  • 41. Data: 2022-06-12 08:54:03
    Temat: Re: Szukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca?
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 12.06.2022 o 08:38, marios pisze:
> [...]
    ps.

    Ten NAC "2.7KM" o którym wspominałem, to chyba taki, tylko wtedy
    kosztował 360 zł "w promocji" i obecny ma chyba poprawione kilka miejsc.

    https://www.bricoman.pl/kosa-spalinowa-nac-2-7-km-bp
    520-27-t-514514.html

  • 42. Data: 2022-06-12 08:57:59
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.06.2022 o 23:14, Uzytkownik pisze:

    > A w piątek i w sobotę napierdalanka na całego? ;)
    >
    > Widzisz, rzecz w tym, że są wyznania, dla których niedziela jest dniem
    > powszednim.

    Procentowo jak to wygląda?

    > Dla wyznawców Islamu dniem świątecznym jest piątek, a dla wyznawców
    > Judaizmu dniem świątecznym jest sobota.
    >
    > Polska to nie tylko wyznawczy Chrześcijaństwa, ale także wielu innych
    > wyznań. Ty potrzebujesz odpocząć w niedzielę, a ktoś inny w piątek czy w
    > sobotę. Poza tym są też ludzie pracujący na zmiany, którzy odpoczywają w
    > ciągu tygodnia.

    Jak zwykle mylisz pojęcia i próbujesz łączyć religię do dnia ustawowo
    wolnego od pracy w Polsce, gdzie zdecydowana większość lubi sobie pospać
    w niedzielę do południa, czyli jakieś 90% narodu.

    > Trzeba być nieco bardziej tolerancyjnym i nie patrzeć tylko na "czubek
    > własnego nosa".

    Właśnie to robisz :]

    P.S.

    Co do religii, to walą mnie wszystkie religie i w myśl tych religii od
    każdego religianta oczekuję tego samego, żeby nie ranił moich uczuć
    antyreligijnych :D Na początek zakaz procesji w niedzielę i zakłócania
    ruchu łącznie z piosenkami.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 43. Data: 2022-06-12 09:03:44
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.06.2022 o 08:38, marios pisze:

    > Trochę przyzwyczaiłem się już do niej i trochę mniej łapa boli od tego
    > włącznika
    >   - za ten włącznik to chętnie coś bym przyciął projektantowi lub
    > wykonawcy.

    Może trzeba zmienić "chwyt"? Ja mam taki cyngiel i też mnie palec boli
    ale jeśli chwycę to inaczej (cała dłonią - ręka obrócona o 90 stopni) to
    mogę kosić do końca świata.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 44. Data: 2022-06-12 10:21:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2022 o 23:14 Uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

    > Widzisz, rzecz w tym, że są wyznania, dla których niedziela jest dniem
    > powszednim.
    Bo cholerę mieszasz tu religię? - ja do kościoła (żadnej wiary) nie
    chodzę, ale żyję miedzy ludźmi.
    Większość w niedzielę na moim osiedlu odpoczywa, mi też to pasuje.

    TG

  • 45. Data: 2022-06-12 11:55:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > wolnego od pracy w Polsce, gdzie zdecydowana większość lubi sobie
    > pospać w niedzielę do południa, czyli jakieś 90% narodu.

    Po pierwsze to, że niedziela jest dniem wolnym od pracy jest
    bezpośrednią zaszłością wiary katolickiej.

    Po drugie to, że jest ustawowym dniem wolnym od pracy nie oznacza, że
    ustawodawca zabrania komukolwiek wykonywania pracy, zwłaszcza w swoim
    ogródku.

    Poza tym piszesz bzdury, że 90% społeczeństwa polskiego śpi do południa.
    Na wsiach ludzie wstają o piątej rano zarówno w tygodniu jak i w niedzielę.

    Ja osobiście lubię pospać w sobotę, a tu od siódmej rano sąsiedzi
    zagłuszają się wzajemnie warkotem silników kosiarek, kos, pił
    łańcuchowych, krajzeg. I tak cały dzień. Można dostać zajoba. Ale jest
    na to sposób - zamykam okna i śpię dalej.

    Niestety zarówno w sobotę jak i w niedzielę od szóstej rano ludzie
    zapierdalają samochodami pod moim domem.

    No cóż? Takie sobie miejsce wybrałem i liczyłem się z pewnymi
    niedogodnościami. Gdybym jednak miał się o to obrażać i denerwować,
    zapewne kupiłbym dom gdzieś na uboczu w lesie z dala od sąsiadów. Ale
    jednak wolę mieszkać między ludźmi. Dlatego muszę się godzić na pewne
    niedogodności.

    Szanując sąsiadów, zrezygnowałem z urządzeń spalinowych na rzecz
    akumulatorowych. Kosiarka, kosa, piła łańcuchowa, odśnieżarka - wszystko
    na akumulator. Pracuje się tym na tyle cicho, że nie budzi się sąsiadów,
    kiedy śpią, a do tego bez wdychania smrodu spalin i ekologicznie dla
    najbliższego otoczenia. Nawet do smarowania łańcucha piły używam oleju
    kuchennego. Olej na którym smaży się u mnie frytki czy schabowe nie jest
    wylewany do kanalizacji, ale zbierany do pojemników, filtrowany, a
    następnie kończy swój żywot w pile łańcuchowej.

    Wszelkie głośne prace staram się wykonywać wtedy, kiedy będą stanowiły
    najmniejszą uciążliwość dla sąsiadów.

> [...]
    > każdego religianta oczekuję tego samego, żeby nie ranił moich uczuć
    > antyreligijnych :D Na początek zakaz procesji w niedzielę i zakłócania

    A jednak udowadniasz, że patrzysz tylko i wyłącznie na czubek własnego
    nosa. Poza tym to co piszesz, świadczy o Twojej ksenofobii :)

    Domagasz się, aby szanowano Twoje ustawowe prawo do odpoczynku, a
    jednocześnie chcesz odebrać innym ustawowe prawo do obchodzenia świąt
    zgodnie z przyjętym obrządkiem.

  • 46. Data: 2022-06-12 12:02:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Bo cholerę mieszasz tu religię? - ja do kościoła (żadnej wiary) nie
    > chodzę, ale żyję miedzy ludźmi.
    > Większość w niedzielę na moim osiedlu odpoczywa, mi też to pasuje.
    >
    > TG

    Bo ustawowo dni wolne od pracy (niedziele i dni świąteczne) w stanowczej
    większości są efektem wiary katolickiej. Czy tego chcesz czy też nie.

    To, że ludzie odpoczywają, mnie nie przeszkadza w koszeniu ogródka, bo
    używam narzędzi akumulatorowych, które nie hałasują tak jak silniki
    spalinowe. Co prawda bardzo rzadko mi się zdarza kosić w niedzielę, ale
    kilka razy była taka potrzeba.

  • 47. Data: 2022-06-12 12:56:22
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2022 o 12:02 Uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

> [...]
    > używam narzędzi akumulatorowych, które nie hałasują tak jak silniki
    > spalinowe. Co prawda bardzo rzadko mi się zdarza kosić w niedzielę, ale

    Pisałem już wcześniej - nie przeszkadza mi czyjaś praca w niedzielę (sam
    przed chwilą skończyłem pielić ogórki), pod warunkiem, że nie odbywa się
    kosztem czyjegoś wypoczynku.

    TG

  • 48. Data: 2022-06-12 13:07:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.06.2022 19:53, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > To zrozumiałe, ale jak Ty co niedzielę, przez cały sezon potrzebujesz do
    > obiadu napi..dalać kosiarką to przyjdę porozmawiać ?

    Tutaj się nie zrozumieliśmy. Ja nie napisałem ile tych niedziel w roku
    hałasuje. Ty domniemałeś że co każdą.

    > Sobota to za mało czasu?
    > Czemu ja też ma z Tobą "robić coś w weekend"?
    > Zaplanuj sobie pracę tak abym ja w niedzielę miał spokój (nie
    > przeszkadza mi czyjaś praca w niedzielę pod warunkiem, że nie jest
    > uciążliwa dla otoczenia). W niedzielę piel sobie grządki, ale nie
    > napierda..laj kosiarką.

    Tutaj brzmisz wręcz identycznie jak kaczor wielki - dokładnie tak samo
    jak Ty ma wizję jak powinno wyglądać życie większości. Nie sądzisz? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 49. Data: 2022-06-12 13:20:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2022 o 13:07 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Tutaj brzmisz wręcz identycznie jak kaczor wielki - dokładnie tak samo
    > jak Ty ma wizję jak powinno wyglądać życie większości. Nie sądzisz? ;-)

    Absolutnie nie. Mieszkałem kiedyś co prawda nie w Polsce na osiedlu, gdzie
    był regulamin.
    Wszelkie głośnie prace (wymienione były przykłady: kosiarka, betoniarka,
    piła itp) mogły pracować od poniedziałku do piątku w godzinach 10 - 17-ta.
    Dlaczego? - bo tak chcieli mieszkający tam ludzie.
    Nie ma znaczenia czy ktoś się chciał budować, remontować czy "popracować w
    ogrodzie" - nie podoba się, kup sobie ziemię gdzieś indziej.
    Ja to rozumiem i szanuję - Ty chciałbyś "wolność Tomku w swoim domku"
    mieszkając wśród innych.
    Chcesz pokosić w niedzielę gdy 90% chce wypocząć? - kup sobie 10h ziemi,
    postaw na środku chałupę i napierdzielaj od świtu do nocy podkaszarką
    spalinową.

    TG

  • 50. Data: 2022-06-12 15:57:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.06.2022 13:20, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > piła itp) mogły pracować od poniedziałku do piątku w godzinach 10 -
    > 17-ta. Dlaczego? - bo tak chcieli mieszkający tam ludzie.

    Rozumiem i jakby taki był to bym się do niego dostosował chcąc tam
    przebywać. Ale ja nie mieszkam na osiedlu tylko w 15 tys miasteczku na
    własnej działce. Jedyny regulamin jaki tutaj widziałem, to ten ogólny o
    "ciszy nocnej".

> [...]
    środku chałupę i napierdzielaj od świtu do nocy podkaszarką spalinową.

    Dla pokaźnej grupy osób w Polsce, dzieci także "wytwarzają tylko hałas".
    Jakie rozwiązanie byś tutaj proponował? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz