  • 21. Data: 2021-11-27 10:45:23
    Temat: Re: Thermodom
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Nov 2021 13:14:55 +0100, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > Podaj źródło, bo ci nie wierzę. Poza tym zdradzasz braki w
    > myśleniu.

    Gdzieś się uchwal? Zwykły czujnik PIR można oszukać niosąc
    rozpostarcie taflę szkła.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2021-11-27 10:53:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    https://youtu.be/fpx7hsoYEt4

    --
    Marek

  • 23. Data: 2021-11-27 13:11:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Nov 2021 10:45:23 +0100, Marek napisał(a):

    > Gdzieś się uchwal? Zwykły czujnik PIR można oszukać niosąc
    > rozpostarcie taflę szkła.

    Nie bądź kolejnym pacanem. Porównaj sobie widmo światła słonecznego i
    widma ciała doskonale czarnego o temp. 36 stC (ciało ludzkie) czy 18 stC
    (gleba w szklarni). I sprawdź gdzie leżą maksima i porównaj to z
    dystrybujcą energii w promieniowaniu słonecznym. Pytam o źródło aby mieć
    okazję wykazać że zostało źle dobrane. Owszem, w zakresie emitowanym
    przez ciała o temp. rzędu kilkudziesięciu stC szkło nie przepuszcza. Ale
    w zakresie emisji podczerwieni przez ciało o temp. rzędu tysięcy stopni
    (Słońce) szkło przewodzi całkiem nieźle. Typowo transmisja jest jakieś
    0,8 transmisji dla pasma widzialnego.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2021-11-27 21:20:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 27 Nov 2021 13:11:25 +0100, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > w zakresie emisji podczerwieni przez ciało o temp. rzędu tysięcy
    > stopni
    > (Słońce) szkło przewodzi całkiem nieźle. Typowo transmisja jest
    > jakieś

    Lol.
    Nie ma znaczenia źródło podczerwieni - nadal jest w nim to samo
    pasmo odbijane lub absorbowane przez szkło. Im wyższa temp. źródła
    tym wyzszszy udział fal krótszych (rozkład wiena) - które też mają
    wpływ na grzanie (przez absorbcję), więc co chciałeś tym dowieść?
    Może zdefiniuj co jest dla ciebie podczerwienią a co jest bliską
    podczerwienią, którą faktycznie typowe szkło przepuszcza całkiem
    nieźle. Ale nadal co do ogólnej zasady szklo (zwykłe) tej
    (najbardziej użytecznej w grzaniu) podczerwieni nie przepuszcza. A
    np. szkło n-bk7 w ogóle żadnej.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2021-11-27 22:26:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Nov 2021 21:20:26 +0100, Marek napisał(a):

    > Ale nadal co do ogólnej zasady szklo (zwykłe) tej
    > (najbardziej użytecznej w grzaniu) podczerwieni nie przepuszcza.

    Blabla.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 26. Data: 2021-11-29 16:43:25
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 25 listopada 2021 o 08:44:40 UTC-6 Marek napisał(a):
    > Czy ktoś budował tą techniką? Jakie są wady?
    >
    > https://youtu.be/RRk05ElUdH4
    >
    > 5cm styro - beton - 5cm styro...
    >
    > Jestem ciekaw doświadczeń. Technika znana od wielu lat, natknąłem się
    > na jej reklamę w TV na początku lat 90 u.w.

    Jak stoi to stoi. Jak robale/gryzonie wleza to zrobia co tylko chca. Jak fundament
    pusci i sciany popekaja to dowiesz sie relatywnie pozno i naprawa moze i trudna nie
    bedzie ale skutki awarii nieprzewidywalne z racji lichych scian.

    Buduje sie latwo i jakbym mial sobie domek na starosc zrobic to w sumie czemu nie?
    Jak postoi do smierci a potem posluzy za altanke na grabie to jesli cena niska takiej
    budowy to popieram.

    Jak ma stac i sluzyc pokoleniom to nie polecam.

    Znajac zycie wcale tak tanio nie jest bo bida domki nie sa stawiane w tej
    technologii.

    Co do ocieplenia od srodka, jakby zewnetrznego styro nie bylo to kazde uszkodzenie
    wewnetrznego styro moglo by skutkowac poceniem sie sciany i grzybem.
    Ale jak styro z zewnatrz jest nie naruszone to granica skraplania bedzie raczej
    gdzies w tym betonie a nie na jego powierzchni.

    No i jak zenek pisal, rekuperator w takim domku jest dobra sprawa. Bo w nim poza
    oknami najwiecej ciepla uciekac bedzie wywietrznikiem.

    Co do upalu w lato to temat nie jest ograniczony tylko do samej technologii.
    Czynniki wplywajace na to ze sie dom zrobi niekomfortowo cieply to i technologia
    dachu, usytuowanie okien, jakis cien od drzew, budowa fundamentow a nawet pokrycie
    tynkowe. No i wentylacja i jej aspekt - osuszanie...

  • 27. Data: 2021-12-03 11:53:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przecież widać, że od zewnątrz jest ZNACZNIE więcej styro.
    Jak dla mnie problem nie w tym, że ściana jest docieplona od wewnątrz, lecz że od
    wewnątrz nie przepuszcza żadnej wilgoci. No chyba,
    żeby bardzo grube tynki zrobić, ale to przeczy taniości.
    A stropy z czego?

    -----