eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniepo ok. 4 latach rozebrałem reku Brink RenoventRe: po ok. 4 latach rozebrałem reku Brink Renovent
  • Data: 2015-07-28 13:29:42
    Temat: Re: po ok. 4 latach rozebrałem reku Brink Renovent
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Adam Sz." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:268fd7ed-784b-47d0-86b4-cb74d421066d@go
    oglegroups.com...

    > Ale po czym wnosisz? Bo generalnie to kazdy produkt produkowany seryjnie
    > to z reguly bardzo dobry biznes :-) Marza jest pewnie rzedu 10-15% max,
    > czyli przyzwoicie ale bez szalenstw - sa mysle produkty (glownie
    > luksusowe),
    > na ktorych firmy maja wielokrotnie wieksze marze :)

    No trochę"pojechałeś" :-)

    Nie wiem, jak ten konkretny, ale na przykładzie Bartosza (polski producent
    popularny kilka lat temu) mogę stwierdzić że 20-25% to ma
    sprzedawca/instalator.

    A marża producenta to zależy głównie od seryjności - inna cena wentylatorów
    gdy się zamawia 100 a inna gdy 10 tys. Podobnie z elektroniką (choćby koszt
    napisania softu sterownika) czy projekt i wykonanie obudowy.

    Do tego jeszcze reklama - póki co rekuperator to produkt niszowy - owszem w
    nowych domach powszechny, ale ale ile nowych domów powstaje rocznie? 1%?

    Do tych ludzi trzeba dotrzeć - stąd nic dziwnego że jak się pojedzie na
    lokalne targi budownictwa to najwięcej jest właśnie rekuperatorów i pomp
    ciepła. Ale ciągle to są względnie małe rynki więc koszt reklamy musi być
    pokryty z niewielkiej liczby sprzedanych urządzeń.

    Sumarycznie myślę, że marża sprzedawcy/importera/producenta łącznie wyniosą
    50% lub nawet więcej.

    Pozdrawiam
    Ergie

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1