  • 1. Data: 2019-09-08 19:07:25
    Temat: Tania kamera o sensownej jakosci obrazu
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Czy jest w tej chwili coś godnego uwagi na rynku co:

    a) jest kamerą ze strumieniowaniem, zewnętrzną
    b) ma dziurkę ethernet, idelanie z PoE
    c) ma awaryjnie wifi
    d) ma sensowną jakość obrazu, czyli nie PAL powiększony do FullHD tylko
    coś natywnie, najlepiej 1080@50Hz

    Zakładając pułap 150-200zł za kamerę tego typu, znajdzie się cos godnego
    uwagi?

    Zaznaczam że można kupić za 80zł "kamery sportowe" ale jakość obrazu w
    nich jest żałosna z powodu zarówno optyki zrobionej z gliny zmiesznaj z
    bambusem jak i programistów z łapanki.

    Interesuje mnie coś co mnie w tej cenie pozytywnie zaskoczy jakościa obrazu.

    PS. Zrobienie monitoringu np. na Raspberry Pi nie wchodzi w grę, kamera
    musi mieć sprzętową kompresję obrazu, R-Pi są za wolne do tego,
    testowałem i to się mija celem.

  • 2. Data: 2019-09-08 22:10:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sluby i chrzty bedziesz filmowal?

  • 3. Data: 2019-09-08 23:11:10
    Temat: Re: Tania kamera o sensownej jakosci obrazu
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/09/2019 22:10, Zenek Kapelinder wrote:
    > Sluby i chrzty bedziesz filmowal?

    Gówniane kamery mają kłopot z rozróżnieniem między samochodem a krzakiem.

    Było by miło widzieć jednak w niej *kto* okrada mnie bądź sąsiada a nie
    że ogólnie okrada. Bo tyle to bez kamery stwierdzimy.

    Innymi słowy, Zeneczku, miło by było widzieć w niej choćby rozmyty, ale
    jednak czytelny wizerunek mordki złodzieja, rejestracji samochodu
    pijanego pajaca robiącego dziurę w płocie albo nazwyczajniej lokalnego
    suwerena z sąsiedniej ulicy wylewającego szambo na moje truskawki. Tanie
    kamerki tego nie oddadzą w wersji nadającej się do czegoś innego niż
    youtube a 4K troche jeszcze za drogie. Pytam więc o coś w środku.

  • 4. Data: 2019-09-08 23:44:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zeneczek to dla kochanki moge byc. Nie przypominam sobie ze jak kiedys bylem na wsi
    zebym pomagal ci kozy i gesi wypasac.

  • 5. Data: 2019-09-09 07:19:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/09/2019 23:44, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nie przypominam sobie ze jak kiedys bylem na wsi zebym pomagal ci kozy i gesi
    wypasac.

    To bardzo dobrze, Zeneczku, nie wypasam gąsek z użyciem kamer IP wiec
    nalezy się tylko cieszyć że ponownwnie jedyne co masz do powiedzenia to
    zwiększanie etropii wszechświata wynikające chyba ze strasznej nudy.
    Łatwo się Ciebie hoduje, przyznam.

  • 6. Data: 2019-09-18 11:25:37
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    heby <h...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Innymi słowy, Zeneczku, miło by było widzieć w niej choćby rozmyty, ale
    >jednak czytelny wizerunek mordki złodzieja, rejestracji samochodu
    >pijanego pajaca robiącego dziurę w płocie albo nazwyczajniej lokalnego

    Krotko i na temat - nie ma za psie pieniadze kamery, ktora sprosta Twoim wymaganiom.
    Nawet jak znajdziesz taka, ktora przedmiot pod nosem zarejestruje w miare ok (tu
    akurat jest pewien
    ograniczony wybor) o tyle ta Twoja rejestracja z daleka juz bedzie niejednorodna
    plama a twarz
    zlodzieje zleje sie z betoenm wokol.
    Odleglosc robi swoje. Wiec zapomnij albo podnos budzet.

  • 7. Data: 2019-09-18 19:49:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/09/2019 11:25, Przesmiewca wrote:
> [...]
    plama a twarz
    > zlodzieje zleje sie z betoenm wokol.
    > Odleglosc robi swoje. Wiec zapomnij albo podnos budzet.

    Wiem że cudów nie ma, ale czasami się trafiają okazje, takie jak np.
    kamery samochodowe na cpu Noviteka które są poniżająco tanie a dobre
    jakością obrazu tak samo jak te drogie.

  • 8. Data: 2020-01-01 10:47:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak.
    Znajdziesz na amazonie lub eBay z wysyłką z Chin, lub w naszych krajowych sklepach ze
    sprzętem do monitoringu - szczególnie po
    wyprzedażach poszukaj.
    Podpowiedź: niech ma oświetlenie IR żebyś cokolwiek w nocy zarejestrował.
    Z góry zastanów się, ile czasu chcesz przechowywać nagranie, bo 1080 jednak coś
    zajmuje, choć sporo zależy od częstotliwości ramek
    ( i tu też warto z góry się zastanowić, czy chcesz rejestrować obraz ruchomy czy
    nieruchomy).

    -----

  • 9. Data: 2020-04-17 17:44:38
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-09-18 o 19:49, heby pisze:

    > Wiem że cudów nie ma, ale czasami się trafiają okazje, takie jak np.
    > kamery samochodowe na cpu Noviteka które są poniżająco tanie a dobre
    > jakością obrazu tak samo jak te drogie.

    Ale to co piszesz jest poniżająco żenujące.

    Najpierw się określ do czego ma służyć ta kamera i co chcesz nią
    osiągnąć. Kamera to nie tylko przetwornik i rozdzielczość, ale także i
    optyka, odpowiedni kąt wizowania, systemy redukcji odblasków,
    oświetlenia, reakcja na ruch i dziesiątki różnych parametrów. Typ i
    model kamery dobiera się do potrzeb, a nie wg cen kamerek samochodowych,
    które nie mają kompletnie nic wspólnego z kamerami do monitoringu.

    Tutaj Zenek dobrze Ci zadał pytanie, a Ty niepotrzebnie się denerwujesz.