  • Data: 2021-11-25 22:56:38
    Temat: Re: Thermodom
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, 25 November 2021 at 20:28:13 UTC+1, Marek wrote:
    > No właśnie użytkownicy piszą, że latem miły chłód a zimą ciepło.
    > Ideał panie.
    >
    > --
    > Marek
    styropian nie oddycha i ściany syfieją od pleśni i grzybów
    Dziadek mieszkal w domu parterowym z białego kamienia wapiennego.
    To nie było za zdrowe, bo kamień pil wilgoć z gruntu, ale ściany były grube, strop
    drewniany, dach dwuspadowy
    i w środku latem było przyjemnie, żadnego upału, ale zima musiał palićć w piecu
    kaflowym, aby było cieplo i sucho.
    I palił koksem
    Koks się rozżarzal az do białości, ale piec byl tak gorący, że go nie dalo się
    dotknąć, bo parzył.
    Co roku wymienial ruszta, bo koks je topił

    Ale o żadnym syfie steropianowym nikt jeszcze wtedy nie wiedział.

    Czy da się mieszkać w steropianowym termosie ?

    Nie da się

    Kogut ciągle pieje o pompach ciepła Peltiera
    jak ma kase i potrafi to niech sam zrobi prendzej
    Ja kasę szanuję, bo babka żyła skromnie, dziadek skromnie
    i z góry kasy nie wywalę

    Nawet jak to potrwa rok to i tak bardzo szybko, bo Peltiery sa znane od 30 lat i
    każdy mógł eksperymentowac do woli, a było na to 30 lat.