  • 21. Data: 2012-11-12 16:30:56
    Temat: Re: Trwałość w latach kotłów na miał z dmuchawą?
    Od: "Plumpi" <p...@p...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:k7q4qj$jok$1@flis.man.torun.pl...

    > Producent mojego kotła podaje że punkt rosy dla suchego węgla jest coś
    > powyżej 40 stopni. Jego najnowsze piece są przystosowane nawet do pracy od
    > 45 stopni i jeśli producent daje gwarancje i gwarantuje to chyba tak źle
    > nie jest ...

    A ile lat gwarancji daje producent? Dwa, trzy, a może pięć? W porywach
    siedem. Duższej gwarancji na kocioł nie spotkałem, przy czym te najdłuższe
    to w przypadku kotłów retortowych i przy gwarancji jest warunek, że musi być
    opał suchy.

    > Wymagany jeden warunek - suchy opał ...

    Suchy/mokry opał to ma znaczenie tylko przy paleniu drobnym opałem oraz w
    przypadku kotłów z zasobnikami, ponieważ wilgoć w zasobniku powoduje korozję
    zasobnika, podajnika i ślimaka.
    W przypadku rdzewienia komory spalania wilgotność opału ma już niewielki
    wpływ, ponieważ wilgoć i tak powstaje na skutek spalania węgla. Woda jest
    produktem spalania węglowodorów zawartych w opale: węglu, gazie, drewnie
    itp.

    > Z tego co czytałem temp. powrotu pieca nie jest wcale aż tak ważne , choć
    > dobrze by było aby była powyżej 40 stopni. Najważniejsza dla pieca jest
    > temperatura spalin i ona powinna być powyzej 70 stopni...
    >
    > Różnica pomiędzy temp. wyjścia a powrotu bardzo często wnosi około 8-15
    > stopni. Wiec jeśli chciało by mieć się temp. powrotu około 60 stopni piec
    > trzeba by mieć ustawiony na około 75 stopni ...

    Nie trzeba. Wystarczy zastosować mieszanie wody w kotle czy to przy użyciu
    zaworu mieszającego czy też pompy mieszającej.

  • 22. Data: 2012-11-12 16:48:20
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Plumpi" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    Czesc ;-)

    > Z reguły kotły węglowe wytrzymują 20-30 lat.
    > Miałowe 10-20lat.
    > Opalane mokrym, drobnym, małokalorycznym opałem i w których temperatura
    > podczas palenia jest niska, ich żywotność może się skrócić o połowę.

    No z taką odpowiedzią ja się zgadzam w 100%.
    Gdybym byl producentem piecow dodalbym ten
    Twoj tekst do instrukcji obslugi pieca. ;-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 23. Data: 2012-11-12 21:54:46
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote in message

    > Nie wiem ...
    >
    > Wiem że znajomy który pali miałem pali mokrym bo niby lepiej ...
    > Więc jak palimy mokrym opałem to wiadomo że żywotność będzie dużo niższa
    > niż u kogoś kto pali suchym jak pieprz opałem ....

    Przecież do kotła miałowego należy sypać miał zmieszany z wodą. Ludzie. Miał
    należy polewać żeby nie nastąpił samozapłon pyłu.
    Te kotły są po prostu ze złej stali.

  • 24. Data: 2012-11-12 22:00:24
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Adams" <a...@n...pl> wrote in message

    > Jeszcze troche i bede gryzl :D
    > Jezeli piec wytrzymuje 5-6 lat to znaczy
    > ze jest wykonany z fatalnej jakosci blach
    > i zrobili to partacze.

    Też tak uważam.
    Robią piece z najgorszego syfu.

  • 25. Data: 2012-11-20 08:57:25
    Od: j...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 listopada 2012 07:26:28 UTC+1 użytkownik /// Kaszpir ///
    napisał:

    > powy�ej 40 stopni. Jego najnowsze piece s� przystosowane nawet do pracy od
    >
    > 45 stopni i je�li producent daje gwarancje i gwarantuje to chyba tak �le nie
    >
    > jest ...

    Daje gwarancję w okresie gwarancyjnym. Po tym okresie nicgo już nie obchodzi. Zauważ
    też że wszystkie parametrykotłów i związane z nimi wymagania itd są określane dla
    pewnych warunków - najczęściej laboratoryjnych czyli mających niewiele wspólnego z
    rzeczywistymi. Jaki wpływ masz nasuchość paliwa,zwłaszcza kupowanego w środku sezonu
    grzewczego. Zwilżanie miału jest bodajże najbardziej typową praktyką sprzedawców
    mającą na celu podniesienie jego wagi. I co z tym zrobisz jeżeli uzupełniasz opał
    podczas trwającego sezonu? Nic. A producent już tu ma pole np do wyłączenia
    gwarancji.
    Interesem producenta nie jest niestety abyć miał kocioł na 20 lat tylko abyś jak
    najwczesniej kupił nowy.
    To tak jak z żelazkami gdzie producenci ostatnio piszą że nie jest konieczne wlewanie
    wody destylowanej.Moja teściowa w to uwierzyła (ach ta naiwna wiara w słowo pisane-
    dla mnie fenomen psychologiczny) i żelazko regularnie wypluwa z dysz kamień na
    prasowane ubrania... Oczywiście co zrobi - kupi nowe bo to "tylko" sto kilkadziesiąt
    złotych
    --
    Jackare