  • 11. Data: 2021-03-02 22:51:48
    Temat: Re: jaki cyfrowy programator czasowy?
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, adam.
    On 02.03.2021 17:02 you wrote:

> [...]
    > w pętli. Da się to zrobić? Chciałbym w ten sposób sterować
    > cyrkulacją ciepłej wody. W dzień woda nie musi krążyć cały czas,
    > więc chodzi w pętli. Na noc ją wyłączam całkowicie, rano włączam. I
    > jak włączę, to chciałbym, żeby od razu woda krążyła. Dotychczas
    > używam zwykłego programatora za 10zł z marketu, który ustawiam tak,
    > że chodzi 15 min, potem przerwa 15 min. Rano jak włączę i trafię na
    > pauzę, to czekam na tę wodę. A zgodnie z pewnym prawem nie działa tu
    > rachunek prawdopodobieństwa, i nigdy nie ma ciepłej wody od razu.

    Ja to zrobiłem na programatorze tuya/smarthome.
    Prawie jak sonoff tylko nie ma ograniczenia na max 8 zdarzeń (ewelink
    tak ma)
    Trzeba niestety każde włączenie i wyłączenie oprogramować. Z tym że u
    mnie wystarczy włączyć na 10 minut co godzinę. I ponieważ kuchnia i
    kibelek są blisko zbiornika CWU, więc obiegowe włączam tylko rano i
    wieczorem

    --
    Pete

  • 12. Data: 2021-03-02 23:04:27
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, adam.
    On 02.03.2021 22:38 you wrote:

    > Dzięki wszystkim za zainteresowanie. To co piszecie, to czary mary
    > dla mnie, ale spróbuję się doktoryzować z tematu. Tylko, że mało mam
    > teraz czasu, więc dopiero za kilka dni zadam kilka pytań
    > szczegółowych.

    Dodam jeszcze że ten programator tuya można podpiąć pod Google home,
    więc można włączyć go w dowolnym momencie poza harmonogramem gadając do
    smartfona typu "włącz cyrkulację"

    A harmonogram wygląda tak:

    http://pics.rsh.ru/img/Screens1931_snxk20f7.jpg

    --
    Pete

  • 13. Data: 2021-03-02 23:04:47
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.03.2021 o 22:14, heby pisze:

> [...]
    > postawić, są gotowce pod Raspberry Pi3 i 4. Nawet oferty były na
    > allegro, że od razu skonfigurowane sprzedają, zarówno Pi jak i sonoff.
    >
    > Isnieje tez kilka alternatyw:
    > 1) czujki ruchu na zigbee + bridge zigbee
    > 2) czujki ruchu na zwave i bridge na zwave
    > 3) czujki bezpośrednio na wifi - nie używałem, wiem że są.
    >
    > Warto też uderzyć w gotowe chińskie zestawy do "alarmów". Wszystko tam
    > bangla na 433, jest niesłychanie upierdliwe i dziadowskie, ale zrobi to
    > co chcesz: poda wodę zanim dojdziesz do łazienki. Nie mam, ale
    > widziałem. IMHO żałosne, ale to minimum potrafi.

    Oferujesz mu kombajn z rakietami balistycznymi i infrastrukturą a on
    potrzebuje kosiarki do trawy, bez grzebania w Pi :> Nie znasz pewnie
    "Brzytwy Ockhama" :/

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 14. Data: 2021-03-02 23:09:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/03/2021 23:04, LordBluzg(R) wrote:
    > Oferujesz mu kombajn z rakietami balistycznymi

    Tak, bo taki też się przyda za kilka tygodni jak się okaże że można
    żarówkę w garażu podpiąc, roombe, telewizor, sterować z telefonu itd
    itp. wszystk oza "friko" jeśli zrobisz ten duży krok na początku.

    > Nie znasz pewnie
    > "Brzytwy Ockhama" :/

    Znam, ale tutaj jest problem w drugą stronę. Skoro już masz HA to nagle
    można zrobić więcej, lepiej, prościej.

    Nie wiem czy programowanie sonoff jako autonomicznego pudełka jest
    przyjemnie. Nie będzie spełniać nic ponad zwykły programator czasowy.

  • 15. Data: 2021-03-02 23:37:56
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.03.2021 o 23:09, heby pisze:
    :

    > Tak, bo taki też się przyda za kilka tygodni jak się okaże że można
    > żarówkę w garażu podpiąc, roombe, telewizor, sterować z telefonu itd
    > itp. wszystk oza "friko" jeśli zrobisz ten duży krok na początku.

    Na Sonoff/Supla też idzie ale nie ma tutaj ani chińskiego serwera a ni
    żadnego Pi w pośrednictwie.

    > Znam, ale tutaj jest problem w drugą stronę. Skoro już masz HA to nagle
    > można zrobić więcej, lepiej, prościej.

    Sonoff idzie przeprogramować bez problemu, przecież. Jeśli będzie taka
    potrzeba.

    > Nie wiem czy programowanie sonoff jako autonomicznego pudełka jest
    > przyjemnie. Nie będzie spełniać nic ponad zwykły programator czasowy.

    Nie, nie jest przyjemne, dlatego proponuję Sonoff/Supla.

    Wiem, że nie miałeś z tym do czynienia ale ja miałem możliwość
    sprawdzenia większości "SmartHome" w różnych systemach i mam różne
    rozwiązania w zależności od potrzeb. Tutaj proponuję proste i niezawodne
    bez specjalnej grzebaniny, którą można jednak zmienić w przyszłości.

    Dodatkowa funkcja to pełna niezależność od siebie tych modułów (wiadomo,
    WiFi jest potrzebne) ale brak własnego serwera raczej pomaga na początku
    niż dłubanie tygodniami w sofcie i rycie po forach nad rozwiązaniem
    "akurat mojego problemu" co się kończy własną edukacją i pisaniem
    oprogramowania na własne potrzeby.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 16. Data: 2021-03-02 23:50:33
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.03.2021 o 23:09, heby pisze:

    > Nie wiem czy programowanie sonoff jako autonomicznego pudełka jest
    > przyjemnie. Nie będzie spełniać nic ponad zwykły programator czasowy.

    Takiego screena Ci zapodam z mojej działki (kamery, temperatura i alarm
    na 3 modułach Sonoff z Supla. To akurat poglądowa konfiguracja bo całość
    jest zasilana z akumulatora 60Ah i panelu słonecznego gdzie obecnie
    uwzględniam brak ładowania w nocy.

    https://www.fotosik.pl/zdjecie/e85310f3992cca3e całość programowana
    przez www bez potrzeby ingerencji w oprogramowanie Supla.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 17. Data: 2021-03-03 00:18:49
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.03.2021 o 23:50, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    >
    > https://www.fotosik.pl/zdjecie/e85310f3992cca3e całość programowana
    > przez www bez potrzeby ingerencji w oprogramowanie Supla.

    Tutaj masz jeszcze podgląd programowania (banalne/Cron) w zależności od
    potrzeb, włącznie z powiadomieniem wykonania na telefon.

    https://www.fotosik.pl/zdjecie/f2c0ca3fd0972783
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 18. Data: 2021-03-03 07:36:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/03/2021 00:18, LordBluzg(R) wrote:
    > https://www.fotosik.pl/zdjecie/f2c0ca3fd0972783

    Ok, proponujesz autorowi pytania druciarstwo na sonof/supla, ja
    proponuje troache mniejsze na HomeAssistant + sonoff/tasmota.

    W sumie na jedno wyjdzie na początek, choć dalej trzymam opinię że HA
    powoli na więcej, a więcej się pojawi, zawsze się pojawia.

    Kwestia wyboru czy z grubej rury czy skromnie. Zależy pewnie od
    umiejętnosci informatycznych.

  • 19. Data: 2021-03-03 08:56:18
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-03-02 o 17:02 +0100, adam napisał:
> [...]
    > nie musi krążyć cały czas, więc chodzi w pętli. Na noc ją wyłączam
    > całkowicie, rano włączam. I jak włączę, to chciałbym, żeby od razu

    Ja do sterowania piecykiem elektrycznym w sklepie kupiłem "mądre
    gniazdko" o nazwie MEROSS MSS210. Też się zupełnie nie orientowałem w
    tym wszystkim, kupiłem z dużą dozą niepewności, bo na pudełku piszą o
    jakichś Alexach i asystentach, a ja nikogo takiego nie znam.
    Ostatecznie działa znakomicie - podłącza się to do wifi, a następnie
    konfiguruje z poziomu aplikacji na androida, w której można ustawić
    najróżniejsze cykle włącz/wyłącz. Działa to sobie od roku samo, nie
    musiałem nic przy tym robić poza wstępnym ustawieniem. Kosztowało to
    bardzo niewiele, jakoś chyba w okolicach 29 euro.

    Mateusz

  • 20. Data: 2021-03-03 09:59:32
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.03.2021 o 07:36, heby pisze:

    > Ok, proponujesz autorowi pytania druciarstwo na sonof/supla, ja
    > proponuje troache mniejsze na HomeAssistant + sonoff/tasmota.

    To nie jest druciarstwo. Po prostu, jakiś początek, do ewentualnej
    rozbudowy.

    > W sumie na jedno wyjdzie na początek, choć dalej trzymam opinię że HA
    > powoli na więcej, a więcej się pojawi, zawsze się pojawia.

    U mnie się raczej nie pojawi w tym miejscu. 3x Sonoff załatwiło mi
    wszystko co akurat potrzebowałem. To raczej był wynik małego kompromisu
    energetycznego.
    Chciałem na początku postawić jakąś malinę, bo nie powiem, obsłużyłaby
    mi lekko więcej, szczególnie całą zdalną kontrolę zasilania
    akumulatorowego, gdzie na Sonoff idzie to wydłubać ale stwierdziłem, że
    każdy miliamper ma znaczenie i ograniczyłem. Wyszło całkiem dobrze a
    przede wszystkim niezawodnie.

    > Kwestia wyboru czy z grubej rury czy skromnie. Zależy pewnie od
    > umiejętnosci informatycznych.

    Poniekąd tak. Gdzie indziej mam znacznie bardziej rozbudowane systemy w
    różnych konfiguracjach ale zawsze kończy się to grzebactwem bez końca,
    bo są jakieś możliwości czy pomysły albo coś komuś nie pasuje. Im
    bardziej skomplikowane układy to częstsze niedomagania.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>