  • 1. Data: 2012-11-02 20:06:11
    Temat: wyburzenie nieuzywanego komina w pokoju...
    Od: d...@g...com

    Witam Szanownych Grupowiczów!

    Planuję wyburzyć nieużywany komin w pokoju ze wzgledu na to iz zabiera
    cenna powierzchnie mieszkania :-( moze na rysunku z linka ponizej tego nie
    widac ale jest dosc duzy.

    Mieszkanie w bloku wielkoplytowym (4 pietrowy, mieszkam na 3 p.),
    kiedys byla kotlownia w piwnicy, aktualnie komin jest nieuzywany
    i zaslepiony od gory

    pytanie - czy musze zglosic prace remontowe, ew. jakie problemy moge
    napotkac podczas jego wyburzania ?

    Zastanawiam sie czy jego demontaz nie spowoduje niespodziewanych problemow ...

    Ew. z jakim kosztem nalezaloby sie liczyc ?

    http://imageshack.us/photo/my-images/18/pokojr.jpg/

    Bede naprawde wdzieczny za wszelkie sugestie...

    Pozdrawiam
    D.

  • 2. Data: 2012-11-02 20:22:13
    Temat: Re: wyburzenie nieuzywanego komina w pokoju...
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik <d...@g...com> napisał w wiadomości

    Witam Szanownych Grupowiczów!

    >Planuję wyburzyć nieużywany komin w pokoju ze wzgledu na to iz zabiera
    >cenna powierzchnie mieszkania :-( moze na rysunku z linka ponizej tego nie
    >widac ale jest dosc duzy.

    IMHO, bez projektu budynku , i sprawdzenia przez specjalistow
    jak ten komin jest wymurowany to nawet nie probuj wyciagnac cegly z niego
    wyciagnac.
    Np. mozliwe ze komin z gory ci wpadnie do mieszkania,
    sasiadowi z gory podloge uszkodzisz,
    jesli sciana komina jest w scianie zewn. budynku
    to moze sie calosc zawalic.

    pozdrawiam
    Adams

  • 3. Data: 2012-11-02 20:37:22
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Fri, 2 Nov 2012 12:06:11 -0700 (PDT), d...@g...com napisał(a):

    > pytanie - czy musze zglosic prace remontowe, ew. jakie problemy moge
    > napotkac podczas jego wyburzania ?

    sąsiadów? co oni na Twoje plany, zwłaszcza Ci z 4 piętra?

    scruffty

  • 4. Data: 2012-11-02 21:09:15
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik <d...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Spytaj sie zarzadcy/wlasciciela/spoldzielni czy ci dadza zgode na to
    wyburzenie. Chyba ze ty jestes wlascicielem to wtedy wez jakiegos
    konstruktora coby to obejrzal.
    Kolega kiedys w starej kamienicy chcial rozebrac jeden piec (byly w sumie
    dwa po obu stronach komina w dwoch roznych pokojach) to o malo drugi piec
    nie polecial do sasiada na dol bo sie okazalo ze oba piece staly na jednej
    belce stalowej opartej w srodku swej dlugosci na scianie kominowej i
    wspornikowo wypuszczonej z jednej i drugiel strony pod oba piece ktore
    wzajemnie sie rownowazyly

  • 5. Data: 2012-11-02 21:19:52
    Od: d...@g...com

    W dniu piątek, 2 listopada 2012 20:22:17 UTC+1 użytkownik Adams napisał:
> [...]
    >
    > Np. mozliwe ze komin z gory ci wpadnie do mieszkania,
    >
    > sasiadowi z gory podloge uszkodzisz,
    >
    > jesli sciana komina jest w scianie zewn. budynku

    komin jest wewnatrz budynka,

    nic nie bede na wlasna reke rozbieral :-)

  • 6. Data: 2012-11-02 21:21:24
    Od: d...@g...com

    W dniu piątek, 2 listopada 2012 20:37:23 UTC+1 użytkownik scruffty napisał:
    > Dnia Fri, 2 Nov 2012 12:06:11 -0700 (PDT), d...@g...com napisaďż˝(a):

    > s�siad�w? co oni na Twoje plany, zw�aszcza Ci z 4 pi�tra?
    >

    > scruffty

    Sasiad z gory na razie nie chce ruszac, najbardziej zalezy na przerobce
    mojej zonie.

    jesli prace beda zbyt skomplikowane to damy sobie spokoj...

    D.

  • 7. Data: 2012-11-02 21:24:33
    Od: d...@g...com

    W dniu piątek, 2 listopada 2012 21:09:17 UTC+1 użytkownik Przemek napisał:
> [...]
    >
    > belce stalowej opartej w srodku swej dlugosci na scianie kominowej i
    >
    > wspornikowo wypuszczonej z jednej i drugiel strony pod oba piece ktore

    No nic bede musial zorientowac sie czy mozna skads wyciagnac plany
    budynku, mieszkanie jest wlasnosciowe,

    btw. czy takie prace musze oficjalnie zglaszac w starostwie ?

    D.

  • 8. Data: 2012-11-03 08:07:02
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Fri, 2 Nov 2012 13:21:24 -0700 (PDT), d...@g...com napisał(a):

    > Sasiad z gory na razie nie chce ruszac, najbardziej zalezy na przerobce
    > mojej zonie.

    Przecież ten komin (o ile to komin) jest monolitem idącym przez wszystkie
    piętra, zatem nie możesz sobie wyburzyć swojej części bez naruszenia tego
    co jest nad Tobą.

    scruffty

  • 9. Data: 2012-11-03 08:08:18
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

[...]

    Z niespodziewanych problemów to jedynie taki, że górna część może się
    obsunąć i wpaść do Twojego mieszkania robiąc szkody w dachu i mieszkaniu nad
    tobą. Komin jest odrębną budowlą, zazwyczaj jakoś tam sklamrowaną ze
    ścianami ale jednak odrębną.

  • 10. Data: 2012-11-03 10:17:10
    Od: d...@g...com

    W dniu sobota, 3 listopada 2012 08:07:11 UTC+1 użytkownik Jackare napisał:
    [...]
> [...]
    >
    > obsunąć i wpaść do Twojego mieszkania robiąc szkody w dachu i mieszkaniu nad
    >
    > tobą. Komin jest odrębną budowlą, zazwyczaj jakoś tam sklamrowaną ze

    Hehe jedynie taki - to ja dziękuję :-)

    czyli musialbym przekonac sasiada z gory, bo inna opcja
    nie wchodzi w grę .... ?

    dzieki za wszystkie odpowiedzi !

    D.