  • 11. Data: 2022-01-12 20:38:56
    Temat: Re: Wypinajace się panele
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 12.01.2022 o 19:44, Cavallino pisze:

    > Może źle napisałem, nie znam się - to jest pióro-wpust, panele z Kronopolu.
    > https://maltatrading.pl/index.php/produkt/panel-podl
    ogowy-sidewalk-pine-k069/

    Panele "clicki" mają plastikowe sprężyste zamki na krótkim boku, aby
    zapinać je pojedynczo (praktycznie sam składasz). Zwykłe pióro-wpust
    składasz linię a potem linię zapinasz w 2-3-4 osoby zależy jak szeroko.

    Jak Ci się to wypina to albo słabo to poskładane - tzn nie dobite,
    różnie jest z panelami, jedne wchodzą fajnie, a składałem niedawno takie
    jedne i musiałem młoteczkiem plus deseczka w gniazdo zamka dobijać po
    kolei aby prawidłowo wskoczyło na sztywno, bo wchodziło niby zapięte,
    ale nie do końca bo panel nie układał się na płasko tylko podnosił lekko
    względem poprzedniego. Po dobiciu dopiero układał się na płasko.
    Albo masz aż tak parszywie krzywo pod spodem że faktycznie wypinają się
    czy wręcz wyłamują zapięcia i wtedy już koniec, szpara zostaje.

    Najgorsze jest to, że mając podłogę "komunistyczną" powiada się kup
    grubszą piankę to zniweluje nierówności. A to działa w drugą stronę bo
    pianka jest miękka, panel bardziej pracuje i na
    nierównościach/wgłębieniach zapada się i strzela zamek. Normalnie
    chodzisz i czujesz pod piętami jak zapada się.
    Dlatego teraz jak wywaliłem stare dałem to:
    https://www.castorama.pl/podklad-podlogowy-diall-wlo
    kno-drzewne-5-mm-6-99-m2-id-1050095.html
    Jest sztywniejsze, zdecydowanie lepiej na tym leżą panele i tak nie
    pracują jak wcześniej na piance XPS 5mm.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2022-01-13 07:18:02
    Temat: Re: Wypinajace się na zenka panele
    Od: CleverBot <C...@e...prv>

    W dniu 2022-01-12 o 19:39, kanalia* Zenek Kapelinder ujada:

    > A jak będzie pożar to przez żywice w deskach nie zdąży do okna dobiec żeby uprząż
    ucieczkowa założyć i wyskoczyć przez okno. Ty jak już coś doradzisz to na zasadzie że
    jak nie zaszkodził to już pomógł.

    DO BUDY PSI KASTRACIE! DO BUDY BĘKARCIE SOWIECKI!
    ŻRYJ WĘDZONE NA ANTENIE KULIKOWA MAKRELE Z CHLEBEM WODNYM!
    WRÓCIŁEŚ JUŻ Z OBCHODU ŚMIETNIKÓW?
    PODEBRAŁEŚ KOTOM ŻARCIE Z TACEK?
    WYPROWADZIŁEŚ SWEGO TATE NA SPACER BY SIĘ WYSZCZAŁ?
    PAMIĘTAŁEŚ BY TRZYMAĆ GO ZA MAŁEGO FIUTA KIEDY SZCZY?
    I NIE SZARP SIĘ BO GOSPODARZ NA SPRĘŻYNIE DO BUDY CIĘ PRZYWIĄZAŁ!*

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 13. Data: 2022-01-13 07:58:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2022 o 20:38, Irokez pisze:

> [...]
    > zapinać je pojedynczo (praktycznie sam składasz). Zwykłe pióro-wpust
    > składasz linię a potem linię zapinasz w 2-3-4 osoby zależy jak szeroko.

    To to jest ta druga wersja.

> [...]
    > nierównościach/wgłębieniach zapada się i strzela zamek. Normalnie
    > chodzisz i czujesz pod piętami jak zapada się.

    Dokładnie ten przypadek.
    Co z nim zrobić?

> [...]
    >
    > Jest sztywniejsze, zdecydowanie lepiej na tym leżą panele i tak nie
    > pracują jak wcześniej na piance XPS 5mm.

    A cienki korek?

  • 14. Data: 2022-01-13 10:10:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2022 o 16:52, Irokez pisze:

    > Tak jak w mieszkaniu rodziców gdzie posadzka ma spad od okna do drzwi i
    > wyszło by 3cm różnicy poziomów do przedpokoju. Czyli lać całą chałupę bu
    > trzeba.
    > Wyrównywałem ile się dało betonem podsadzkowym

    A co zamiast betonu można dać, co by pozatykało tylko wżery, bez
    podnoszenia całości i czekania tydzień aż wyschnie?

    Gdzieś czytałem o jakichś żywicznych preparatach do takich celów.
    Ktoś, coś, może polecić albo rzucić linkiem?

  • 15. Data: 2022-01-13 10:14:11
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]

    podnoszenia całości i czekania tydzień aż wyschnie?

    Gdzieś czytałem o jakichś żywicznych preparatach do takich celów.

    https://czterykaty.pl/inspiracje/7,153170,26760595,j
    ak-wyrownac-podloge-pod-panelami-bez-wylewki-podpowi
    adamy.html

    Ktoś, coś, może polecić albo rzucić linkiem?

  • 16. Data: 2022-01-13 10:53:31
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 13 January 2022 at 10:14:14 UTC+1, Cavallino wrote:
> [...]
    ak-wyrownac-podloge-pod-panelami-bez-wylewki-podpowi
    adamy.html
    > Ktoś, coś, może polecić albo rzucić linkiem?
    Dawniej się robilo drewniane parkiety, a pomiędzy tregry się sypało gruby gruz
    wapienny, jako wypelnienie i bylo zdrowo i nic się nie uginalo, bo gruz wszystko
    wyrównywał

  • 17. Data: 2022-01-13 18:32:54
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 13.01.2022 o 07:58, Cavallino pisze:
    kno-drzewne-5-mm-6-99-m2-id-1050095.html

    > A cienki korek?

    Nie używałem, ale sądzę (to tylko moje przemyślenia bez praktyki) że w
    stosunku do grubszej pianki będzie mniej pracował panel, czyli trochę
    lepiej. Ale to nadal jest miękkie. Zyskasz może 2 milimetry ledwo.
    Śmiem twierdzić że jakbyś zostawił stare i na nie położył nowe byłoby
    zarąbiście.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2022-01-13 18:36:35
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 13.01.2022 o 10:14, Cavallino pisze:

> [...]
    ak-wyrownac-podloge-pod-panelami-bez-wylewki-podpowi
    adamy.html

    > Ktoś, coś, może polecić albo rzucić linkiem?

    Ale Ty nie masz problemu z małymi nierównościami. Jeżeli panele Ci tak
    pracują to masz góry i doliny ale na dużej powierzchni a nie lokalnie.
    Lokalnie to być wystające nierówności zauważył, zbił młotkiem i gitara.
    A jak masz pagórek i dołek na 2 metrach.. to tylko długa łata i
    równanie. Klej do płytek szybko schnie.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2022-01-24 11:44:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-01-2022 o 18:32, Irokez pisze:
> [...]
    > lepiej. Ale to nadal jest miękkie. Zyskasz może 2 milimetry ledwo.
    > Śmiem twierdzić że jakbyś zostawił stare i na nie położył nowe byłoby

    Mądry Polak po szkodzie.
    Gdybym wiedział, że mam nierówną podłogę i to będzie dawało takie
    efekty, to tak właśnie bym zrobił.
    Albo w ogóle odpuścił.
    Spece od montażu powinno to powiedzieć raczej przed robotą...

    Teraz, kazałem zdjąć panele pod najbardziej uczęszczaną częścią i
    położyć od nowa, na korku.
    Tyle że wyszło iż 60% paneli nie nadaje się zbytnio do użycia, nowych
    już nie robią (kupiłem ostatnie paczki).
    Więc położył to co się dało, dając pod spód 3 krotną warstwę korka
    (akurat tyle miałem kupione).

    Na razie na tej poprawionej części jest twardo i się nie ugina.
    Jeśli tak zostanie na zawsze, to oznacza, że najlepiej od razu w takich
    sytuacjach dawać 5 mmm korek, a nie cienkie xps-y i temat znika.

    Gorzej, że skąd laik ma wiedzieć, że ma podłogę na którym będzie taki
    problem, więc powinien dać gruby korek pod panele, skoro tego tak na oko
    nie widać?

  • 20. Data: 2022-01-24 12:23:50
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 24.01.2022 o 11:44, Cavallino napisał:

> [...]
    >
    > Gorzej, że skąd laik ma wiedzieć, że ma podłogę na którym będzie taki
    > problem, więc powinien dać gruby korek pod panele, skoro tego tak na oko

    Laik nie musi wiedzieć jak kłaść panele i nie musi widzieć, że podłoga
    krzywa. Po to właśnie laik zatrudnia fachowca, który to wie i widzi,
    a nie Zenka po taniości - Zenek jaki jest, każdy widzi, nawet tu. Przy
    kładzeniu paneli obowiązuje żelazna zasada: podłoga musi być równa jak
    stół, a podkład pod panele - jaki by nie był - nie służy do wyrównywania
    podłogi, tylko do wygłuszania paneli "Tupot białych mew".