  • Data: 2011-02-04 12:54:52
    Temat: Re: oszczednosci nr 4 by zlotowinfo (zestawienie)
    Od: witek <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04-02-2011 13:34, zlotowinfo pisze:

    > sygnał dźwiękowy nie jest stały w czasie to fakt
    > ja mowilem że jest to prąd stały
    > ale po podłączeniu miernika zwątpiłem odnośnie prądu stałego

    Dźwięk słyszalny ma zakres częstotliwości od ok. 20Hz do ok. 16kHz.
    Jak więc mógłby być przenoszony przez prąd stały?
    A po drugie prąd stały daje minimalnie mniejsze straty przy przesyłaniu,
    niż zmienny (o tym samym napięciu skutecznym). Przewody mają niezerową
    impedancję i płynie dodatkowy prąd wynikający z pulsowania energii
    elektrycznej między pojemnością, a indukcyjnością.

    Witek