  • Data: 2015-04-14 23:38:10
    Temat: Re: przewietrzanie mieszkania - takie tam dyrdymały
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 14 kwietnia 2015 22:54:01 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Wiec lepiej ograniczyc te straty kladac chocby kawalek welny na stropie,
    > zamiast pompowac cieplo :-) To tak jakby zamiast zakleic dziure w wiadrze
    > podlaczac pompe wodna i pompowac ja spowrotem do wiadra :-)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    Przykład z życia. Ćwierć wieku temu ociepliłem sufit. Zamiast kilku kilowatów na
    godzinę straty ograniczyłem do kilkuset watów na godzinę. Sąsiad tego nie zrobił bo
    jak twierdzi nie będzie właścicielowi domu nic dawał. Przez ostatnie 20 lat spalił z
    50 ton brykietu żeby mieć ciepło. A i tak w duże mrozy nie był w stanie nagrzać
    powyżej dwudziestu stopni. Przez 20 lat na brykiet wydał z 40 tysięcy. Ja w tym
    czasie wydałem na opał z 8000. Jak by ocieplił strop to maksymalnie w przeciągu
    trzech lat inwestycja by mu się zwróciła na opale. W kieszeni by mu zostało 30
    tysięcy. O tym ile mniej by się natargał brykietu nie wspomnę. Ale nie ociepli bo
    nic właścicielowi, kamienicznikowi i oczywiście żydowi nie da.