  • 11. Data: 2012-11-06 11:41:41
    Temat: Re: Trwałość w latach kotłów na miał z dmuchawą?
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > No i tym samym udzieliłeś sobie odpowiedzi na pytanie dlaczego Twój kocioł
    > tak krótko żył. 58 st C, a w przybliżeniu 60 to MINIMALNA temperatura
    > zładu jaką należy utrzymywać w kotle na paliwo stałe.. Wszystko powyżej
    > jest OK, wszystko poniżej zabija kocioł i dodatkowo zwiększa nakłąd pracy
    > przy czyszczeniu kotła i komina, zwłaszcza gdy takie temepratury utrzymuje
    > się w dłuższym okresie.Amen.

    W teori się zgodzę bo i u siebie tak utrzymuję, rok temu w rodzinie
    zozszczelnił się kocioł
    węglowy, pracował przawie przez 17 lat z temperaturą 40-50stopni, (model juz
    miał steronik i dmuchawę)
    komin wytrzymał więcej bo 30lat, dom z płaskim dachem teraz tylko to co
    wystaje
    ponad dach jest właśnie rozbierane, cegły pokruszone, ale w ramach kładzenia
    styropapy nowe cegły dajemy na kominie.

  • 12. Data: 2012-11-10 13:30:43
    Od: "Plumpi" <p...@p...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Bardzo trwałość podnosi też układ zamknięty (chyba niezgodne z
    > przepisami) - mniej tlenu w wodzie mniejsza korozja.

    Jeżeli tylko woda nie jest spuszczana i instalacja jest wykonana prawidłowo
    to trałość w układzie zamkniętym jak i otwartym jest prawie taka sama.
    Na trwałość przede wszystkim wpływ mają temperatura wody w kotle oraz jakość
    i rodzaj paliwa. Miał dość trudno się pali, a do poprawnego spalania w
    kotle, aby nie spalał się w całej objętości, polewa się go wodą. Drewno
    zawiera spore ilości wilgoci, dlatego też paląc miałem i drewnem następuje
    szybsze zużycie kotła. Najdłużej wytrzymują kotły opalane węglem i koksem.
    Kolejnym czynnikiem wpływającym na czas eksploatacji kotła to jakość i
    grubość blachy, z której wykonany jest kocioł.

  • 13. Data: 2012-11-11 00:17:25
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Użytkownik "Plumpi" <>
> [...]
    > Kolejnym czynnikiem wpływającym na czas eksploatacji kotła to jakość i
    > grubość blachy, z której wykonany jest kocioł.

    No właśnie mam poważne podejrzenia co do jakości blach (ewentualnie spoin)
    stosowanych przez fachowca od którego kupuję kotły.
    Miałem już 2 kotły pod rząd i oba wytrzymały 5-7 lat. Jak czyszczę kocioł to
    odpadają całe kawałki blachy które wyglądają jak duże płaskie chipsy.
    A jak kocioł stoi latem nie używany to z blachy wychodzą brązowe "krosty"
    rdzy.
    Aczkolwiek prawdą jest też to co mój przedmówca napisał o miale i wilgoci.

  • 14. Data: 2012-11-11 13:27:54
    Od: "Plumpi" <p...@p...pl>

    Użytkownik "rumcajs" <o...@r...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > rdzy.
    > Aczkolwiek prawdą jest też to co mój przedmówca napisał o miale i wilgoci.

    W Twoim przypadku problemem nie są blachy ani spawy, lecz miał, który jest
    kiepskim paliwem oraz temperatura zładu 45 - 60'C, która powoduje szybką
    korozję kotła.

    Jeżeli chcesz dłużej cieszyć się kotłem to musisz utrzymywać w kotle
    temperaturę wody powyżej tzw. punktu rosy, który dla kotłów wynosi 57-58'C.
    W praktyce trzeba utrzymywać na wyjści z kotła temperaturę nie niższą niż
    60-62'C ze wzgldu na to, że na dole kotła woda jest chłodniejsza. Poza tym
    miał wbrew pozorom nie jest tanim paliwem.
    Biorąc pod uwagę:
    - obecną cenę miału
    - niższą kaloryczność miału
    - o wiele niższą sprawność kotłów miałowych
    - konieczność nawilżania wodą
    - częste oszukiwanie sprzedawców na miale, którzy dosypują do niego piach
    - krótszą żywotność kotłów miałowych
    - konieczność częstszego czyszczenia komina oraz krótszą jego żywotność
    okazuje się, że koszt opalania miałem wcale nie jest niższy niż koszt
    opalania dobrym jakościowo węglem. Dodatkowo w przypadku miału trzeba się
    dużo wiecej napier....., bo więcej opału terzeba załadować i wynieść większą
    ilość popiołu, a do tego dym, kurz, zagrożenie wybuchem w kotle i kominie.

    Co do rdzewienia kotła w okresie lata to świadczy tylko o tym, że w Twojej
    kotłowni w okresie lata jest zbyt niska temperatura i na ściankach kotła
    tworzy się punkt rosy powodujący wykraplanie pary wodnej zawartej w
    powietrzu. Niestety w okresie letnim powietrze zawiera o wiele więcej
    wilgoci niż w okresie zimy, ponieważ w gorącym powietrzu 20-40'C rozpuszcza
    się o wiele więcej wody niż wtedy, kiedy temperatura tego powietrza jest
    bliska 0'C lub jeszcze niższa.

  • 15. Data: 2012-11-11 19:40:59
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Plumpi" <p...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > kiepskim paliwem oraz temperatura zładu 45 - 60'C, która powoduje szybką

    Bo to trzeba brać kotły żeliwne.

  • 16. Data: 2012-11-12 07:26:26
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >W Twoim przypadku problemem nie są blachy ani spawy, lecz miał, który jest
    >kiepskim paliwem oraz temperatura zładu 45 - 60'C, która powoduje szybką
    >korozję kotła.

    A skąd te dane ?

    Producent mojego kotła podaje że punkt rosy dla suchego węgla jest coś
    powyżej 40 stopni. Jego najnowsze piece są przystosowane nawet do pracy od
    45 stopni i jeśli producent daje gwarancje i gwarantuje to chyba tak źle nie
    jest ...
    Wymagany jeden warunek - suchy opał ...

    Z tego co czytałem temp. powrotu pieca nie jest wcale aż tak ważne , choć
    dobrze by było aby była powyżej 40 stopni. Najważniejsza dla pieca jest
    temperatura spalin i ona powinna być powyzej 70 stopni...

    Różnica pomiędzy temp. wyjścia a powrotu bardzo często wnosi około 8-15
    stopni. Wiec jeśli chciało by mieć się temp. powrotu około 60 stopni piec
    trzeba by mieć ustawiony na około 75 stopni ...

  • 17. Data: 2012-11-12 09:56:10
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Użytkownik "/// Kaszpir > A skąd te dane ?

> [...]
    > 45 stopni i jeśli producent daje gwarancje i gwarantuje to chyba tak źle

    Na pytanie jak długo powinien wytrzymać kocioł otrzymałem już kilka razy
    odpowiedz jakies 15 lat.
    Czy miałowce z reguły wytrzymują o połowę mniej czy tylko ja tak mam?

  • 18. Data: 2012-11-12 10:47:07
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Czy miałowce z reguły wytrzymują o połowę mniej czy tylko ja tak mam?

    Nie wiem ...

    Wiem że znajomy który pali miałem pali mokrym bo niby lepiej ...
    Więc jak palimy mokrym opałem to wiadomo że żywotność będzie dużo niższa niż
    u kogoś kto pali suchym jak pieprz opałem ....

  • 19. Data: 2012-11-12 11:32:07
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Plumpi" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Czesc ;-)
> [...]
    > rozpuszcza się o wiele więcej wody niż wtedy, kiedy temperatura tego
    > powietrza jest bliska 0'C lub jeszcze niższa.

    Jeszcze troche i bede gryzl :D
    Jezeli piec wytrzymuje 5-6 lat to znaczy
    ze jest wykonany z fatalnej jakosci blach
    i zrobili to partacze.

    Swego czasu (i do tej pory rowniez)
    kotlownia gospodarcza byla regularnie
    zalewana podczas wiosennych roztopow i oprocz
    naprawy silnika dmuchawy piec dziala
    juz kilkanascie lat i ma sie dobrze, jest klasyczny piec mialowy
    gdzie temperatura 50stopni to max, spala syf mialowaty wszelaki.

    pozdrawiam
    Adams

  • 20. Data: 2012-11-12 16:23:10
    Od: "Plumpi" <p...@p...pl>

    > Na pytanie jak długo powinien wytrzymać kocioł otrzymałem już kilka razy
    > odpowiedz jakies 15 lat.
    > Czy miałowce z reguły wytrzymują o połowę mniej czy tylko ja tak mam?

    Z reguły kotły węglowe wytrzymują 20-30 lat.
    Miałowe 10-20lat.
    Opalane mokrym, drobnym, małokalorycznym opałem i w których temperatura
    podczas palnia jest niska, ich żywotność może się skrócić o połowę.