  • 11. Data: 2023-03-10 20:30:12
    Temat: Re: jaka wiertarka stołowa?
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    piątek, 10 marca 2023 o 03:28:40 UTC-6 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > W marketach (przynajmniej na stronach) mają te same chińskie g..wna co na
    > alle.
    > Wieczorem zrobię objazdówkę, może się pozytywnie zaskoczę.
    >
    > Zastanawiam się czy takie rozwiązanie:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/wiertarka-stolowa-holzmann
    -sb3116rmn-mk2-16mm-600w-12644298306

    > jest bardziej funkcjonalne od takiego:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/wiertarka-stolowa-kolumnow
    a-600w-400v-bass-polska-13148456540

    > Na tej pierwszej można wiercić szersze elementy, ale co jeszcze?

    To sa wszystko te same chinczyki.
    Porownaj sobie obrazki, zobaczysz ze mimo innego malowania czy paru elementow i
    naklejki dedra, holzman, bass huiwicojeszcze to jest wszystko to samo.

    Jak nie kupisz jakiegos dewalta, makity czy boscha (tez badziew) to nie masz zbytnio
    wyboru.

    Idz do jakiegos lokalnego sklepu i obejrz co maja na wystawie. Jak bedzie znosne to
    se kup, jak kila i dziadostwo to na internecie lepszego raczej nie znajdziesz.

    Ale nawet te tanie chinskie sa znosne do hobby. Pare plastikow odpadnie, jakies
    oslonki czy inne klameczki sie polamia ale reszta zazwyczaj jest ok.
    Jak juz masz szukac to szukaj silnikow bezszczotkowych. To imho najlepszy wyznacznik
    ze sie producentowi i importerowi chcialo.

  • 12. Data: 2023-03-10 22:58:19
    Od: MK <m...@b...cn>

    m-mk2-led-pozycjoner-fv-11417248883

    > To może jeszcze podpowiesz jak można wykorzystać tą poziomą prowadnicę:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/wiertarka-stolowa-promieni
    owa-16mm-przod-tyl-katy-5920950052

    > TG

    umożliwia wiercenie w większych elementach (pod skosem też) co czasem
    się przydaje
    --
    M.

  • 13. Data: 2023-03-11 00:03:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 10 marca 2023 o 22:58:23 UTC+1 MK napisał(a):

    > umożliwia wiercenie w większych elementach (pod skosem też) co czasem
    > się przydaje

    Jak porządny stół dorobisz i imadło( czyli plus min. kilka stówek)

  • 14. Data: 2023-03-11 00:15:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 10 marca 2023 o 15:05:25 UTC+1 Kris napisał(a):
    > piątek, 10 marca 2023 o 10:10:04 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > .
    > Poszuksz to w cenie ok 2 tys znajdziesz.
    > Olx, allegro, marketplace, znaleziska że złomowiska np

    Na szybko.patrzac

    https://m.olx.pl/uslugi-firmy/wyposazenie-firm/maszy
    ny-i-urzadzenia-dla-firm/q-wiertarka-sto%C5%82owa-ws
    -15/?gclid=Cj0KCQiAx6ugBhCcARIsAGNmMbg5QsJ4tcdasgIb5
    kFfbUCL84UlnydK6yVJSk9x48YbnXxw3A2_q7caAk_iEALw_wcB&
    utm_campaign=services-company-equipment-%5Bpl%5D-dsa
    -poland-st-ads%5Bd-m-t%5D&utm_medium=cpc&utm_source=
    google

  • 15. Data: 2023-03-11 10:11:55
    Od: WS <L...@c...pl>

    piątek, 10 marca 2023 o 17:43:37 UTC+1 MK napisał(a):

    -mk2-led-pozycjoner-fv-11417248883
    > Ta z linku ma fajny system regulacji obrotów, przekładanie paska na
    > kółkach jest irytujące

    Chyba elektronicznie, jakiś falownik (?). Toż to bez sensu jest, nie dość, że ogólnie
    nie za mocna (550W), to przy regulacji obrotów silnika tracimy masakryczną ilość mocy
    na wolnych obrotach, a tu potrzeba większy moment niż przy szybkich... Przekładnia
    jest znacznie lepsza, bo silnik zawsze pracuje z pełną mocą, wtedy zmniejszenie
    obrotów zwiększa moment na wrzecionie...
    Jak ktoś wierci w miękkich tworzywach, to pewnie OK, ale wtedy do takiej z
    przekładnią też można dołożyć jakiś regulator obrotów dla wygody...

  • 16. Data: 2023-03-11 10:26:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 10:11 WS <L...@c...pl> pisze:

> [...]
    > większy moment niż przy szybkich... Przekładnia jest znacznie lepsza, bo
    > silnik zawsze pracuje z pełną mocą, wtedy zmniejszenie obrotów zwiększa

    Tam jest przekładania mechaniczna, zerknij na zdjęcia. Jedno z kół ma
    zmienną średnicę.
    Wiele wiertarek ma takie rozwiązanie.

    TG

  • 17. Data: 2023-03-11 11:58:48
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 11 marca 2023 o 10:26:55 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Tam jest przekładania mechaniczna, zerknij na zdjęcia. Jedno z kół ma
    > zmienną średnicę.
    > Wiele wiertarek ma takie rozwiązanie.

    Faktycznie, z fotek wygląda, że oba koła mają zmienną... na silniku dopychane
    sprężyną, pewnie żeby utrzymywać naciąg paska, bo odległość osi stała...
    W sumie ma to jakiś sens... Ciekawe jak z trwałością, niezawodnością... Do domu
    pewnie i tak długo wytrzyma (?)

  • 18. Data: 2023-03-12 16:53:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W takim budżecie kupiłbym porządną wiertarkę mocną ponad 1000 wat dwubiegową z
    płynnymi obrotami np. Makita czy Metabo:
    www.amazon.de/Metabo-600574000-METABO-Schlagbohrmasc
    hine-1300-2/dp/B06Y5V1M6L/
    tu minimalnie słabsza w bdb cenie mimo iż z udarem (na stojaku niepotrzebnym, ale
    udarowe są bardziej masowo produkowane ekonomia
    skali):
    www.amazon.de/Metabo-600783500-Schlagbohrmaschine-Sc
    hnellspannfutter-Rechts-Linkslauf/dp/B01MZICDU5/

    plus do wiertarki stojak na który choruję:
    www.amazon.de/WABECO-Bohrständer-Fräsständer-vertika
    l-horizontal/dp/B079RB2SLM?ref_=ast_sto_dp

    plus do stojaka jako opcja różne imadła są (więcej na stronie wabeco.de):
    www.amazon.de/WABECO-Bohrständer-Fräsständer-horizon
    tal-Rundtisch/dp/B0001JZS02/

    -----

  • 19. Data: 2023-03-12 17:20:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 16:53 ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:

> [...]
    l-horizontal/dp/B079RB2SLM?ref_=ast_sto_dp

    > plus do stojaka jako opcja różne imadła są (więcej na stronie wabeco.de):

    Wtedy i wiertarka słaba i stojak niestabilny :-)

    Mam już ze 4 różne wiertarki, w tym 2 makity, jedna robi jako zakrętarka
    do długich śrub bo ma spory moment, niskie obroty na I biegu i sprzęgło
    70Nm. Podstawowa wada ręcznych jest taka, że są głośne nie mogą pracować
    ciągle (np przez godzinę ciurkiem) i statywy do nich są niestabilne.
    Ten, który linkujesz ma kolumnę fi38 i waży 14kg. Jak to się ma do 40-50kg
    i fi60 w wiertarkach, które zalinkowałem?

    Etap czy ręczna na statywie czy stołowa mam już za sobą :-)
    Teraz tylko wybrać model.

    TG

  • 20. Data: 2023-03-19 12:31:45
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 17:20 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Teraz tylko wybrać model.

    Kupiłem E-1516B/400 PROMA

    https://allegro.pl/oferta/wiertarka-stolowa-kolumnow
    a-e-1516b-400-proma-12648341895?utm_source=notificat
    ion&utm_medium=cartWithPayment&utm_campaign=cef7b135
    -c856-4150-84eb-687c2d87cdd6&snapshot=MjAyMy0wMy0xNl
    QxMzozMToyMy4wNjk5OTZaO2J1eWVyOzlhYTdlNjU2OWJjN2U4MT
    kzY2MwMjUyYWJjN2Q5NmM2NDE1ZjYwZTY0ZmFjNjE2YzVhODQ2OT
    lhZjYxY2EwMWE%253D

    we wtorek ma przyjechać.

    TG