  • 1. Data: 2011-12-22 10:43:44
    Temat: Sprytny grzejnik
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Wiadomo że żarówka ma kilkuprocentową sprawność jako żródło światła.
    Reszta - ponad 90% jest tracona w emisji ciepła.
    No i widziałem taki sprytny grzejniczek który wykorzystując tą cechę żarówki
    ogrzewał kanciapkę stróża.
    na niskim stojaczku wisiało rządkiem 6 dużych puszek z kilogramowej karmy
    dla psa. Puszki miały wycięte denka. Dół puszki jakieś 15-20 cm nad podłogą.
    W każdej puszce taka świecznikowa żarówka z gwintem E14 o mocy 25 i 40W. W
    każdej puszce radiator wycięty z prostokątnego arkusza cienkiej blachy
    wysokości 2/3 wysokości puszki poskładanej tak że patrząc z góry przez
    puszkę tworzył "kwiatek" .
    W śroku każdego kwiatka żarówka i to właśnie sprężystość tego radiatora
    utrzymuje ją w puszce.
    Żarówka świeci, ogrzewa radiator w puszce a sama puszka kanalizuje przepływ
    powietrza z dołu do góry - taki konwektorek.
    Działało to bardzo przyzwoicie zapewniając utrzymanie temperatury w tej
    kanciapce - takiej typowej cieciówce 2x2 m wewnątrz większej hali. Może nie
    do końca typowej bo cała cieciówka była wykonana z płyty wiórowej i do
    ogrzania wystaczało właściwie ogrzanie powietrza wewnątrz. Było tam bardzo
    ciepło - około 23-25 stopni i żaówkowy grzejniczek o którym piszę był
    jedynym żródłem ciepła i dawał nieco światła.
    --
    Jackare

  • 2. Data: 2011-12-23 08:57:10
    Temat: Re: Sprytny grzejnik
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 22 Gru, 11:43, "Jackare" <1...@1...tralala.com> wrote:
    > Wiadomo że żarówka ma kilkuprocentową sprawność jako żródło światła.
    > Reszta - ponad 90% jest tracona w emisji ciepła.

    Pamietaj ze od wprowadzenia durnych przepisow w UE o zakazie sprzedazy
    zarowek, to juz nie jest zarowka. To kulka grzewcza ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-12-23 09:02:29
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Pamietaj ze od wprowadzenia durnych przepisow w UE o zakazie sprzedazy
    > zarowek, to juz nie jest zarowka. To kulka grzewcza ;)

    a propos żarówek i przepisów... w kerfurze rzucili właśnie setki,
    ciekawe jaki myk na euroustawę znaleźli...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2011-12-23 09:11:20
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "s_13" napisał w wiadomości grup
    14g2000yqh.googlegroups.com...
    >a propos żarówek i przepisów... w kerfurze rzucili właśnie setki,
    >ciekawe jaki myk na euroustawę znaleźli...:-)

    Poczytaj na pudełku, pewnie pisze "Nie do użytku domowego";))

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 5. Data: 2011-12-25 20:42:48
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    14g2000yqh.googlegroups.com...

    > Poczytaj na pudełku, pewnie pisze "Nie do użytku domowego";))

    Ale one nie swieca (przynajmniej te ktore widzialem) tak jak "tamte".
    To sa zarowki cos jak warsztatowe tj. z grubszym wloknem. Moc biora 100W,
    ale swiatlo wyraznie zolte.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2011-12-25 23:22:23
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 23 Gru, 10:02, s_13 <s...@i...pl> wrote:

    > a propos żarówek i przepisów... w kerfurze rzucili właśnie setki,
    > ciekawe jaki myk na euroustawę znaleźli...:-)

    Niech zgadne. Drozsze niz 3-4 zl?
    Bo kiedys, przed eurozidioceniem kupowalem sztuke 100W w okolicy
    1-2zl.
    I to w okolicy 2007.
    Teraz uzywam halogenow w zarowce.