  • 1. Data: 2017-12-07 18:35:33
    Temat: Rozpinanie WAGO
    Od: uciu <a...@g...com>

    Czesc,

    chciałbym podłączyć włączniki prądu.
    Włączniki są z podświetlaniem i diode z podświetlania musze podłączyć pod minus w
    gniazdku. Problem w tym ze wszystkie kable w gniazdku są na złączkach wago - w
    dodatku przewody są tak krótkie, że nawet złączki wago nie wystają za puszkę = przez
    co nie umiem wypiąc kabli by podłączyć minus z diody....
    Jest jakiś patent na wago gdy nie ma możliwość kręcenia kablem?

    uciu

  • 2. Data: 2017-12-07 18:45:18
    Temat: Re: Rozpinanie WAGO
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, December 7, 2017 at 6:35:35 PM UTC+1, uciu wrote:
    > Czesc,
    >
    > chciałbym podłączyć włączniki prądu.

    Rozumiem, ze takie najzwyklejsze, wlaczajace swiatlo?

    > Włączniki są z podświetlaniem i diode z podświetlania musze podłączyć pod minus w
    gniazdku.

    Do wylacznika (jednoprzyciskowego) ida 2 przedody, wystarczy do nich podpiac - wtedy
    dioda (neonowka?) gasnie jak swiatlo sie zaswieci

    >Problem w tym ze wszystkie kable w gniazdku są na złączkach wago - w dodatku
    przewody są tak krótkie, że nawet złączki wago nie wystają za puszkę = przez co nie
    umiem wypiąc kabli by podłączyć minus z diody....

    Zalezy ktory rodzaj wago... moze da sie zdjac dekielek?, albo maja "wajche" do
    wyciagania? W najgorszym wypadku sie rozsypie i wsadzisz nowa ;)

    WS

    PS. 240V z sieci? to minusa tam nie ma ;)

  • 3. Data: 2017-12-07 19:19:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak to minusa nie ma. Jest i to bardzo czesto.

  • 4. Data: 2017-12-07 20:46:25
    Od: uciu <a...@g...com>

    tak zwykłe włączniki do światła.
    Są w nich diody o której idą 2 przewody (jeden z oporniczkiem).
    http://allegro.pl/podswietlenie-do-wlacznika-lampka-
    led-niloe-764521-i6933639002.html

    Jak podpinam pod te 2 przewody o których piszesz to po chwili izolacje z kabli od
    diody się topi.... chyba że trzeba podpiąc jeden przewód do minusa???
    Sorki ale na elektryce sie nie znam :-)
    W puszkach są po 3 przewod - na dwóch (minus i ziemia) są założne złączki wago na
    trzecim jest zwykła kostka - po odkręceniu kostki ten przewód podpinam pod włączniki
    :-)

    uciu

  • 5. Data: 2017-12-07 21:00:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 grudnia 2017 18:35:35 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    dodatku przewody są tak krótkie, że nawet złączki wago nie wystają za puszkę = przez
    co nie umiem wypiąc kabli by podłączyć minus z diody....

    Znaczy magika elektryka miałeś;)

    > Jest jakiś patent na wago gdy nie ma możliwość kręcenia kablem?

    Wago kosztują grosze
    Weż kobinerki zgnieć te wago co Tobie nie pasują i załóż nowe jak tam potrzebujesz

    A tak na poważnie: nie podłączaj włączników z podświetleniem jak ledami chcesz
    oświetlać

  • 6. Data: 2017-12-07 21:37:41
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, December 7, 2017 at 9:00:15 PM UTC+1, Kris wrote:

    > A tak na poważnie: nie podłączaj włączników z podświetleniem jak ledami chcesz
    oświetlać

    u mnie dziala bez problemu z LEDowym oswietleniem w lazience, ale chyba neonowka to
    jest (?) , takie cos: Berker One.Platform - wkładka jarzeniowa
    allegro.pl/berker-one-platform-wkladka-jarzeniowa-i7
    042347871.html

    WS

  • 7. Data: 2017-12-07 21:47:12
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, December 7, 2017 at 8:46:27 PM UTC+1, uciu wrote:
> [...]
    diody się topi.... chyba że trzeba podpiąc jeden przewód do minusa???

    Wg opisu powinno dzialac na 230V, czyli np. podpiete bezposrednio do kontaktu. Jesli
    sie topi, to cos jest zepsute!
    Podpiecie do tych 2 przew. wylacznika powoduje, ze prad plynie przez zarowki, jak
    podepniesz bezposrednio faza-zero, to bedzie sie jeszcze bardziej grzalo (dokladnie
    tak samo jak wsadzone do kontaku)- odpadnie opor zarowek.

    wg http://legrand.pl/produkt/lampka-led-230-v prad 2.5mA, co przy 230V daje 0.6W
    moze przyslali Ci na 12 lub 24V ? ;)

    WS

  • 8. Data: 2017-12-07 21:49:05
    Od: uciu <a...@g...com>

    takie diody są w tych włącznikach:
    http://legrand.pl/sites/default/files/764521_23_Doku
    mentacja_techniczna_EN.pdf

    ale chyba to oleje :-) za dużo zachodu :-)

    Pozdrawiam
    uciu

  • 9. Data: 2017-12-07 23:10:27
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Jak to minusa nie ma. Jest i to bardzo czesto.

    Zgadza się, tak z 50 razy na sekundę.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2017-12-08 08:37:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 grudnia 2017 21:37:43 UTC+1 użytkownik WS napisał:

> [...]
    jest (?) , takie cos: Berker One.Platform - wkładka jarzeniowa
    > allegro.pl/berker-one-platform-wkladka-jarzeniowa-i7

    A nie świecą Tobie delikatnie ledy pomimo tego ze włącznik jest w pozycji off?
    Bo tak bywa przy włącznikach z podświetleniem