  • 1. Data: 2021-11-25 15:44:37
    Temat: Thermodom
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy ktoś budował tą techniką? Jakie są wady?

    https://youtu.be/RRk05ElUdH4

    5cm styro - beton - 5cm styro...

    Jestem ciekaw doświadczeń. Technika znana od wielu lat, natknąłem się
    na jej reklamę w TV na początku lat 90 u.w.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2021-11-25 17:51:18
    Temat: Re: Thermodom
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 25 listopada 2021 o 15:44:40 UTC+1 Marek napisał(a):
> [...]
    >
    > Jestem ciekaw doświadczeń. Technika znana od wielu lat, natknąłem się
    > na jej reklamę w TV na początku lat 90 u.w.

    Znam dwie osoby które zbudowały domy z pustaków styropianowych. Było to w latach
    dziewięćdziesiątych. Jedną z tych osób znam dobrze. Obydwa domy bardziej "akustyczne
    niż budowane w inny sposób. U nich to nie przeszkodza bo mieszkają w cichym miejscu a
    nie przy autostradzie. Znajomy poszedł na całość i dołożył jeszcze 5 centymetrów
    styropianu na zewnątrz. Ogrzewanie ma elektryczne. Konwektorami podłączanymi do
    gniazdka. Jak budował to oszczędzał kasę i kupił najtańsze jakie były w markecie z
    opcją że jak bedzie miał więcej kasy to wymieni na lepsze. Ma je do tej pory, nie
    chcą się popsuć. Jak się robi ciepłej to wynosi ogrzewanie do garażu. Na ogrzanie 130
    metrów mówił że jeszcze nigdy nie zużył więcej niż 2500kWh na rok. A były lata że
    ponizej tysiąca kilowatogodzin zużył. Ma rekuperator. Z wad. To że głośniej wcześniej
    napisałem. Na etapie projektu trzeba przewidzieć gdzie będą wisiały cięższe rzeczy na
    przykład szafki kuchenne. Do schodów na piętro musiał robić specjalną konstrukcję bo
    ściana zbyt słaba zeby użytkowanie schodów wytrzymała w długim czasie. Czy to prawda
    że nie wytrzyma ściana schodów nie wiem. Tak mu poradził ten co schody robił. Z zalet
    jeszcze taka że kilka dni trwało stawianie scian i było zrobione przy wykorzystaniu
    szwagra, żony i dwójki nastolatkow, takich bliżej 11 niż 19. Po postawieniu ścian
    przyjechała mała gruszka z pompą i zalali tam gdzie miało być zalane betonem. Od razu
    zalała strop nad parterem. Na piętrze sami robili beton mała betoniarka. Wtargali ja
    na górę i na bieżąco układali kształtki i zalewali betonem. Budowanie z kształtek
    styropianowych obala mit że od środka sie nie ociepla. Budynek ma skrajnie niska
    akumulacyjnosc ciepła. Do sterowania ogrzewaniem potrzebuje dokładnych regulatorów
    temperatury. Ale nie ma potrzeby zakładania czujników zewnętrznych, wyznaczania
    krzywych grzania itp. w każdym pomieszczeniu termostat w ścianie który steruje
    gniazdkiem do grzejnika.

  • 3. Data: 2021-11-25 18:09:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Nov 2021 08:51:18 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Budowanie z kształtek styropianowych obala mit że od środka sie nie ociepla.

    Ciekawe jak tam w upały idzie wytrzymać. Temperatura rośnie równo ze
    słońcem. Bez mocnej klimy ani rusz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2021-11-25 18:26:53
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 25 November 2021 at 18:09:45 UTC+1, Jacek Maciejewski wrote:

    > Ciekawe jak tam w upały idzie wytrzymać. Temperatura rośnie równo ze
    > słońcem. Bez mocnej klimy ani rusz.
    > --
    > Jacek
    > I hate haters.
    Styropian jest rakotwórczym syfem, bo sublimuje, a wtedy jest wdychany i działa
    kancerogennie.
    I kto lubi krótkie życie i raka, ten zyje w igloo ze styropianu

    Tutaj rakotwórczy dom ze styroduru, czyli pianki poliuretanowej
    do zbudowania z gotowych profili w 2 dni

    https://fb.watch/9t37I7d_ZW/

    Znajomy mial stolarnię i ciął plyty paździerzowe na formatki do skladania szafek, a
    odpady i trociny spalal w piecu c.o.

    I na raka zdechły 2 psy, a żona dostała raka piersi

    Zatem każdy zgon, każdy rak ma przyczynę i n ie istnieje żadna losowość
    Jak dom z pustaków z rakotwórczych pyłów z elektrociepłowni to rak płuc

    To dla tego mimce zakazali styropianu do ociepleń, bo podczas produkcji wydzielają
    się tony gazu cieplarnianego i tylko nieaktywna wełna mineralna, bo jest trwałym
    minerałem i nie sublimuje po nagrzaniu i żadnych syfów nie wydziela do wdychanego
    powietrza.

    Polska patologia to 10 fabryk styropianu, zakazanych w Europie

    ==Proces produkcji styropianu składa się kilku części. W pierwszym etapie, zwanym
    spienianiem wstępnym polistyren do spieniania poddaje się działaniu pary wodnej i
    wysokiej temperatury. To sprawia, że granulat kilkunastokrotnie powiększa swoją
    objętość.

    ==Proces produkcji styropianu składa się kilku części. W pierwszym etapie, zwanym
    spienianiem wstępnym. Granulat poddaje się działaniu pary wodnej i wysokiej
    temperatury. Powstaje gaz pentan, który powoduje, że perełki pęcznieją nawet 30 razy.

    Jakim syfem jest pentan ?

    =Pentan - Wikipedia, wolna encyklopedia
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pentan

    Pentan (n-pentan) - organiczny związek chemiczny z grupy alkanów. Jego izomerami są
    2-metylobutan (izopentan) i 2,2-dimetylopropan (neopentan). Toksyczność. Pentan
    wchłania się przez skórę, drogi oddechowe oraz z przewodu pokarmowego. Działa
    narkotycznie na układ nerwowy.

  • 5. Data: 2021-11-25 18:31:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 25 listopada 2021 o 18:09:45 UTC+1 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Ciekawe jak tam w upały idzie wytrzymać. Temperatura rośnie równo ze
    > słońcem. Bez mocnej klimy ani rusz.
    > --
    > Jacek
    > I hate haters.
    Byłem w tym domu kilka razy jak było gorąco na dworzu. Znaczy się latem. Było
    zdecydowanie chłodniej w środku niz na zewnątrz.

  • 6. Data: 2021-11-25 18:32:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 25 listopada 2021 o 18:26:54 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]

    wchłania się przez skórę, drogi oddechowe oraz z przewodu pokarmowego. Działa
    Tracisz wiarygodność bo nie dajesz żadnych informacji jak idą prace nad pompa ciepła
    z ogniwami Peltiera.

  • 7. Data: 2021-11-25 20:28:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Nov 2021 18:09:38 +0100, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > Ciekawe jak tam w upały idzie wytrzymać. Temperatura rośnie równo ze
    > słońcem. Bez mocnej klimy ani rusz.

    No właśnie użytkownicy piszą, że latem miły chłód a zimą ciepło.
    Ideał panie.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2021-11-25 22:56:38
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 25 November 2021 at 20:28:13 UTC+1, Marek wrote:
    > No właśnie użytkownicy piszą, że latem miły chłód a zimą ciepło.
    > Ideał panie.
    >
    > --
    > Marek
    styropian nie oddycha i ściany syfieją od pleśni i grzybów
    Dziadek mieszkal w domu parterowym z białego kamienia wapiennego.
    To nie było za zdrowe, bo kamień pil wilgoć z gruntu, ale ściany były grube, strop
    drewniany, dach dwuspadowy
    i w środku latem było przyjemnie, żadnego upału, ale zima musiał palićć w piecu
    kaflowym, aby było cieplo i sucho.
    I palił koksem
    Koks się rozżarzal az do białości, ale piec byl tak gorący, że go nie dalo się
    dotknąć, bo parzył.
    Co roku wymienial ruszta, bo koks je topił

    Ale o żadnym syfie steropianowym nikt jeszcze wtedy nie wiedział.

    Czy da się mieszkać w steropianowym termosie ?

    Nie da się

    Kogut ciągle pieje o pompach ciepła Peltiera
    jak ma kase i potrafi to niech sam zrobi prendzej
    Ja kasę szanuję, bo babka żyła skromnie, dziadek skromnie
    i z góry kasy nie wywalę

    Nawet jak to potrwa rok to i tak bardzo szybko, bo Peltiery sa znane od 30 lat i
    każdy mógł eksperymentowac do woli, a było na to 30 lat.

  • 9. Data: 2021-11-25 23:37:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 25 listopada 2021 o 22:56:39 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    >
    > Nawet jak to potrwa rok to i tak bardzo szybko, bo Peltiery sa znane od 30 lat i
    każdy mógł eksperymentowac do woli, a było na to 30 lat.
    Zgadnij dlaczego z tobą nikt nie gada a ja bardzo monotematycznie? Gdyby nie to że
    inni mają świetna zabawę to zajebali by mnie że wyciągam cię z kfa. Co do twojej
    pompy ciepła na peltierach. Trzeba było się zastanowić zanim głupotę napisałeś. To
    kiedy pierwsze pompy ciepła dasz do prób, sam to deklarowałes.

  • 10. Data: 2021-11-25 23:40:30
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 25 November 2021 at 23:37:39 UTC+1, 4...@g...com wrote:

> [...]
    pompy ciepła na peltierach. Trzeba było się zastanowić zanim głupotę napisałeś. To
    kiedy pierwsze pompy ciepła dasz do prób, sam to deklarowałes.
    nie zawracaj głowy
    to za trudny temat dla ciebie
    kup sobie ksiązkę, naum się