    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 25 Nov 2021 14:37:38 -0800 (PST)
    Subject: Re: Thermodom
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 25 listopada 2021 o 22:56:39 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

    > styropian nie oddycha i ściany syfieją od pleśni i grzybów
    > Dziadek mieszkal w domu parterowym z białego kamienia wapiennego.
    > To nie było za zdrowe, bo kamień pil wilgoć z gruntu, ale ściany były grube, strop
    drewniany, dach dwuspadowy
    > i w środku latem było przyjemnie, żadnego upału, ale zima musiał palićć w piecu
    kaflowym, aby było cieplo i sucho.
> [...]
    > Koks się rozżarzal az do białości, ale piec byl tak gorący, że go nie dalo się
    dotknąć, bo parzył.
    > Co roku wymienial ruszta, bo koks je topił
    >
    > Ale o żadnym syfie steropianowym nikt jeszcze wtedy nie wiedział.
    >
    > Czy da się mieszkać w steropianowym termosie ?
    >
    > Nie da się
    >
    > Kogut ciągle pieje o pompach ciepła Peltiera
    > jak ma kase i potrafi to niech sam zrobi prendzej
    > Ja kasę szanuję, bo babka żyła skromnie, dziadek skromnie
    > i z góry kasy nie wywalę
    >
    > Nawet jak to potrwa rok to i tak bardzo szybko, bo Peltiery sa znane od 30 lat i
    każdy mógł eksperymentowac do woli, a było na to 30 lat.
    Zgadnij dlaczego z tobą nikt nie gada a ja bardzo monotematycznie? Gdyby nie to że
    inni mają świetna zabawę to zajebali by mnie że wyciągam cię z kfa. Co do twojej
    pompy ciepła na peltierach. Trzeba było się zastanowić zanim głupotę napisałeś. To
    kiedy pierwsze pompy ciepła dasz do prób, sam to deklarowałes.