  • Data: 2010-02-13 21:06:20
    Temat: Re: tani chinski gres
    Od: "wolim" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Jak nie ma narzedzi to gon od razu i sie nie zastanawiaj. Ja dwoch mialem
    > wyposazac, w koncu jeden kupil jakis shit ktorym nie dalo sie ciac i
    > uciekl zostawiajac reszte narzedzi i nieskonczona robote. Drugi biegal do
    > jakiegos pociotka po maszynerie do ciecia i tez uciekl nie konczac tego co
    > zaczal rowniez zostawiajac narzedzia. W zyciu nie wezme do roboty zadnego
    > glaba amatora bez narzedzi. Co to za pracownik bez narzedzi? Objazdowy
    > domokrazca ktory nie potrafi zarobic na wlasne narzedzia. Szcerze odradzam
    > orzniety przez podobne przypadki.

    A nie zastanowiłeś się, czy przypadkiem kolega Art nie ma zamiaru zatrudnić
    na etat flizera (patrz: 12 łazienek)? Uważasz, że etatowy flizer też
    powinien dysponować własnymi narzędziami?

    A jeśli miałbym się wypowiedzieć w temacie, to:

    Ja jestem amatorem. Raptem wykończyłem 4 łazienki, 2 kochnie i kotłownię :).
    Jednak, w związku z powyższym, mam pewne przemyślenia... Uważam (i tu mnie
    pewnie niejeden fliziarz zruga), że jak się dobrze przemyśli robotę, to
    zwykłą gumówką można obrobić każdą łazienkę. Wiadomo - gumówka nie jest
    super dokładna, zwłaszcza z tarczą do cięcia za 10 zł i z tarczą do
    szlifowania za 7 zł. Jednak, jak się dobrze przemyśli robotę i z góry
    obmyśli gdzie będziemy cieli, ze szczególnym uwzględnieniem tego, że nie
    mamy profesjonalnych narzędzi, to można ciąć praktycznie jak leci...
    Ostatnio robiłem łazienkę własną... W sumie około 40 metrów gresu. Właściwie
    w znakomitej większości wszystkie cięcia wykonałem gumówką. Strzępi - ale
    jakie to ma znaczenie, jeśli cięcia przykrywa dobrze zaplanowana oryginalna
    krawędź innej płytki? Narożniki szlifowałem tarczą do szlifowania kamienia
    Dronco - za jakieś 7 zł. Szlifuje pięknie, choć do tego trzeba ręki...

    Jednym słowem - można pięknie położyć płytki bez specjalnych narzędzi -
    trzeba tylko chcieć. Ale, żeby do końca nie denerwować fliziarzy, proste
    narzędzia mogą generować dłuższy czas wykonania :)

    Pzdry,
    /\/\\/\/