  • 1. Data: 2021-02-19 18:46:02
    Temat: Samotny zawór termostatyczny
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Czy to, że do jednego grzejnika założyłem zawór termostatyczny a reszta
    ich nie posiada może być powodem, że nie chce grzać?

    Robert

  • 2. Data: 2021-02-19 18:55:36
    Temat: Re: Samotny zawór termostatyczny
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    > Czy to, że do jednego grzejnika założyłem zawór termostatyczny a reszta
    > ich nie posiada może być powodem, że nie chce grzać?

    Grzeje po zdjęciu zaworu?

  • 3. Data: 2021-02-19 20:38:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-02-19 o 18:55, Baczek pisze:

    > Grzeje po zdjęciu zaworu?

    Tego nie wiem. Zdjąłem tylko głowicę. Jutro wywalę bebechy i zaślepię,
    to będę więcej wiedział.

    Robert

  • 4. Data: 2021-02-19 21:32:29
    Od: collie <c...@v...pl>

    W piątek, 19.02.2021 o 20:38, Robert Wańkowski napisał:

    > Tego nie wiem. Zdjąłem tylko głowicę. Jutro wywalę bebechy i zaślepię,
    > to będę więcej wiedział.

    Nim zdejmiesz zawór, spróbuj najpierw poruszać tym dzyndzlem, który
    wystaje z zaworu. W starej instalacji często umiera on się w pozycji
    wciśniętej (zamkniętej). Kombinerki potrafią przywrócić go do życia -
    zaczyna się ruchać i kaloryfer grzeje.

    --
    Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy

  • 5. Data: 2021-02-19 23:09:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-02-19 o 21:32, collie pisze:

> [...]
    > wystaje z zaworu. W starej instalacji często umiera on się w pozycji
    > wciśniętej (zamkniętej). Kombinerki potrafią przywrócić go do życia -

    Zawór nowy, grzejnik nowy, nowe przyłącze 80 cm PEX do starej
    instalacji. W tym miejscy wcześniej był grzejnik, grzał, ale pękł od mrozu.

    Robert

  • 6. Data: 2021-02-19 23:33:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 19 lutego 2021 o 23:09:03 UTC+1 Robert Wańkowski napisał(a):

    > Zawór nowy, grzejnik nowy, nowe przyłącze 80 cm PEX do starej
    > instalacji. W tym miejscy wcześniej był grzejnik, grzał, ale pękł od mrozu.
    >
    > Robert
    Podoba mi się określenie że grzał ale pękł od mrozu. Wiem że takie sytuacje mogą się
    zdarzyć, ale i tak śmiesznie wyszło.

  • 7. Data: 2021-02-20 01:39:21
    Od: collie <c...@v...pl>

    W piątek, 19.02.2021 o 23:09, Robert Wańkowski napisał:

    > Zawór nowy, grzejnik nowy, nowe przyłącze 80 cm PEX do starej
    > instalacji. W tym miejscy wcześniej był grzejnik, grzał, ale pękł od mrozu.

    Nie szkodzi, że zawór nowy - poruchaj, dzyndzel może być zacięty od
    nowości. Wystarczyło, że termostat po założeniu przekręciłeś do oporu
    w prawo - dzyndzel wszedł do środka i już tam został. A on ma bardzo
    mały skok i z samego oglądania trudno orzec, czy jest wciśnięty, czy
    nie. Trzeba poruchać - kombinerkami sprawdzić, czy się cofa do końca.

  • 8. Data: 2021-02-21 17:52:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-02-20 o 01:39, collie pisze:

> [...]
    > mały skok i z samego oglądania trudno orzec, czy jest wciśnięty, czy
    > nie. Trzeba poruchać - kombinerkami sprawdzić, czy się cofa do końca.

    Podłaczyłem węzyk do odpowietrznika. A że wolno leci, to podstawiłem
    pojemnik i zleciało dobrych kilka litrów.
    No i zaczął grzać.
    Cały czas nie siedziałem i nie pilnowałem, ale ani razu nie widziałem
    aby powietrze wychodziło.
    No ale jak widać to było problemem.

    Robert