  • Data: 2013-01-26 15:20:34
    Temat: Re: pralka z podlonczeniem cieplej wody
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:db456186-3eb7-4dc2-a756-c446f3483ee8@googlegrou
    ps.com...
    > Aha! No i wypada miec wtedy cyrkulacje do pralki ha ha, szczegolnie jak
    > daleko od bojlera stoi :-)
    >
    > Ja w sumie o tym nie pomyslalem ale jak bede chcial dorobic to wchodze na
    > poddaszu za przedscianke z KG i wystarczy mi trojniczek + 4mb PEXa zeby
    > dorobic "ciepla" do pralki - pewnie bede sie nad tym zastanawial :)

    Ja mam pralke w kotlowni, która jest zarazem pralnia. Nie mam cyrkulacji. U
    mnie bylby to zbedny, tracacy mnóstwo energii gadzet. Gdyby nawet ta pralka
    stala dalej to i tak by nie przeszkadzalo, gdyz kazde pranie zaczyna sie
    przewaznie od prania wstepnego w nizszej temperaturze, czesto po prostu w
    wodzie letniej. Chodzi o to, ze nie mozna nalac od razu wrzatku bo wszelkie
    zabrudzenia pochodzenia organicznego utrwalaja sie i pranie jest
    nieefektywne.
    Ja sobie chwale pralke i zmywarke podlaczone do cieplej wody. Oszczednosci
    to jedna sprawa i nie mam zamiaru dyskutowac o nich. Wazne jest ze w lecie
    gdy mam czesto nadwyzke cieplej wody z solarów, zona wlacza pranie
    przescieradel i reczników w wysokiej temperaturze i problem nadwyzki znika.
    I trzecia sprawa, Normalnie, jak pralka nie ma podlaczenia cieplej wody to
    zawsze zanim nagrzeje ja do odpowiedniej temperatury kreci sie silnik niemal
    bez sensu a programator stoi w miejscu i czeka az woda nabierze temperature.
    Gdy pralka czy zmywarka nabierze cieplej wody cykl prania skraca sie nieraz
    do 20minut. To sie nazywa komfort a za komfort tez sie placi. Jesli uwaza
    ktos ze nie, zapytam po co sa te gwiazdkowe drogie hotele i lepsze drogie
    limuzyny.
    Przyklad. Jedziemy na narty. Okazuje sie ze mlody nie wysuszyl dobrze kurtki
    po ostatniej jezdzie, trzeba ja szybko teraz wyprac i wysuszyc bo cos capi.
    Jest godzina 10 rano, w Tyliczu chcemy byc o 14. Szybkie pranie a potem
    aktywne suszenie i juz po godz 12 kurtka jest wyprana i sucha.

    Marek