  • Data: 2021-03-04 14:35:40
    Temat: Re: jaki cyfrowy programator czasowy?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-03-04 o 11:19 GMT, Dominik Ałaszewski napisał:
    > https://sjp.pwn.pl/slowniki/przys%C5%82owiowy.html
    > Podejrzewam, że OP użył tego słowa raczej w znaczeniu 2.

    Opis jest bardzo lakoniczny, nie sądzę jednak by zamiarem autora było
    wskazanie, że "przysłowiowy" znaczy to samo co "obiegowy" czy też
    "symboliczny". Chodzi raczej o jakiś powszechnie znany związek
    frazeologiczny, który niekoniecznie jest przysłowiem.

    > Warto też rzucić okiem na przykłady użycia podane tu:
    > http://www.sjpd.pwn.pl/haslo/przys%C5%82owiowy/

    Przykłady ilustrują użycie tego słowa w kontekście bardzo
    powszechnych wyrażeń: "kamień na kamieniu" (zapożyczenie biblijne) czy
    też "przysłowiowa tępota owcy" (od potocznego - i niezwykle
    krzywdzącego - wyrażenia "głupi jak baran"). Zastanawiającym wyjątkiem
    jest tutaj "przysłowiowy analfabeta" - nie do końca wiem, jak to
    rozumieć.

    W każdej razie, ja żadnego wyrażenia o szczotce nie znam. Tzn. nie
    znałem do tej pory, ale Jarek już podpowiedział, o które przysłowie
    (zaskakująco trafne zresztą) chodziło.

    Mateusz