eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieogrzewanie mieszkania wodą, grzaną pompą ciepła w taryfie nocnej › Re: ogrzewanie mieszkania wodą, grzaną pompą ciepła w taryfie nocnej
  • Data: 2022-12-15 17:02:17
    Temat: Re: ogrzewanie mieszkania wodą, grzaną pompą ciepła w taryfie nocnej
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-12-15 o 12:44, WS pisze:

    > Porównanie zużycia w mieszkaniu i domu jest raczej bez sensu,
    I tak i nie, cenowo np płaciłem za grzanie domu tyle samo co za
    mieszkanie jak się z niego wyprowadzałem :) a dom mam 3 razy wiekszy :)

    mieszkania zazwyczaj mają mniejsze zużycie na m2, im większy budynek tym
    mniej... ja np. w mieszkaniu o rzucie prostokąta mam tylko 2 zewnętrzne
    ściany, trzecia oddziela od klatki schodowej (dość ciepłej), czwarta i
    stropy od sąsiadów, więc nie włączając grzejników mam ~20 stopni zimą...
    Ja z kolei miałem mieszkanie narożne do klatki schodowej zimnej, czy
    ściana zewnetrzna z balkonem nieizolowanym, ściana od klatki i połowa
    kolejnej ściany w zimnej klatce, czyli 2,5 ściany zimne, pół cieplejsze
    bo zamknięty korytarz i jedna dzielona z sąsiadem.
    Za ogrzewanie w 2009 roku pamiętam zapłaciliśmy 2700zł/rok, a za gaz na
    samo grzanie w domu też mi podobnie wychodziło w następnych latach.

    > W domu jak wyłączę to pewnie poniżej zera spadnie ;)
    Miałem 2 tygodnie temu uszkodzony piec gazowy, ponad tydzień grzałem
    tylko kominkiem ale też nie za mocno, w alonie było 20st, w sypialniach
    spadło na 17 i się utrzymywało, na zewnątrz było od 3 do -2.
    Po opaleniu pieca temp w sypialniach dochodziła przez kilka dni od 17 do
    20 st.

    --
    Janusz