  • 21. Data: 2022-01-19 12:38:14
    Temat: Re: Skraplająca się para wodna na ramach okien
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W wtorek, 18.01.2022 o 16:49, Marek napisał:

    > Czy to typowe dla tego typu produktu i trzeba się nauczyć z tym żyć?

    Tak. I trzeba się cieszyć, że na razie jest tylko rosa,
    bo przy mrozach jak się patrzy, będzie lód. Ale przynajmniej
    rama okienna Ci nie sparszywieje - nie zgnije jak drewniana
    i nie skruszeje jak plastikowa. Amelinium ma moc, bez malowania.

    https://www.youtube.com/watch?v=t8lnCA8PHJM

  • 22. Data: 2022-01-19 12:41:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, ptoki.
    On 19.01.2022 07:50 you wrote:

    > wtorek, 18 stycznia 2022 o=C2=A016:18:25 UTC-6 Pete napisa=C5=82(a):
    > =82oki? Mia=C5=82em=20
    > =C4=99trznej=20
    > skoro jest=20
    > =20
    czna/system-tm-7
    > =20
    > A w srodku plastikowe wstawki. I trzy szybowe zeby skompensowac
    > przenikalnosc termiczna ramy.

    Sprawdź może czy jest potrzeba kompensowania czegokolwiek.

    I jak wpływ na ogólną przenikalność okna ma rama.

    > any z oknami. To mozliwe. Do sprawdzenia dymem z zapalki czy
    > kadzidelka. Albo reka, jak w= ieje to wyczuje sie...

    Bardziej chodziło mi o to, że wiatr hula pod ociepleniem i owiewa ramę z
    każdej strony.

    (o?o)

    --
    Pete

  • 23. Data: 2022-01-19 13:16:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 19 Jan 2022 12:37:30 +0100, Pete <n...@n...com> wrote:
    > Może być konstrukcja profilu a może być wiatr pod ociepleniem. Nie
    > raz
    > było tu poruszane "wieje z gniazdek".
    > Z czego masz ściany?

    Termoton.

    > Rękojmi już nie ma. Może gwarancja?

    Gwarancja jest 20 lat.

    > A co było wcześniej?
    > Co roku takie problemy czy zaczęło się teraz?

    Raczej nie początku jeśli temp. na zew. spada poniżej -5.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2022-01-19 16:34:33
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Marek.
    On 19.01.2022 13:16 you wrote:

    > Termoton.

    A z gniazdek ci nie wieje?
    Najprawdopodobniej wiatr ci hula pod ociepleniem.

    > Gwarancja jest 20 lat.

    Spróbuj skontaktować się z producentem. Zobaczysz co co odpowie.

    > Raczej nie początku jeśli temp. na zew. spada poniżej -5.

    Stawiam na brak szczelności pomiędzy ociepleniem a ścianą.

    --
    Pete

  • 25. Data: 2022-01-19 17:15:56
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 19 stycznia 2022 o 06:16:17 UTC-6 Marek napisał(a):
    > Termoton.
    > Gwarancja jest 20 lat.
    > Raczej nie początku jeśli temp. na zew. spada poniżej -5.

    -5 i rosa to slabo.
    Naprawde slabo.
    U mnie bieda okna do -10 wytrzymuja suche. Ale sa naprawde biedne.

    Tak jak Pete pisze, pomacaj wokolo i zobacz czy jakies szpary sa. Czy pod palcem
    czujesz lekki przeciag.
    Moze uszczelki puscily?
    Moze trzeba doregulowac zatrzaski bo nie dociagaja okna do ramy dobrze?

    Ten 1cm rosy na szybie to oznaka ze to rama jest tu problemem.
    Ta rosa jest rowno na calym dole czy od strony zawiasu jest mniej?

    Omacaj, obejrz czy gdzies szczeliny sa.

    Jak masz mury porothermowe to moze byc tez feler z zlym wymurowaniem.

  • 26. Data: 2022-01-19 17:42:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.01.2022 07:53, ąćęłńóśźż wrote:
    > Mam to samo z oknami drewnianymi, tragedia, woda na oknach i parapetach
    > (przy podłodze).
    > Roszą i na granicy ramki szyby (jednokomorowe), a na granicy okna z
    > drewnianym parapetem leje się woda "z nikąd"

    Nie znikąd, tylko z wilgoci. Jeżeli masz w domu np. 22C i 50%
    wilgotności to na dowolnej powierzchni której temperatura spadnie do 11C
    lub mniej, pojawi się rosa.

    Ile rama na tym oknie ma cm grubości? Jeżeli na zewnątrz będzie np.
    -15C, to na tych kilku centymetrach ta rama musi wyizolować więcej jak
    26C żeby w podanym przykładzie nie rosiło.

    Rozszczelnij okno i przewietrz.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 27. Data: 2022-01-19 17:48:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.01.2022 13:16, Marek wrote:
    > Raczej nie początku jeśli temp. na zew. spada poniżej -5.

    U każdego roszą okna (przy różnych temperaturach ale jednak) więc się
    nie przejmuj. Przy tym oknie jest mostek termiczny lub po prostu za
    wilgotno w tym pomieszczeniu. Rozszczelnij to okno gdy pojawi się rosa,
    żeby przewietrzyć. Na początku może pojawić się więcej, ale wraz z
    przewietrzeniem wilgoć zniknie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 28. Data: 2022-01-19 18:37:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2022 o 17:15 ptoki <s...@g...com> pisze:

    > -5 i rosa to slabo.
    > Naprawde slabo.
    > U mnie bieda okna do -10 wytrzymuja suche.

    Przy jakiej wilgotności i temp w pomieszczeniu? Bo tu czy będzie rosa czy
    nie decydują pojedyncze stopnie C i % wilgotności.

    TG

  • 29. Data: 2022-01-19 18:41:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 18 stycznia 2022 o 16:49:03 UTC+1 Marek napisał(a):
> [...]
    > (pasek soecjalnej taśmy otulający krawędzie styku z murem). Jak się
    > nie zauważy tej wody, to wkrótce porasta tam pleśń/grzyb.
    > Czy to typowe dla tego typu produktu i trzeba się nauczyć z tym żyć?
    > Bo aluminium ramy, mimo komór powietrznych i tak jest dobrym
    > przewodnikiem zimna z zewnątrz co powoduje skraplanie.
    > Czy jednak gdzieś jest jakiś błąd produktu, montażu itp.?
    > Można by posądzić nieszczelność uszczelek (regulacja ustawiona na
    > max. szczelność), przez które przedmuchuje zimno ale skrapla się też
    > w niskich partiach ram modułów nieotwieralnych, które są szczelne by

    Za niska temperatura w pokoju. Oczywiście żadnego termometru nie masz żeby sprawdzić
    temperaturę okna. Podnieś temperaturę z 18 na 24 i sprawa sama się rozwiąże.

  • 30. Data: 2022-01-19 20:35:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 19 Jan 2022 09:41:55 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Za niska temperatura w pokoju. Oczywiście żadnego termometru nie
    > masz żeby sprawdzić temperaturę okna. Podnieś temperatu
    > rę z 18 na 24 i sprawa sama się rozwiąże.

    Temperatura jest 22.

    --
    Marek