    From: Collie <c...@p...pl>
    Subject: Re: sufit podwieszany G-K na stelażu jednopoziomowym?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 15 May 2022 12:32:43 +0200

    W niedziel, 15.05.2022 o 08:28, ToMasz napisał:

    > Teraz mam wysokość 291cm. Budowali Niemcy w 1920roku. Więc podniosę
    > podłogę (izolacja termiczna i ogrzewanie podłogowe) i obniżę sufit
    > (izolacja termiczna i estetyka) a zostanie mi 260-265. (bo nie wiem jak
    > z poziomami).

    No dobra, ale po co? Ja rozumiem podnoszenie podłogi związane
    z ogrzewaniem podłogowym. Ale obniżanie sufitu ze względu na
    estetykę? Bo co, bo wysoko to brzydko? Mam mieszkanie, gdzie
    sufit ma 290 cm, wybudowane przez Polaków na Grochowie
    w 2000 roku. I przez to teraz sufit w domu, który ma standardową
    wysokość 260 cm, wydaje mi się za niski. Już nie wspominając
    mieszkania w krakowskiej kamienicy, gdzie do sufitu było 4 metry -
    ach, co to było za mieszkanie - bajka, ze względu właśnie na tę
    przestrzeń na głową. Zatem dobrze radzę, prawie jak tutejszy
    ujek Dobra Rada: izolacja termiczna od wewnątrz, to błąd - to
    wywoływanie wilka z lasu, czyli pleśni i grzyba. To raz. A dwa:
    estetyka niskiego sufitu jest podobna, czyli niska. Konkludując:
    zostaw sufit tam gdzie jest, a będziesz Pan zadowolony.

    --
    Collie