    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Szukam cegły ;)
    Date: Tue, 17 Dec 2019 23:23:17 +0100

    Witajcie.

    Miałem powiesić wieszak na telewizor na ścianie.
    Zadanie wydawało mi się trywialne.
    Ale szlag mnie chciał trafić, jak na kilkanaście wwierceń tylko raz
    trafiłem na cegłę. A pozostałe to jakaś zaprawa, wyglądająca jakby
    zmieszano piasek z gliną i wodą - można wiercić dosłownie palcem. A
    wierciłem w różnych miejscach, aby nie trafić na spoinę poziomą czy pionową.
    Ostatecznie przepuściłem pręty gwintowane przez całą ścianę, bo kołki
    rozporowe z tego czegoś same wylatywały bez obciążenia - przynajmniej te
    nieliczne, w które dały się wkręcić wkręty. Do większości kołków w
    zasadzie nie dało się wkręcić wkrętów, kołki się obracały, pomimo, że
    otwór był ciasny.

    Wiem, że są detektory do szukania różnych materiałów wewnątrz ścian, ale
    kosztuje to worek pieniędzy.
    Czy jest coś dla zwykłego cywila do zastosowań nie zarobkowych? Coś, co
    pokaże gdzie jest cegła, a gdzie zaprawa?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam