  • Data: 2013-01-26 16:32:18
    Temat: Re: pralka z podlonczeniem cieplej wody
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 26 stycznia 2013 15:20:34 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Ja sobie chwale pralke i zmywarke podlaczone do cieplej wody. Oszczednosci

    A zmywarka to musi byc jakas specjalna tez ?

    Zmywarke ostatnio mierzylem i ona mi zjada 1,4kWh / mycie. Myjemy co drugi dzien -
    wychodzi ok. 20kWh / mc, myjemy tylko w taniej taryfie co kosztuje ok. 6 pln / mc.
    Ciekawe ile by zjadla majac podpieta cieplo - na pewno cos by zjadla bo myje w bodaj
    50 czy 60stC, a CWU mam ustawione na max 42stC. Wiec jezeli taka zmywarka jest
    drozsza niz 300-400 pln od zwyklej to moze sie nigdy nie zwrocic tez..

    > Gdy pralka czy zmywarka nabierze cieplej wody cykl prania skraca sie nieraz
    > do 20minut.

    To akurat latwo policzyc - woda z wodociagu srednio ok 15stC, pranie w 40stC =
    roznica 25stC, zuzycie 40l / cykl przy czym pewnie polowa nie jest podgrzewana.
    Grzalka 2kW, ile wychodzi? No moim zdaniem max pare minut mozna oszczedzic. Nowe
    pralki tez maja funkcje szybkiego prania i nie trzeba miec do nich podpietej cieplej
    :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.