    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 25 Nov 2021 09:32:21 -0800 (PST)
    Subject: Re: Thermodom
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 25 listopada 2021 o 18:26:54 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

    > Styropian jest rakotwórczym syfem, bo sublimuje, a wtedy jest wdychany i działa
    kancerogennie.
    > I kto lubi krótkie życie i raka, ten zyje w igloo ze styropianu
    >
    > Tutaj rakotwórczy dom ze styroduru, czyli pianki poliuretanowej
    > do zbudowania z gotowych profili w 2 dni
    >
    > https://fb.watch/9t37I7d_ZW/
    >
    > Znajomy mial stolarnię i ciął plyty paździerzowe na formatki do skladania szafek, a
    odpady i trociny spalal w piecu c.o.

    > I na raka zdechły 2 psy, a żona dostała raka piersi
    >
    > Zatem każdy zgon, każdy rak ma przyczynę i n ie istnieje żadna losowość
    > Jak dom z pustaków z rakotwórczych pyłów z elektrociepłowni to rak płuc
    >
    > To dla tego mimce zakazali styropianu do ociepleń, bo podczas produkcji wydzielają
    się tony gazu cieplarnianego i tylko nieaktywna wełna mineralna, bo jest trwałym
    minerałem i nie sublimuje po nagrzaniu i żadnych syfów nie wydziela do wdychanego
    powietrza.

    > Polska patologia to 10 fabryk styropianu, zakazanych w Europie
    >
    > ==Proces produkcji styropianu składa się kilku części. W pierwszym etapie, zwanym
    spienianiem wstępnym polistyren do spieniania poddaje się działaniu pary wodnej i
    wysokiej temperatury. To sprawia, że granulat kilkunastokrotnie powiększa swoją
    objętość.

    > ==Proces produkcji styropianu składa się kilku części. W pierwszym etapie, zwanym
    spienianiem wstępnym. Granulat poddaje się działaniu pary wodnej i wysokiej
    temperatury. Powstaje gaz pentan, który powoduje, że perełki pęcznieją nawet 30 razy.

    > Jakim syfem jest pentan ?
    >
    > =Pentan - Wikipedia, wolna encyklopedia
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Pentan
    >
    > Pentan (n-pentan) - organiczny związek chemiczny z grupy alkanów. Jego izomerami są
    2-metylobutan (izopentan) i 2,2-dimetylopropan (neopentan). Toksyczność. Pentan
    wchłania się przez skórę, drogi oddechowe oraz z przewodu pokarmowego. Działa
    narkotycznie na układ nerwowy.
    Tracisz wiarygodność bo nie dajesz żadnych informacji jak idą prace nad pompa ciepła
    z ogniwami Peltiera.