  • Data: 2022-07-01 13:42:34
    Temat: Re: kombinatoryka: mauzer jako źródło ciepłej wody
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, 1 July 2022 at 12:05:06 UTC+2, heby wrote:
    > Czas na dwa dodatkowe.
    >
    > Ostatnio fotowoltaika umarła i wysypały się umiarkowane ilości używancyh
    > paneli na rynku które cięzko sprzedać. Ciągle jeszcze nie te ilości, co
    > kilka lat temu, ale znaleźc można takie za 200-300zł. Tylko brać. Sam
    > się zastanawiam, czy nie postawić sobie na używkach dodatkowej
    > elektrowni offgrid. Ba, przy takiej cenie można sie nawet zastanowić nad
    > panelami od strony północnej... niech nawet mają 20% mocy, ale zawsze
    > coś. No ale to OT. na przyczepę tyle, ile wejdzie na dach. Nadmiar prądu
    > nie gryzie i niczego nie psuje.
    można kupić duże i po 50zł bo wszystkie sa walnięte i nie łączą, a nikt nie ma czasu
    na sprawdzanie i tysiące idą do utylizacji.

    Znajomy handluje solarami to wszystkie wadliwe rozbijal, odrywal folię z ogniwami,
    aby odzyskać aluminiową ramkę na zlom, bo tylko to skupują, bo przylacza odcinal bo
    nieraz się komu przydadzą.

    Mimce co roku utylizuja miliony solarów z farm, ale nikt tego już nie chce wozić, bo
    koszty transportu wysokie i potrzeba kilku ludzi do demontażu solarów