosowaniu
    > technologii/materiałów i zechcecie się podzielić?

    Spore znaczenie ma też producent materiału.
    W przypadku silki chyba najmniejsze, nie widziałem słabej silki.
    Ale np BK to sam byłem świadkiem jak jeden majster mówił że zgłasza
    kierownikowi że cos est nie tak z materiałem bo rozpada się w rękach.
    Z kolei widziałem stare suporexy robione za komuny i stały latami na
    deszczu mrozie i nic im nie było, mechanicznie tez byly mocne.
    Podobnie z ceramiką, widziałem pustaki wypalone jak dzwon i takie które
    były słabiutkie.
    Wg mnie ceramika może być ok ale trzeba wczesniej pomacać.
    BK to nie wiem, chyba już takich nie ma jak za komuny.
    Silka raczej zawsze mocna.
    Ja zrobiłem z ceramiki i nie narzekam, nic a nic nie pękło.
    Może znaczenie teżmiało to że murowałem na zaprawie C-W.
    Silki nie wybrałem bo obawiałe się mostków term.

    K.S.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie
    antywirusowe AVG.

  • 34. Data: 2023-03-13 14:06:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 12:33 ks <b...@b...pl> pisze:

    > Spore znaczenie ma też producent materiału.
    W przypadku BK podstawowe znaczenia ma klasa.
    BK klasy 700-800 jest taki jak był za komuny.
    Pozostałe klasy - do 300 są słabsze ale "cieplejsze"
    W przypadku 300 to faktycznie bloczek czasami sam się rozpada od patrzenia.

    BK kładziony na tradycyjną zaprawę cementowo-wapienną nie będzie pękał.
    Kładziony na klej pęka.

    TG

  • 35. Data: 2023-03-13 14:18:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > BK kładziony na tradycyjną zaprawę cementowo-wapienną nie będzie pękał.

    U mnie na 90% był na zaprawie i pęka.

  • 36. Data: 2023-03-13 14:24:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 14:18 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > U mnie na 90% był na zaprawie i pęka.

    Cementowo-wapiennej?
    Miałeś na budowie wapno lasowane lub w workach?
    Kiedyś mi murarz tłumaczył, że do BK nie można stosować samego cementu.
    Musi być cementowo-wapienna o odpowiedniej klasie - musi być słabsza niż
    klasa bloczków.

    TG

  • 37. Data: 2023-03-13 14:35:52
    Od: WS <L...@c...pl>

    zawsze można zrobić tak, jak np często widać w krajach śródziemnomorskich: żelbetowy
    szkielet (słupy, belki), a do wypełnienia cokolwiek, jak ściany działowe, bo to
    praktycznie nie przenosi żadnych obciążeń
    https://www.zwiedzamykrete.pl/domy-na-krecie

  • 38. Data: 2023-03-13 15:15:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Cementowo-wapiennej?

    A tego to nie wiem.

    > Miałeś na budowie wapno lasowane lub w workach?

    Nie kojarzę, więc raczej nie.
    Tylko to w silikatach. ;-)

  • 39. Data: 2023-03-13 15:47:40
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 11 March 2023 at 21:37:44 UTC+1, Irek.N. wrote:
> [...]
    >
    > Macie jakieś przemyslenia odnośnie obecnie wartych w zastosowaniu
    > technologii/materiałów i zechcecie się podzielić?
    Żaden itong a gips
    A gips z pyłów z elektrowni

    Czy kto widział dom zbudowany z gipsu >?

    hahahaha

  • 40. Data: 2023-03-13 18:46:07
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    sobota, 11 marca 2023 o 15:30:51 UTC-6 Marcin N napisał(a):

    > Sam się prosisz o drewniany szkieletowy. Jak zrobisz porządnie - to nie
    > będzie nic skrzypieć. Ale do tego muszą być porządne dechy a nie
    > zapałki. Dom parterowy to idealny projekt do tej technologii.

    Bedzie skrzypiec. Jak nie od razu to za jakis czas.