    From: Jakub Rakus <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pompa do podnoszenia ciśnienia
    Date: Sat, 27 Mar 2021 22:43:04 +0100

    > Więc to nowe naczynie przeponowe padło po roku czy dwóch.

    To fakt, na moim data produkcji 2014, już raz membranę wymieniłem, ale
    ogólnie to szrot, zardzewiał cały od środka, bo z oszczędności od
    wewnątrz nie ma w ogóle zabezpieczenia, surowa stal.

    > W każdym razie poprzeniczka tej pompy to była IBO AJ 50/60. Optymalizowana
    > na ssanie (na czym mi zależało), ale ogólnie bardzo cicho i kulturalnie
    > pracująca. W karcie katalogowej podaje się jej maksymalną wydajnośc 1 l/s
    > przy *swobodnym wypływie*. Jeśli będzie robić ciśnienie w zbiorniku, to
    > na pewno zmieści się w tych 3000 l/s i wodomierza nie rozwali, a baniochę
    > w trymiga napełni. Ja bym poszedł tą drogą. Może 50 litrów zamiast 100
    > litrów -- wodomierz mniej się nacierpi. Omnigena to zdaje się prawie to
    > samo, co IBO. Coś zbliżonego bym wybrał.

    Mam teraz w zasadzie prawie identyczną pompę (JY-1000), ale tylko
    dlatego, że poprzednią, która właśnie nie z wodociągu tylko z ujęcia
    ciągnęła rozpiździło w drobny mak i musiałem coś na szybko w markecie
    kupować.

    Ale... dzięki, że mnie naprowadziłeś, bo teraz mnie oświeciło, że
    przecież jak pompa pcha w zbiornik, w którym jakieś ciśnienie już jest,
    to nie osiągnie maksymalnej wydajności. Mówiąc krótko obecną pompę mogę
    zostawić i nie martwić się o wodomierz, a wymienić tylko zbiornik na
    nowy. Dzięki!

    Jakub Rakus