  • 51. Data: 2022-06-12 17:35:37
    Temat: Re: Szukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca?
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 12.06.2022 08:57, LordBluzg(R)?? wrote:
    [...]
    > Co do religii, to walą mnie wszystkie religie i w myśl tych religii od
    > każdego religianta oczekuję tego samego, żeby nie ranił moich uczuć
    > antyreligijnych :D Na początek zakaz procesji w niedzielę i zakłócania
    > ruchu łącznie z piosenkami.
    No, walenie w dzwony w niedzielę z rana jest irytujące. Szczególnie gdy
    człowiek jest na kacu. :-D

  • 52. Data: 2022-06-12 17:35:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2022 o 15:57 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Dla pokaźnej grupy osób w Polsce, dzieci także "wytwarzają tylko hałas".
    > Jakie rozwiązanie byś tutaj proponował? :-)

    Ja nie potrzebuję "regulaminów" aby zachowywać się w sposób mało uciążliwy
    dla społeczności.
    Jak moje dzieci lub dzieci sąsiadów przesadnie darły japy to wystarczyło
    słowne upomnienie, dowolnego z rodziców.
    Chcesz sprowadzić dyskusję do jakiś absurdów, za stary na to jestem.
    Na szczęście nie mam w otoczeniu sąsiada, który napierdziela kosiarką w
    niedzielne popołudnie.
    U mnie na osiedlu już w sobotę po 17-tej zamierają wszelkie prace, ludzie
    startują wtedy z grillami, nasiadówami na wolnym powietrzu itp.

    TG

  • 53. Data: 2022-06-12 18:49:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    JDX pisze:

    > No, walenie w dzwony w niedzielę z rana jest irytujące. Szczególnie gdy
    > człowiek jest na kacu. :-D

    Wychodząc na przeciw tym postulatom, druga strona sporu postanowiła w tym
    tygodniu walić w dzwony i iść z procesją z piosenkami w czwartek.

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2022-06-12 19:25:57
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.06.2022 17:35, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Ja nie potrzebuję "regulaminów" aby zachowywać się w sposób mało
    > uciążliwy dla społeczności.

    Tak Ci się tylko wydaje. I widzę tutaj analogię do efektu Dunninga-Krugera.

    > Jak moje dzieci lub dzieci sąsiadów przesadnie darły japy to wystarczyło
    > słowne upomnienie, dowolnego z rodziców.

    Ale ja napisałem o "nie rodzicach".

    > Chcesz sprowadzić dyskusję do jakiś absurdów, za stary na to jestem.

    Bo stawiasz absurdalne tezy "ja coś chce to inni mają mi to zapewnić".
    Zamiast "chce mieć ciszę, to wyjeżdżam do lasu" albo zakładam osiedle z
    regulaminem...

    > Na szczęście nie mam w otoczeniu sąsiada, który napierdziela kosiarką w
    > niedzielne popołudnie.

    Nikt o takim nie pisał. Padło precyzyjnie "między śniadaniem a południem".

    > U mnie na osiedlu już w sobotę po 17-tej zamierają wszelkie prace,
    > ludzie startują wtedy z grillami, nasiadówami na wolnym powietrzu itp.

    Użytkownik napisał "Niestety zarówno w sobotę jak i w niedzielę od
    szóstej rano ludzie zapierdalają samochodami pod moim domem.".

    Dom teściów ma taką samą sytuację. W 2010 znacjonalizowano część
    działki, wyburzono budynek gospodarczy i położono (notabene ze środków
    UE) drogę w piękną literę "S" przy samej ścianie. Dom stoi tam od 1925
    roku - jeszcze z pełnej cegły, 60cm ściany, wyremontowany, w tym czasie
    pokrycie dachowe wymienione trzykrotnie.

    Nie wspominając o przymusowej kilkunastokrotnej naprawie ogrodzenia...to
    jakim prawem ci sami ludzie (skoro 99% "normalnego społeczeństwa")
    zapieprzają tamtędy od świtu do zmierzchu, piszcząc oponami, w
    piątek-świątek, a potem gdy dojadą do siebie to pouczają sąsiada kiedy
    to on może kosić, dłubać we własnym garażu lub rozpalać ognisko?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 55. Data: 2022-06-12 19:36:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2022 o 19:25 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Bo stawiasz absurdalne tezy "ja coś chce to inni mają mi to zapewnić".
    > Zamiast "chce mieć ciszę, to wyjeżdżam do lasu" albo zakładam osiedle z
    > regulaminem...
    Kiepski z Ciebie psycholog.
    Tu gdzie teraz mieszkam jestem "napływowy" od 2001. To ja się dostosowuję
    do panujących tu zwyczajów.
    Tam gdzie wcześniej byłem wszyscy mieli wszystkich w dupie. Było tak jak
    opisujesz - kosiarki w niedzielę przed południem, krajzegi od świtu do
    nocy itp. Myślałem, że to w miejscowościach gminnych norma. Na szczęście
    pozytywnie się zaskoczyłem.

    > Nikt o takim nie pisał. Padło precyzyjnie "między śniadaniem a
    > południem".

    Nie ma znaczenia czy napierdzielasz kosiarką w niedzielę przed południem,
    czy po południu :-)
    Dla mnie to zwykłe buractwo gdy sąsiedzi w okolicy tak nie robią.

    > Użytkownik napisał "Niestety zarówno w sobotę jak i w niedzielę od
    > szóstej rano ludzie zapierdalają samochodami pod moim domem.".

    Sąsiedzi? - jak ktoś ma drogę przy chałupie to albo się przyzwyczaja, albo
    ma to w dupie, albo szuka innej lokalizacji.

> [...]
    > piątek-świątek, a potem gdy dojadą do siebie to pouczają sąsiada kiedy
    > to on może kosić, dłubać we własnym garażu lub rozpalać ognisko?

    Co to ma do tego o czym piszę? - ja znam multum "złych lokalizacji".
    Ja piszę o sąsiadach i życiu w małej społeczności.

    TG

  • 56. Data: 2022-06-12 21:57:06
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.06.2022 o 11:55, Uzytkownik pisze:
    [...]
    > Po pierwsze to, że niedziela jest dniem wolnym od pracy jest
    > bezpośrednią zaszłością wiary katolickiej.

    Fajna brednia :)
    https://www.fronda.pl/a/1700-lat-temu-wprowadzono-wo
    lne-niedziele-po-co-nam-one-dzisiaj-1,158273.html

    > Po drugie to, że jest ustawowym dniem wolnym od pracy nie oznacza, że
    > ustawodawca zabrania komukolwiek wykonywania pracy, zwłaszcza w swoim
    > ogródku.

    Mylisz pracę zarobkową z pracą w ogródku w sensie, że jeśli ustawodawca
    ustanowił ten dzień wolnym to efektem jest to, że INNI mają prawo do
    wypoczynku, skoro Ty akurat grzebiesz sobie w ogródku. W temat
    wypoczynku zalicza się również i przede wszystkim nie napierdalanie
    kosiarką o 8:00 rano w niedzielę.
    Pisałeś o tolerancji ale zrozumienia tego terminu nie ogarnąłeś.

    Agresorem jest ten co hałasuje i nie muszę go ani tolerować ani
    rozumieć. To agresor, który zakłóca jedyny dzień wolny od pracy, kiedy
    większość chce odpocząć.

    > Poza tym piszesz bzdury, że 90% społeczeństwa polskiego śpi do południa.
    > Na wsiach ludzie wstają o piątej rano zarówno w tygodniu jak i w niedzielę.

    Wieś to margines i nie o to tutaj chodzi.

    > Niestety zarówno w sobotę jak i w niedzielę od szóstej rano ludzie
    > zapierdalają samochodami pod moim domem.

    Skoro sobie wybrałeś toksyczne miejsce to nie przenoś tego w inne
    miejsca na zasadzie "bo ja tak mam".

    > A jednak udowadniasz, że patrzysz tylko i wyłącznie na czubek własnego
    > nosa. Poza tym to co piszesz, świadczy o Twojej ksenofobii :)

    Nie rozumiesz tego terminu i znów mylisz pojęcia, próbując odwrócić kota
    ogonem. To nie ja się boję, to właśnie inni boją się takich jak ja a
    szczególnie katolicy.

    > Domagasz się, aby szanowano Twoje ustawowe prawo do odpoczynku, a
    > jednocześnie chcesz odebrać innym ustawowe prawo do obchodzenia świąt
    > zgodnie z przyjętym obrządkiem.

    Niech obchodzą swoje święta w miejscach do tego przeznaczonych a nie
    paradują po ulicy. Co ciekawe, to ci wierzący taką mają tolerancję, że
    oni mogą sobie paradować ale nie pozwalają innym. Hipokryzja+.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 57. Data: 2022-06-12 22:01:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.06.2022 o 17:35, JDX pisze:
    > On 12.06.2022 08:57, LordBluzg(R)?? wrote:
    > [...]
    > No, walenie w dzwony w niedzielę z rana jest irytujące. Szczególnie gdy
    > człowiek jest na kacu. :-D

    Bladego pojęcia nie mam, dlaczego jeszcze nie zlikwidowano tych dzwonów.
    Ludzie od dawna mają zegarki i budziki więc dzwonki im niepotrzebne.

    Geneza dzwonków właśnie nawiązuje do przypominania że czas
    nadszedł...kiedy ludzie nie posiadali zegarów. Utrzymanie dzwonów to w/g
    mnie obecnie akt rozpaczy kk i nachalna propaganda+wkurwianie innych,
    którzy nie są zainteresowani.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 58. Data: 2022-06-13 06:50:09
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 12.06.2022 21:57, LordBluzg(R)?? wrote:
    [...]
    > Wieś to margines i nie o to tutaj chodzi.
    Spory ten margines, skoro 15 z 38 mln mieszka na wsi. :-D Strony 13-14:
    https://stat.gov.pl/files/gfx/portalinformacyjny/pl/
    defaultaktualnosci/5468/6/27/1/ludnosc._stan_i_struk
    tura_oraz_ruch_naturalny_w_przekroju_terytorialnym_n
    a_31.12.2019.pdf

  • 59. Data: 2022-06-13 09:07:34
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.06.2022 o 06:50, JDX pisze:

> [...]
    defaultaktualnosci/5468/6/27/1/ludnosc._stan_i_struk
    tura_oraz_ruch_naturalny_w_przekroju_terytorialnym_n

    Nie rozumiesz kontekstu. W sensie margines, miałem na myśli
    napierdalanie maszynami po polu ale możesz mi wierzyć, że w centrum wsi
    w niedzielę też się kosiarką nie napierdala. Tam jest często większy
    reżim niż w mieście.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 60. Data: 2022-06-13 12:26:09
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 13 June 2022 at 07:05:03 UTC+2, JDX wrote:
> [...]
    defaultaktualnosci/5468/6/27/1/ludnosc._stan_i_struk
    tura_oraz_ruch_naturalny_w_przekroju_terytorialnym_n
    to są deluzje
    Prawdziwych wsi jest obecnie niewiele
    reszta to niby wsie z domami 2 piętrowymi, bez kur, krów, świń
    mieszkancy pracuja w miastach i dojeżdżają samochodami
    a wszystko do żarcia kupują w marketach

    Czyli nie sa wieśniakami, zatem to wieś tylko na papierku, aby dostac dotacje unijne.

    Na wsiach z gospodarstwami rolnymi, to mieszka może 2-3 miliony,
    a reszta to gminy podmiejskie, żadne wsie

    To nie Hameryka, że 90% to Rural America, czyli zacofane wsie, bez dostępu do
    telefonu, czy internetu
    i dlatego płacą Melonowi 1500 $ za podłaczenie do internetu

    Dzisiaj na wsiach stodoły nie widziały zboża od 30 lat
    a stanowia magazyny używek z Mimiec, ze śmietników, do sprzedaży w internecie

    Podobno ktoś kiedyś widzial krowę na wsi, ale to była #WolnaKrowa, która uciekla
    gospodarzowi, bo nie mogła już wytrzymac mieszkania w klatce przez całe życie.