  • 11. Data: 2021-11-26 00:02:10
    Temat: Re: Thermodom
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 25 listopada 2021 o 23:40:31 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    strop drewniany, dach dwuspadowy
    kaflowym, aby było cieplo i sucho.

    i każdy mógł eksperymentowac do woli, a było na to 30 lat.
    że inni mają świetna zabawę to zajebali by mnie że wyciągam cię z kfa. Co do twojej
    pompy ciepła na peltierach. Trzeba było się zastanowić zanim głupotę napisałeś. To
    kiedy pierwsze pompy ciepła dasz do prób, sam to deklarowałes.
    > nie zawracaj głowy
    > to za trudny temat dla ciebie
    > kup sobie ksiązkę, naum się
    Zastosowałes stara zasadę że jak gówno nie umie pływać to twierdzi że woda za rzadka.

  • 12. Data: 2021-11-26 00:02:26
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.11.2021 o 23:40, a a pisze:

> [...]
    pompy ciepła na peltierach. Trzeba było się zastanowić zanim głupotę napisałeś. To
    kiedy pierwsze pompy ciepła dasz do prób, sam to deklarowałes.

    Ja czekam kiedy Google zamknie tą grupę i będziecie musieli obydwaj
    skorzystać z czytników, żeby pisać i czytać:]
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 13. Data: 2021-11-26 09:00:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Nov 2021 09:31:27 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Byłem w tym domu kilka razy jak było gorąco na dworzu. Znaczy się latem. Było
    zdecydowanie chłodniej w środku niz na zewnątrz.

    A pytałeś czy ma klimatyzację? Jak nie ma, to jedyne co go może ratować
    to brak okien od południa i/lub szyby nie przepuszczające podczerwieni.
    Plus szczelność chaty i wymienniki ciepła na wietrzeniu. Fizyki nie
    oszukasz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2021-11-26 12:03:26
    Od: MK <m...@b...cn>

    > A pytałeś czy ma klimatyzację? Jak nie ma, to jedyne co go może ratować
    > to brak okien od południa i/lub szyby nie przepuszczające podczerwieni.

    Zwykłe szkło sodowe nie przepuszcza podczerwieni (tłumi 90%) więc co do
    ma rzeczy?

  • 15. Data: 2021-11-26 13:14:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Nov 2021 12:03:26 +0100, MK napisał(a):

    > Zwykłe szkło sodowe nie przepuszcza podczerwieni (tłumi 90%) więc co do
    > ma rzeczy?

    Podaj źródło, bo ci nie wierzę. Poza tym zdradzasz braki w myśleniu.
    Skoro szkło tłumi światło, to znaczy że zamienia się ono w tym szkle w
    ciepło. I z grubsza połowa tego ciepła trafia do wnętrza. Więc nie jest
    pożądane aby szkło tłumiło podczerwień, trzeba by zmiast tego ją
    odbijało. I w istocie, robi się szkło refleksyjne ze specjalnymi
    powłokami umożliwiającymi selektywne odbicie podczerwieni.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 16. Data: 2021-11-26 13:19:42
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 26 November 2021 at 13:14:57 UTC+1, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > odbijało. I w istocie, robi się szkło refleksyjne ze specjalnymi
    > powłokami umożliwiającymi selektywne odbicie podczerwieni.
    tutaj wszystko na temat przepuszczalności podczerwieni przez różne gatunki szkła

    SCHOTT NEXTREMA(R) Glass-ceramic - Glass Transmission
    https://www.schott.com/optical/glass

    AdSpecial glass with good transmission for heat radiation. Get in contact with
    us! Glass-ceramic transmission

    Glass with low refractive index has high transmittance. Greenhouse can reflect the
    infrared because the wavelength of the infrared is longer compared to the glass that
    used for greenhouses to absorb shorter wavelength (visible) and have the high
    refractive index. The ability for glass to absorb or reflect depends on the type of
    the glass.
    optics - Transmittance of glass - Physics Stack Exchange
    physics.stackexchange.com/questions/74638/transmitta
    nce-of-glass

  • 17. Data: 2021-11-26 13:21:52
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 26 November 2021 at 13:19:44 UTC+1, a a wrote:

> [...]
    > physics.stackexchange.com/questions/74638/transmitta
    nce-of-glass
    > physics.stackexchange.com/questions/74638/transmitta
    Is it possible for infrared light to pass through glass?
    Infrared radiation spans a wide region of wavelengths. At the shorter wavelength end,
    near visible red, the behavior of infrared light is not that different from visible
    light, except, of course, humans cannot see it. This radiation, called near infrared,
    does pass through glass.

    Can Infrared Light Pass Through Glass? | climaterx
    climaterx.wordpress.com/2013/04/11/can-infrared-ligh
    t-p...

    https://climaterx.wordpress.com/2013/04/11/can-infra
    red-light-pass-through-glass/

  • 18. Data: 2021-11-26 13:22:41
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 26 November 2021 at 13:21:53 UTC+1, a a wrote:

> [...]
    infrared, does pass through glass.

    > Can Infrared Light Pass Through Glass? | climaterx
    > climaterx.wordpress.com/2013/04/11/can-infrared-ligh

    https://www.bing.com/search?q=glass+window+infrared+
    transmission&form=QBLH&sp=-1&pq=glass+window+infrare
    d+transmiss&sc=0-31&qs=n&sk=

  • 19. Data: 2021-11-26 19:30:12
    Od: MK <m...@b...cn>

> [...]
    > odbijało. I w istocie, robi się szkło refleksyjne ze specjalnymi
    > powłokami umożliwiającymi selektywne odbicie podczerwieni.

    Szkło sodowe nie przepuszcza widma podczerwonego. Energia w formie
    światła po przejściu przez szybę i odbiciu od ścian, mebli itp. zmienia
    długość fali i w efekcie nie może pokonać ponownie bariery szkła.
    Dawniej nazywano to pułapką cieplarnianą. Zjawisko znane od bardzo dawna.

  • 20. Data: 2021-11-26 19:48:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Nov 2021 19:30:12 +0100, MK napisał(a):

> [...]
    > długość fali i w efekcie nie może pokonać ponownie bariery szkła.
    > Dawniej nazywano to pułapką cieplarnianą. Zjawisko znane od bardzo dawna.

    Źródło!!
    --
    Jacek
    I hate haters.