  • 1. Data: 2019-07-18 07:39:42
    Temat: Okno VELUX
    Od: s...@g...com

    Witam,
    Na poddaszu mam okna Velux. Mają już ze 20 lat i jest pewien problem. Pod tymi oknami
    jest taki metalowy, chyba ołowiany kołnierz. Dosyć plastyczny, łatwo go uformować na
    dachówce. Niestety ząb czasu zrobił już swoje i miejscami są wyraźne pęknięcia tego
    kołnierza. Efekt jest taki, że podczas ulewy spod okien się leje. Problem jest taki,
    że kołnierzy do tych okien nie sposób kupić. Firma coś tam poszukuje, ale podejrzewam
    że o ile znajdą, to cena będzie z kosmosu.

    Póki co, podłożyłem pod te kołnierze zwykły gont. Zdało egzamin!! Nie leje się!!
    I tutaj mam do Was pytanie. Jak na razie ten gont jest po prostu podłożony/wsunięty
    pod kołnierz, czyli taka zupełna prowizorka. Czym to bardziej solidnie umocować? Od
    góry gontu jest ten kołnierz, a od dołu dachówka. Jakiś klej smolistopodobny, czy
    jakieś inne paskudztwo proponujecie? Wszelkie inne sugestie mile widziane.

  • 2. Data: 2019-07-18 07:45:37
    Temat: Re: Okno VELUX
    Od: uciu <a...@g...com>

    Zawsze możesz dopasować jakiś kołnierz ołowiany uniwersalny do okna lub jakąś taśme
    kalenicową - mają ten plus ze są na mocnej taśmie samoprzylepnej.
    Zapytaj w jakimś sklepie z "dachami" :-)

    Np coś takiego
    http://strefaokazji.com/produkt/3876/3811/DOM_I_KUCH
    NIA/Inne/ROYAL_EUROPA_KOLNIERZ_OKNA_DACHOWEGO_DO_POK
    RYCIA_FALISTEGO_LUB_PLASKIEGO_78_140CM.html

    https://www.galdom.com.pl/tasmy.kalenicowe.html

    https://folnet.pl/product-pol-2554-Tasma-kominowa-ol
    owiana-Pb-0-3-mm-ryflowana.html

    uciu

  • 3. Data: 2019-07-18 17:37:32
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 18.07.2019 07:39, s...@g...com pisze:

> [...]
    jakieś inne paskudztwo proponujecie? Wszelkie inne sugestie mile widziane.

    Zamiast gontu pod kołnierzem przyklej na gorąco papę termozgrzewalną.